top of page

כמה זמן לוקח לקמפיין קידום אתרים להציג תוצאות?

אחת השאלות הנפוצות ביותר שאני נשאלת על ידי לקוחות וסטודנטים היא: תוך כמה זמן ניתן לראות תוצאות ? באיזו אסטרטגייה מומלץ להשתמש על מנת למקסם את קמפיין קידום האתר ?

התשובה אינה שחור לבן ותלויה בהרבה מאוד משתנים שלא דומים בין קמפיין אחד לשני למעשה אני מקפידה לעדכן את הלקוחות עוד בשלב הצעת המחיר שמדובר בתהליך ארוך שנע בין 3 ל 6 חודשים.

בראש ובראשונה רצוי מאוד שהלקוח יבין שאנו לא מדברים יותר על קידום אתר באינטרנט, אלא על ניהול קמפיין בזירה האינטרנטית, כזה שצריך לשלב הרבה מאוד תהליכים ונכסים אינטרנטיים על מנת לייצר תוצאות.

ישנם מספר פקטורים מרכזיים שקובעים את תקופת הזמן שתידרש לקמפיין.


בדיקת תחרות


השלב הראשון כמובן הוא לייצר מחקר מילות מפתח בו אנו בודקים את מידת התחרות של ביטויי החיפוש אותם נרצה לדרג. את הבדיקות שלנו נעשה מול המתחרים המובילים שלנו בכל תחום /ביטוי נבדק. בין היתר נבדוק מספר תגיות כותרת (intitile) ומדד יעילות הביטוי (KEI).

בדיקה נוספת שמומלץ לבצע היא דפי האתר המובילים אצל המתחרים (Top Pages), כלומר אילו דפים מביאים את התנועה הגדולה ביותר לאתר. ניתוח שלהם יכול לעזור מאוד יצירת דפים טובים יותר.

בדיקה נוספת שמומלץ לבצע היא דפי האתר המובילים אצל המתחרים
בדיקה נוספת שמומלץ לבצע היא דפי האתר המובילים אצל המתחרים

מלבד הרלוונטיות והתייחסות מדויקת לשאילתת החיפוש, גורמים שיכולים להשפיע על הדירוג כוללים את מבנה ה- URL, מילות המפתח בדף, קישורים פנימיים וחיצוניים וחוויית משתמש של הדף.

אם אתם מקדמים אתר של רופא שיניים מחיפה שמתחיל מאפס, כלומר אינו מדורג בגוגל, סביר להניח שהקידום שלו ייקח מינימום של שלושה חודשים, ככל הנראה שישה.

להבדיל, אם אתם מקדמים חברה שהאתר שלה מאונדקס בשמך מספק שנים (ותק דומיין) והיא נמצאת כרגע בתוצאות סבירות בדף התוצאות של גוגל, סביר להניח שנראה שיפור תוך חודש עד חודשיים.

על ידי התבוננות ברמת קושי של מילות מפתח ותחרות, אתה יכול לחזות באופן מהימן כמה זמן ייקח לדירוג עבור מילת מפתח זו. אם אתה ממקד למילות מפתח בנישות תחרות זרות או נמוכות מאוד, תוכל לראות תוצאות תוך מספר שבועות. אך אם אתה מנסה לדירוג למילות מפתח של תחרות גבוהה, התוצאות עשויות לארוך חודשים ואף שנים במקרים מסוימים. "


סמכותיות הדומיין


פקטור חשוב בתהליך הוא סמכותיות הדומיין של האתר המקודם. סמכותיות הדומיין (DA), היא מונח שנוצר על ידי Moz כדרך לבטא ציון דירוג במנועי חיפוש בין 1 ל 100. ציון זה מנבא את יכולתו של אתר להיות מדורג בדפי תוצאות של מנועי חיפוש. ככל שה DA של האתר גבוה יותר, כך הסיכויים לקצר את תהליך הקידום טובים יותר, כמובן מול המתחרים.

ככל שה DA של האתר גבוה יותר, כך הסיכויים לקצר את תהליך הקידום טובים יותר
ככל שה DA של האתר גבוה יותר, כך הסיכויים לקצר את תהליך הקידום טובים יותר

למעשה אם הייתי צריכה לבחור את הגורם בעל ההשפעה הגדולה ביותר על מהירות התהליך, זו כנראה הייתה סמכותית הדומיין וזאת בניתוח פשוט של כל היררכיה שנבדוק עבור כל ביטוי בדף התוצאות של גוגל.

זו גם הסיבה שאם אנו מתחילים את התהליך עם אתר חדש, ייקח הרבה יותר זמן עד שנדורג במילות המפתח שלנו ונאלץ לייצר קמפיין אגרסיבי ויקר הרבה יותר.

מה שהופך את ה- DA של האתר שלך לקריטי כל כך ומאתגר עבור מקדם האתר, הוא שזהו הפרמטר שאולי הכי קשה לשנות. הרי לא משנה אילו מאמצי קידום נעשה, את גיל האתר והוותק שלו לא נוכל לשנות. למעשה, דומיין חדש ימצא עצמו משחק לא מעט בארגז החול של גוגל עד שיעלה כיתה לבוגרים.


בניית פרופיל קישורים


גורם מכריע נוסף בדירוג הוא הקישורים נכנסים. כאן באה לידי ביטוי איכות הזירה האינטרנטית שנקים וכמות ואיכות הצבעות האמון שהאתר שלנו יקבל.

אני יכולה להגיד לכם בהחלטיות רבה כי לא ניתן לקדם כחום אתר אינטרנט מבלי לבנות לו פרופיל קישורים מעובה ככל הניתן, מגובה בקישורים מזירות אינטרנטיות חברתיות, חינמיות (אינדקסים, קהילות) ואתרים ברי סמכא בתחום הביטוי המקודם.

אני מלמדת את הסטודנטים שלי על מעגלי קידום שונים שלוקחים חלק בבניית פרופיל הקישורים ומהווים נדבך מרכזי בקידום האתר.

שאלת השאלות היא תמיד: מאיפה ואיך נביא קישורים ? לצערי אין אבקת קסמים כזו, מדובר בתהליך לא פשוט, תחילה נייצר זירה אינטרנטית חברתית – חינמית אך זו לא תספיק. בשלב מסוים נצטרך לפנות לתשתיות אתרים ברי סמכא ולהביא מהם הצבעות אמון. חלק נביא על ידי שיתופי פעולה כמו החלפת קישורים, כתיבת מאמרים והוצאת קישורים, כתיבת טור אישי בפורטל גדול וכד אך במידה ואין למקדם תשתית אתרים משלו, הלקוח ימצא עצמו כמעט תמיד משלם על בניית פרופיל קישורים נכנס. הצבת טכניקות בניית קישורים בעת פיתוח אסטרטגיית SEO תסייע להאיץ את תהליך הדירוג. זה, כמובן, קל יותר לומר מאשר לעשות.

פרופיל קישורים נכנס הוא נדבך חשוב מאוד נוסף. אני ממליצה לשים דגש על המנעות מדפים יתומים – דפים שבתוכן שלהם לא קיים קישור ולמעשה הם מהווים Dead End עבור מנוע החיפוש.

ככל שנייצר רשת קורים רחבה ומסועפת יותר, כך נגדיל את עומק הגלישה של מנוע החיפוש וכפועל יוצא נגדיל את תקציב הזחילה עימו הוא מגיע לסרוק את האתר שלנו.

גם תהליך זה לוקח מספר חודשים מאחר ואנו רוצים לייצר תהליך גדילה אורגאני וטבעי של גידול במספר קישורים נכנסים, כזה שנוכל לתפעל כרוטינה בתהליך ולא להביא עשרות לינקים נכנסים ביום הראשון ושם להפסיק, דבר שיגרום יותר נזק מתועלת. אם נראה למנוע החיפוש שאנו מגדילים הצבעות אמון באופן עקבי, נוכל לקצר את זמן הקידום.

שימו לב לבדוק כל הזמן את הלינקים הנכנסים שלכם גם דרך מסוף החיפוש של גוגל כדי לבדוק האם קיימים קישורי ספאם שמקשרים אליכם ויאטו את קצב ההתקדמות שלכם.

ככל שנייצר רשת קורים רחבה ומסועפת יותר, כך נגדיל את עומק הגלישה
ככל שנייצר רשת קורים רחבה ומסועפת יותר, כך נגדיל את עומק הגלישה

אופטימיזציית תוכן באתר


החל משנת 2018 חלה תפנית בתפישת חשיבות התוכן באתר שלנו. מושגים כמו תוכן משתמש (USG), לוקליזציה ופרסונליזציה הפכו להיות אבן דרך בקידום האתר. כולנו שמענו את המשפט "התוכן הוא המלך" במיוחד כשמדובר בתוכן איכותי ומניע לפעולה.

מי שיכתוב תכנים עבור הבוט של גוגל יגלה מהר מאוד שתם העידן. גוגל משקיעה מאמצים עילאיים בפיתוח מערכות AI שיבינו לעומק את התוכן והקשרו. אלגוריתם ברט היה עוד שלב בפעולות אלו.

גם בנושא זה, לעקביות ולרמת העדכונים יש חשיבות רבה מאוד. מומלץ לקבוע קצב אחיד של העלאת תכנים איכותיים ומקוריים לאתר על מנת לשכנע את מנוע החיפוש כי "כדאי" לבוא לבקר אתכם לעתים תכופות יותר על מנת להישאר רלוונטי ולהיות מסוגל להחזיר את התשובות האמינות ביותר לשאילתות החיפוש.

איכות התוכן היא קריטית לתהליך קידום האתר ולמעשה תוכן איכותי שגם יביא תעבורה לאתר וגם יניע לפעולה יהיה תוכן מנצח שיקצר בצורה משמעותית את דירוג האתר.


תקציב זו לא מילה גסה


מצחיק לחשוב שכאשר גולש מגיע לדף התוצאות של גוגל, התוצאות בקידום הממומן נתפשות בעיניו כפחות אמינות מאחר ובתודעה שלו "שלמו עבורן". מעניין איזו החלטה היה מקבל אילו היה יודע שעבור התוצאות האורגאניות הראשונות משלמים לעיתים פי עשר ואף יותר.

גם כאן לגובה התקציב של החברה תהיה השפעה על מהירות תהליך הקידום. תקציב גבוה יותר יאפשר מיקוד בקמפיין, הבאת תכנים מאתרים מובילים ויקרים בעלי Link Juice איכותי ביותר, בניית זירה אינטרנטית מאסיבית ושמירה על קצב עדכון וגידול גבוהים במיוחד ברמה חודשית.

קחו בחשבון שלעיתים אין ברירה כאשר מדובר בשוק תחרותי והמתחרים מוציאים תקציבי ענק על פרסום , לא נוכל להתמודד מולם עם תקציבים צנועים לאורך זמן.

אני מלווה כבר למעלה משנה לקוח גדול בתחום הפרסום בארץ עם תקציב פרסום גבוה במיוחד. בתחילת הדרך התמודדנו מול מתחרים עקשניים שהשקיעו הרבה פחות ומקדם האתרים שלהם הצליח להביא תוצאות. מרגיז נכון ? לא לאורך זמן. תוך חודשיים ביססנו עצמו במקום הראשון ועיתים הראשון והשני ביותר מ 50 ביטויים שונים.


זכרו

קידום אתרים הוא תהליך. חשוב שנתכנן מראש את אסטרטגיית הקידום שלנו, נבנה זירות אינטרנטיות מתאימות, נתכנן מראש את נושא התכנים באתר תוך מיקוד בתוכן רלוונטי ונתמקד בקהל היעד שלנו מצד אחד והמתחרים המובילים מהצד השני.

אל תבטיחו הבטחות.

מקדם אתרים שמבטיל ללקוח שיביא אותו למקום הראשון תוך שבוע, עושה ב 99 אחוז מהפעמים דברים שאסור לעשות ולעיתים אף מציג מצג שווא ומשקר את הלקוח (יצא לי לטפל בלא מעט לקוחות שרופים שכאלה). אתרים אלו הם הראשונים להיפגע מעדכוני האלגוריתם של גוגל.


היי, לא לדאוג.....


נשמע כמו ג'יבריש ? יש שאלות נוספות, תרצו לקבל הסבר מקיף על נושא המאמר ? לקבל ייעוץ אישי, הדרכה ואפילו ליווי עסקי ?

שמי עמית צוק ואני עורכת מגזין קידום אתרים, בעלת מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח אתרים, קידום וניהול קמפיינים באינטרנט ובניית אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות באינטרנט. צרו עימי קשר (מבטיחה לא לשלוח ספאם).

ועוד משהו קטן....


קמפיין מנצח בזירה האינטרנטית
קמפיין מנצח בזירה האינטרנטית

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page