top of page

מדדי חווית המשתמש בגוגל

עודכן: 20 באפר׳ 2021

האם קיים קשר בין חווית המשתמש באתר, הרלוונטיות של התכנים וכמות התעבורה שהאתר מקבל ? האם כל אלו משפיעים על מיקום האתר בדף התוצאות של גוגל ?

ג'ון מולר, אנאליסט בכיר וראש צוות החיפוש בגוגל השתתף השבוע בשיח שדן על השפעת התעבורה באתרים ומידת השפעתה על קידומם והאם מדדי חווית המשתמש מושפעים גם מנתונים אלה.

מהם מדדי חווית המשתמש ?

מדד ה CWV (Core Web Vitals) - מדדי חווית המשתמש הבסיסיים. הם מושפעים מדוח המשתמשים של כרום, כלי התובנות של גוגל למדידת זמני טעינת האתר ודוח ה CWV הנמצא בקונסולת החיפוש של גוגל.

הדוח של מדדי חוויית המשתמש הבסיסיים משקף ביצועים של כתובות האתר לפי סטטוס, סוג מדד וקבוצת כתובות (URL דומים). הדוח מקיף את כל כתובות ה URL שנסרקו ולא רק לכתובת הקנונית של קבוצת הדפים.

הדוח מתבסס על שלושה מדדים מרכזיים:

  • מדד ה LCP (הצגת רכיב התוכן הראשי)‏ משך הזמן שנדרש להצגת רכיב התוכן הגדול ביותר הנראה באזור התצוגה, החל מהרגע שהמשתמש שולח בקשה לכתובת ה URL של האתר. בדרך כלל מדובר בתמונה או סרטון וידאו. המדד מראה האם כתובת ה URL נקראה וכמה זמן לקח לה להטען.

  • מדד ה FID (השהיה לאחר קלט ראשוני) משך הזמן שעובר מרגע האינטראקציה הראשונית של הגולש עם הדף שלכם ועד לרגע שבו הדפדפן מגיב לאינטראקציה. זהו נתון חשוב מאחר והוא עוקב אחר דפים שמניעים לפעולה כלשהיא ומודד את זמן התגובה לפעולה שביצעו.

  • מדד ה CLS ( Cumulative Layout Shift‏ ) מידת התזוזות בפריסת הדף במהלך הטעינה. הניקוד מדורג בין 0 ל-1, כאשר אפס הוא ללא תזוזות, ו-1 פירושו מספר התזוזות הגבוה ביותר. גוגל בודקת מדד זה מאחר ותזוזה של מרכיבים בדף בזמן שהמשתמש מנסה ליצור איתם אינטראקציה, יוצרת חוויית משתמש לא טובה.

טבלה זו מתארת את הדירוג של גוגל לגבי כל מדד:


האם ציוני ה CWV משפיעים על דירוג האתר בדף ה SERP ?

האם דפי אינטרנט צריכים לעמוד במינימום תנועה כדי לקבל את ציוני הדירוג הללו ?

שאלה שנשאל ג'ון מולר

"בואו נגיד שערכי ה- Core Web Vitals של האתר שלי טובים למדי בהשוואה למתחרים שלי.
עם זאת התנועה שלי נמוכה בהרבה מהמתחרים שלי.
עד כמה חשובה תעבורת האתר יחד עם Core Web Vitals בתוצאות החיפוש? ... האם אתר עם WCV טובים יכול לנצח את האתר המתחרה עם מיליוני מבקרים בתוצאות החיפוש? "

ג'ון מולר קבע באופן חד משמעי שמספר המבקרים אינו מהווה גורם חיובי עבור CWV.

“So, just… kind of the pure number of visitors to your site is not a factor when it comes to core web vitals and generally not a factor for ranking either.
The other thing that I do need to mention here is that Core Web Vitals, the Page Experience, is at the moment not an active ranking signal.
So we announced that for May, that kind of one aspect.”
Next, Mueller emphasizes that content relevance is more important than Core Web Vitals scores.
“And the other thing is that relevance is still by far much more important.”

בהמשך, מולר מדגיש שרלוונטיות התוכן חשובה יותר מציוני Core Web Vitals. הוא מציג את אפקט הדירוג של Core Web Vitals ואת הדרישה של גוגל לרלוונטיות של האתר.


“So just because your website is faster with regards to Core Web Vitals than some competitors doesn’t necessarily mean that come May you will jump to position number one in the search results.
We still require that relevance is something that should be kind of available on the site. It should make sense for use to show the site in the search results because, as you can imagine, a really fast website might be one that’s completely empty. But that’s not very useful for users.
It’s useful to keep that in mind when it comes to Core Web Vitals. It is something that users notice. It is something that we will start using for ranking. But it’s not going to change everything completely.
So it’s not going to… destroy your site and remove it from the index if you have it wrong. It’s not going to catapult you from page ten to number one position if you get it right.”

צפו בקטע המלא של הריאיון בו ג'ון מולר מדבר על מדדי חווית המשתמש והשפעתם.



לסיכום

אני חושבת ששילוב של השניים הוא השילוב המנצח. מחד, דפי אתר המכילים חווית משתמש חיובית שבאופן טבעי יביאו ליותר תעבורה לאתר. בשילוב רלוונטיות לתחום המומחיות של האתר - תקבלו נוסחה מנצחת להשפעה על דף ה SERP.


היי, לא לדאוג.....


נשמע כמו ג'יבריש ? יש שאלות נוספות, תרצו לקבל הסבר מקיף על נושא המאמר ? לקבל ייעוץ אישי, הדרכה ואפילו ליווי עסקי ?

שמי עמית צוק ואני עורכת מגזין קידום אתרים, בעלת מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח אתרים, קידום וניהול קמפיינים באינטרנט ובניית אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות באינטרנט. צרו עימי קשר (מבטיחה לא לשלוח ספאם).

ועוד משהו קטן....


פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page