top of page

כיצד נגדיל את סמכותיות האתר ?

עודכן: 8 באוק׳ 2020

סמכותיות האתר (authority Rank ) שקשורה באופן מוחלט לחוזק הדומיין (Domain Rating) תייצר באופן ודאי דירוג גבוה יותר ותנועה אורגנית לאתר האינטרנט.

כדי שזה יקרה עלינו להתמקד במה שגורם לציון לעלות: קישורים נכנסים איכותיים מאתרי אינטרנט סמכותיים נוספים או במילים אחרות בניית פרופיל קישורים בזירה האינטרנטית עבור האתר שלנו.

מהי סמכות האתר? (authority Rank)

ה AR הינו מדד חשוב ביותר בכלי ה SEO המודד את החוזק היחסי של פרופיל הקישור האחורי של האתר בהשוואה לכל אתר אחר באינדקס החיפושים והוא תוצר ישיר של מדד חשוב נוסף שנקרא AS (Authority Score) שמשקלל פרמטרים רבים המהווים ציון איכות לאתר.

ב Semrush לדוגמה ניתן לראות את מדדי ה AS ואף להשוות בין האתרים בדול שנקרא Bulk Backlink Analysis והוא פועל בסולם בין 0–100.

כמו בדירוג דף התוצאות עצמו כאשר קשה הרבה יותר לשפר דירוג ממקום 19 למקום 9 מאשר ממקום 4 למקום 3 כך גם את מדד ה AS קשה יותר להביא מ 69 ל 70.

עלייה לשלב הבא יכולה לקחת שבועות ואף חודשים. הסולם הלוגריתמי פירושו גם כי אתר עם AS 20 הוא יותר מפי שניים 'סמכותי' מאשר אתר AS 10.

מהי סמכות האתר?
מהי סמכות האתר?

כיצד מחושבת סמכותיות הדומיין?

יש לקחת בחשבון את שלושת הדברים העיקריים המשפיעים על דירוג הדומיין.

  • מספר האתרים המקשרים אליך

  • ציון AS של קישור דומיינים

  • מספר האתרים שכל אחד מהם המפנה לדומיין מקשר אליהם

לא כל קישור נכנס לחישוב האלגוריתם של סמכותיות הדומיין, קישורים עם תכונות UGC, ממומנות ו- nofollow לא ישפרו את AS.

כמו כן, קישורים עוקבים מאותו אתר לא ישפרו את ה- AS של אתר מכיוון שהתוכנות סופרות דומיינים ולא קישורים נכנסים.

ציון AR של קישור דומיינים


כל אחד יכול לקבל אלפי קישורים משלל אתרים באיכות נמוכה. לכן התוכנות לוקחות בחשבון את ציון ה- AS הכללי של האתר המקשר בעת חישוב ה AR.

כמו בבניית פרופיל קישורים בה פרופיל הקישור נבנה ממעגלי כח שממשיכים להיבנות ולחזק עצמן כל הזמן, גם במקרה זה, המשמעות היא שקישורים נכנסים מאתרים עם ציוני AS גבוהים נוטים להגדיל את דירוג הדומיין שלך יותר מאלו עם ציוני AS נמוכים.

לדוגמה, אם נבנה קישור מאתר בעל AS 15 היום, והבעלים של אותו אתר עובד קשה לבניית סמכות וקישורים לאורך זמן, ייתכן שקישור זה יהיה מאתר AS 40 בשנה. כך שגם אם יובא רק קישור אחד מאתר זה, סביר להניח שציון ה- AS יגדל עם הזמן.

איך ניתן להעריך פוטנציאל סמכותיות אתר ?

ערכו מחקר. בדקו את האתר ואת תוכנו. אם הם מפרסמים תכנים באיכות גבוהה, סביר יותר שהם ימשכו קישורים איכותיים באופן טבעי לאורך זמן.

שנית, בדוק את קצב גידול הקישורים שלהם. אם ישנו שיפוע ליניארי איטי ויציב כלפי מעלה בגרף הדומיינים המפנה, רוב הסיכויים שהדברים ימשיכו בכיוון זה וה- AR שלהם יגדל עם הזמן.


קצב גידול הקישורים
קצב גידול הקישורים

כיצד להגדיל את דירוג הדומיין ?


הקפידו לבנות קישורים 'יותר עקביים' לאתר ודירוג הדומיין יגדל. קחו בחשבון שאם האתר ממנו תקבלו קישור הוא בעל ציון AR נמוך בעצמו, או שהוא מקושר / מפנה להרבה אתרים, העלייה בדירוג הדומיין עשויה להיות זניחה.

חשוב גם לציין שבניית קישורים לדפים אקראיים לא תמיד תעזור להגדיל את הדירוג של האתר או את התנועה האורגנית. עלינו להתמקד בבניית קישורים ישירות לדפים שאנו רוצה לדרג בגוגל. פעולה זו תשפיע יותר על התנועה האורגנית ועל הדירוגים באופן ישיר מבלי לקחת בחשבון רק הגדלת AR – חשבו אורגאני כמו שגוגל אוהבת.

כך תוכלו להגדיל סמכות האתר באופן משמעותי:

צרו תוכן שאנשים רוצים לקשר אליו

לא מסחרי

אנשים נוטים יותר לקשר לדפים בעלי תוכן עם ערך מוסף לקורא ולא דפים פרסומיים כמו דפי מוצר שנועדו רק להרוויח כסף. לכן קשה כל כך לקבל קישורים לדפי מכירות וביקורות שותפים.

כלי ערך מוסף

צרו כלי שיגדיל באופן טבעי את התעבורה לאתר.

חשבו על פוסטים בבלוג, מחקרים, מחשבונים וכלים חינמיים. אתם תגלו כי אלה יגדילו את פרופיל הקישורים שלכם באופן ניכר וימדכו הרבה מאוד קישורים נכנסים.

הוסיפו מילות שאלה כמו מי, מה, מתי, מדוע, כיצד, ומילים "דוחפות" כמו מדריך, כלי, מחשבון, נתונים סטטיסטיים, סטטיסטיקות ולמד למסנן "כלול" כרשימה מופרדת בפסיקים, ושנו את ביטויי החיפוש, כך תייצרו פרופיל ביטויים גדול יותר.


צרו זירה אינטרנטית של אתרים רלוונטיים וסמכותיים

לעתים יש תוכן שאנשים רוצים לקשר אליו .... הם פשוט לא יודעים שהוא קיים. תפקידנו "להרים דגל" ולספר עליו באופן שיהיה קל למצוא אותו.

שימו דגש על אנשים שמופיעים במאמר שלכם, אנשים שכתבו מאמרים על נושאים דומים, אנשים שקשרו למאמרים בנושאים דומים.


השתמשו בקישור פנימי כדי לשפר את הסמכות של דפים חשובים

השתמשו בקישור פנימי כדי לשפר את 'הסמכות' של דפים חשובים והמשיכו לשפר כל הזמן את סמכות האתר שלכם. זכרו ששיפור בציון הסמכותיות של האתר שלכם תשפיע באופן מיידי על מיקומי כל הדפים של האתר במנוע החיפוש ותאפשר לקדם ביטויים רבים יותר שכם ה Link Juice של פרופיל הקישורים הפנימי יהיה חזק הרבה יותר.


היי, לא לדאוג.....

עמית צוק

נשמע כמו ג'יבריש ?

יש שאלות נוספות, תרצו לקבל הסבר מקיף על נושא המאמר ? לקבל ייעוץ אישי, הדרכה ואפילו ליווי עסקי ? שמי עמית צוק ואני עורכת מגזין קידום אתרים, בעלת מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח אתרים, קידום וניהול קמפיינים באינטרנט ובניית אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות באינטרנט.


צרו עימי קשר (מבטיחה לא לשלוח ספאם).....

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page