top of page

מהפכת השיווק הדיגיטלי

כדי להבין מהי מהפיכת השיווק הדיגיטלי, די בקריאת הנתונים הבאים:

תושבי כדור הארץ מייצרים בכל שנייה כ 40 אלף חיפושים בגוגל, מה שמצטבר לכ-3.5 מיליארד חיפושים ביום. במדיה החברתית של פייסבוק גולשים מדי יום כ 5 מיליארד משתמשים, מתוכם 6 מיליון משתמשים רשומים בישראל.

נתונים אלו בנוסף לעובדה כי 86% מהגולשים, גולשים באמצעות הטלפון הנייד שלהם, יכולים להסביר את המהפכה שעובר עולם השיווק והמיתוג בשנים האחרונות.


שינויים בהרגלי הגלישה והצריכה


המהפכה הדיגיטלית הביאה עימה תוך זמן קצר שינויים בהרגלי הגלישה והצריכה של הגולש ואילצה את המפרסמים לשנות כיוון. נוצרה מגמה בה הלקוח גולש כל היום בטלפון הנייד ומבצע את מרבית החיפושים והחלטות הקניה שלו במכשיר. המונח ZMOT (Zero Moment Of Truth) הפך להיות חלק מהאסטרטגיה השיווקית של כל עסק מאחר והלקוח החל לקבל החלטות קניה כאן ועכשיו, רובן מבוססות מיקום ויצר אסטרטגיות שיווק לנייד. את מסע השוואות המחירים במרכזי הקניות, החליפו חיפושים במנועי החיפוש וגלישה למנועי השוואת מחיר, את כרטיסי המועדון החליפו אפליקציות, את חברות התיירות החליפה בוקינג, את ירידי הקניות החליפו Black Friday ו Shopping il ואת הארנק שלנו מחליף בימים אלה הארנק הדיגיטלי.


חלקם של מנועי החיפוש במהפכה הדיגיטלית


מנועי החיפוש שהפכו להיות מבוססי AI ( Artificial intelligence ), האיצו את השינויים באלגוריתם שלהם והביאו אותו למצב בו בכל יום מבוצעים מספר שינויים (אלפי שינויים בשנה) באופן בו מבין האלגוריתם מי אנחנו ? מה אנחנו מחפשים ? איך אנחנו אוהבים לחפש ? ומה כדאי להציג לנו שכנראה בוודאות נרכוש.

אם פעם חיפשנו מילה אחת, מאוחר יותר חיפשנו ביטוי, אח"כ חיפשנו ביטוי מדויק, אח"כ שאלנו שאלה ? אח"כ צירפנו לשאלה מיקום וכיום אנו מדברים עם הנייד (המזכירה שלו) ומצלמים לגוגל מה אנחנו מחפשים.

פותחו תוכנות וממשקים מתקדמים לקידום אורגני וממומן במנועי חיפוש, ברשתות חברתיות וברשתות התוכן כאשר כל תוכנה מביאה עימה יכולות ניתוח ותובנות מתקדמות ביותר.


קריסת עולם הפרסום המסורתי


עולם הפרסום המסורתי, חדל כמעט לחלוטין מלהתקיים, את המונחים המקצועיים חלוקה ותפוצה החליפו המונחים חשיפה ותעבורה, מרבית תקציבי הפרסום הופנו למדיות הדיגיטליות בהן למפרסם הייתה היכולת לבנות קהלי יעד מדויקים, לייצר תובנות, ניתוח נתונים ותוצאות ברמת ההקלקה. עיתונים מובילים שלא שינו את אסטרטגיית השיווק שלהם לזירה האינטרנטית קרסו וחדלו מלהתקיים ולמעשה, כמעט כל מדיה בעולם שלא השכילה לעבור או לעבוד במקביל גם באינטרנט, איבדה חלק גדול מתפוצתה או נסגרה.

העולם העסקי הבין שעל מנת לשרוד את המהפכה עליו לייצר נראות בזירה האינטרנטית, לפתוח סניף וירטואלי לעסק שלהם ולדאוג לקידום אורגני, ממומן ומקומי. יותר ויותר בעלי עסקים, קמעונאים, בעלי חנויות ורשתות הצטרפו לפעילות המסחר באינטרנט ומרבית המותגים המובילים בארץ ובעולם הקימו ומתפעלים אתר לקניות באינטרנט בנוסף ולעתים במקום פריסת חנויות פיזיות.

המציאות החדשה אילצה גם את בתי התוכנה וסוכנויות הפרסום לחשב מסלול מחדש, להתמקצע בעולם הזירות האינטרנטיות, ללמוד לעומק את נושא רכש המדיה ולהבין היכן להשקיע את תקציב הפרסום של הלקוח שלהם תוך בנייה מדויקת של קהלי יעד לכל קמפיין וקמפיין.


היי, לא לדאוג.....

נשמע כמו ג'יבריש ? יש שאלות נוספות, תרצו לקבל הסבר מקיף על נושא המאמר ? לקבל ייעוץ אישי, הדרכה ואפילו ליווי עסקי ?

שמי עמית צוק ואני עורכת מגזין קידום אתרים, בעלת מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח אתרים, קידום וניהול קמפיינים באינטרנט ובניית אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות באינטרנט. צרו עימי קשר (מבטיחה לא לשלוח ספאם). ועוד משהו קטן...



פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page