העסק שלכם זקוק לאסטרטגיית שיווק סלולרית.
עם עובדה מצערת אחת לא ניתן להתווכח, אנשים נוטים יותר לשכוח ילדים ברכב מאשר טלפונים ניידים.
רוצים עוד עובדות ? בסקר שנערך ע"י גוגל עולה כי כמעט 90% עושים שימוש יומיומי בנייד שלהם, מספר זהה לא יצא מהבית בלי הנייד שלו, כמעט 60% מוכנים לוותר על הטלוויזיה בבית ולא על הנייד.
לנתונים החשובים יותר בסקר
מעל ל 80% משתמשים בטלפון הנייד כפלטפורמה עיקרית לחיפוש.
כמעט 80% מחפשים מידע מקומי בנייד שלהם מדי יום, מעל ל 80% יוצרים עם בית העסק קשר בעקבות מידע זה.
גם גוגל זיהתה את המגמה הזו כאשר ב-2017, ההעדפה לחיפוש במובייל על פני חיפוש בדסקטופ הפכה להיות עובדה קיימת ובעקבותיה הודיע גוגל ב 2018 כי האינדקס של גוגל, שסורק אתרים במטרה לדרג אותם בתוצאות החיפוש, ייתן עדיפות לגרסת המובייל של אתרים על פני גרסת הדסקטופ שלהם ומאוחר יותר שדירוגי האתר בתוצאות החיפוש של גוגל עומדים להיקבע על פי גרסת המובייל שלו.
שיווק בטלפונים סלולריים
השיווק הטוב ביותר מגיע למקום בו הלקוחות נמצאים, וכולם שם, כל הזמן. זמן השימוש בניידים הולך ועולה כך גם כמות האפליקציות והשימושים שאנו עושים בהם.
שיווק בטלפון נייד הוא אומנות ומדע משלו – בעיקר כי הוא פונה להרגלי גלשה שונים שפיתחנו.
כדי להצליח במרחב הנייד, יהיה עלינו להשתמש באסטרטגיות שיווק שגובשו במיוחד עבור הניידים וההעדפות הייחודיות של המשתמשים הסלולריים.
בכתבה זו אדבר על מספר אסטרטגיות לשיווק סלולרי בהן תוכלו להשתמש כדי להגיע לאנשים במקומות בהם הם חיים ביום יום.
שיווק מבוסס אפליקציות
משתמשי מובייל משקיעים 80% מזמנם בשימוש באפליקציות, ולכן שיווק מבוסס אפליקציות מייצג את אחת ההזדמנויות השיווקיות החשובות ביותר של בית העסק. אם אין לעסק שלכם אפליקציה ייעודית משלה, תוכלו להגיע לצרכנים באמצעות שירותים כמו Google AdMob, המאפשרת למפרסמים להציב את המודעות שלהם באפליקציות של צד שלישי. תוכלו גם להשתמש במודעות הפוסט המקודם של פייסבוק, המופיעות באפליקציה לנייד של פייסבוק כחלק מפיד החדשות של המשתמשים.
שיווק באמצעות אפליקציית סלולאר המותאמת אישית לעסק שלכם מאפשרת ליצור קשר עם לקוחות קיימים, נאמנים. לדוגמה, ענקית טיפוח העור Sephora השתמשה באפליקציה שלה כדי להרחיב באופן דרמטי את מעורבות הצרכנים בכך שהיא מציעה תכונות כמו תכניות תגמולים וחוויות קניות בהתאמה אישית. הם רתמו את הבינה המלאכותית כדי לאפשר לצרכנים לבדוק מוצרי איפור, והם מתאימים לכל יוזר באפליקציה, את שולחן העבודה שלו.
יש החושבים שאחד החסרונות של האפליקציה מזה שהיא יודעת לפנות לקהל לקוחות קיים ודי שבוי, זו טעות, אסטרטגיית שיווק נכונה, יכולה להפוך את האפליקציה לכלי גיוס לקוחות וליצרנית המרות, קחו לדוגמה רשת כמו סופרפארם שהשכילה להעלות את כל הקופונים שלה לאפליקציה, אסטרטגיה שהצליחה כל כך עד שלעתים יש תור ליד הקופה של לקוחות שמורידים את האפליקציה כדי לזכות בקופון.
שיווק סלולרי במשחק
האסטרטגיה השיווקית הזו מזכירה מבחינה טכנית שיווק מבוסס אפליקציות, אך מי שמכיר את עולם הניידים מבין שהמשחקים הם מתח עצום בשוק הניידים שאף ראוי לקטגוריה משלו.
מחקר שנערך לאחרונה העריך כי המשחקים מהווים 43% מכלל השימוש בסמארטפונים, כאשר למעלה מ- 200 מיליון גיימרים נמצאים בארה"ב בלבד, 56% מהם משחקים יותר מעשר פעמים בשבוע. אלו הרבה עיניים פוטנציאליות.
ישנם שני סוגים עיקריים של מודעות לנייד:
מודעות באנרים ומודעות וידאו. מודעות באנר די מסבירות את עצמן. כולנו ראינו וסגרנו מיד המון מודעות באנר. גיימרים יראו את המודעה שלכם במהלך מסך טעינה או שהיא תוצג במהלך המשחק שלהם. כיום יש סיכוי טוב יותר לשרוד התרסקות מטוס מאשר שגולש ילחץ על מודעת באנר. צורת שיווק זו מבטיחה אמנם חשיפות רבות אך מבחינת המרות היא די חלשה.
עם זאת, מודעות וידאו הוכחו כצורה מוצלחת ביותר של שיווק במשחקים, בעיקר בגלל שהן מעודדות אינטראקטיביות. סרטון וידאו מניע את השחקן לצפות במודעה בתמורה לתגמולים כמו נקודות או ציוד במשחק ולכן הוא בעל פוטנציאל המרה גדול.
גיימרים לא יכולים להתנגד לתמורה שכזו, מה שהופך את הסרטון לביצת הזהב של שיווק במשחקים בנייד כיום.
שימו לב טווח הקשב הממוצע לסרטונים מהסוג הזה עבר מ 15 שניות ל -8 שניות בלבד.
שיווק מונחה מיקום
הסמארטפונים שינו לחלוטין את חוקי המשחק ודאי עבור מנועי החיפוש ששינו את כל תפישת עולמם לחשיבה מקומית. משתמשים הוסיפו לשאילתות חיפוש רבות את הביטוי "קרוב אלי" או "לידי" או שימוש בעיר מסוימת וכיום דף התוצאות מציג באופן אוטומטי את התוצאות הרלוונטיות הקרובות אליכם בתוצאות המקודמות בראש הדף.
כל אפליקציה מבקשת להתחבר אל מיקומכם, כל קמפיין ממומן מבוסס מיקום באופן שהתוסף "מיקום" הינו בבחינת חובה לכל עסק שרוצה המרות לקמפיין שלו.
באמצעות אסטרטגיית שיווק זו, אפליקציות מזהות את מיקומנו ומציעות מוצרים בהתאם, ומדיות חברתיות מציגות מודעות בהתאמה אישית.
הכלי 'Google לעסק שלי' הוא כלי חובה לעסק שלכם כשמדברים על שיווק מקומי. ב 'Google לעסק שלי' תוכלו להעלות פרופיל של העסק כך שכשמשתמשים קרובים מחפשים עסקים בקטגוריה שלכם, תעלו בתוצאות החיפוש.
אני מזכירה לכם נתונים שכתבתי בתחילת המאמר - כמעט 80% מחפשים מידע מקומי בנייד שלהם מדי יום, מעל ל 80% יוצרים עם בית העסק קשר בעקבות מידע זה.
קודי QR
צרכנים כיום רוצים את המידע שלהם במהירות, וקודי QR (תגובה מהירה) הם אחת הדרכים הטובות ביותר לתת להם את מבוקשם. תמונות ניתנות לסריקה יכולות לחייג אוטומטית למספר העסק שלכם, להוריד אפליקציה, לשלוח להם דוא"ל קבלה או תפריט או להציג את המיקום המדויק של העסק שלכם.
השימוש בקודי QR ירד בצורה חדה בארה"ב ובאירופה, אם כי הם עדיין פופולריים במיוחד ביפן ובאסיה, שכן צרכנים מערביים פיתחו חשד לקודי QR.
סיפור מוכר הוא של רשת הקמעונאות Tesco שהתחרתה ברשת הגדולה יותר Emart, הרשת רצתה להפוך להיות המובילה מבלי להגדיל את מספר הסניפים שלה.
הם למדו את קהלי היעד שלכם הצרכנים, הבינו שמרביתם חוזרים הביתה באמצעות הרכבת התחתית ובצעד לא שגרתי הקימו חנות רשת...על גבי קירות התחנה כשלכל תמונת מוצר מודבק Qr Code, הצרכנים סרקו את המוצרים והם היו מגיעים במשלוח לפעמים לפני שהצרכן הגיע לביתו. תוך שנה הפכה Tesco לרשת המובילה במכירות באינטרנט בכל דרום קוריאה.
קבלת החלטות לרכישה בזמן אמת ZMOT
דיברתי על שיווק באמצעות ניידים ולכן אני חייבת מספר מילים על ZMOT – Zero Moment Of True.
הרגע בו צרכנים אוספים מידע על מוצרים ושירותים אונליין, לפני שהם בוחרים לבצע רכישה.
עד לפני מספר שנים משווקים התמקדו ב- 2 נקודות קריטיות בחייו של הצרכן:
הרגע בו עמד הצרכן מול המדף ובחר את המוצר עמו יגיע לקופה (First Moment of Truth), והרגע לאחר שהשתמש במוצר, בו גיבש עליו דעה שתוביל לרכישה עתידית נוספת או להמליץ עליו לחבר. (Second Moment of Truth).
עיקר המאמצים במודל השיווק הישן היו ביצירת מהלכי פרסום בעיתונים, בשלטי חוצות, בטלוויזיה וברדיו.
בעידן האינטרנט בכלל והמכשירים הניידים בפרט, נכנס תהליך קריטי נוסף לתהליך הרכישה, הרגע בו הצרכן מחליט לאסוף ולרכוש מידע על המוצר או השירות אונליין.
תהליך ה ZMOT הינו תהליך ארוך ומורכב, המתרחש לאחר שהצרכן גיבש כוונת רכישה כללית), בו הוא מתחיל לאסוף מידע ממקורות מידע שונים, על כלל האפשרויות העומדות בפניו.
זהו השלב בו נרצה להיות שם ובכמה שיותר אמצעי שיווק אפשריים, בכדי לעזור לצרכן לגבש החלטה לרכוש את המוצר או השירות.
מה צרכנים מבקשים לדעת בשלב ה-ZMOT ?
זהו השלב בו הצרכן הופך להיות חכם יותר – גולשים מחפשים מידע במדיות השונות (לרוב מתחילים בחיפוש במנוע חיפוש גוגל, יוטיוב, מדיות חברתיות ועוד) . הם מחפשים אחר קופונים ומבצעים, משווים מחירים, מחפשים מה אחרים רוכשים, מחפשים חוות דעת על מוצרים וחנויות, מסתכלים על העמודים שחברים שלהם אוהדים, מחפשים את החנות הקרובה, מחפשים זמינות מוצרים בחנויות, יוצרים רשימות קנייה ועוד.
זה הזמן שלכם כעסקים להיות שם עם האתר שלכם, עם דף הנחיתה שלכם, עם הקופון שלכם. היי, לא לדאוג.....
נשמע כמו ג'יבריש ? יש שאלות נוספות, תרצו לקבל הסבר מקיף על נושא המאמר ? לקבל ייעוץ אישי, הדרכה ואפילו ליווי עסקי ? שמי עמית צוק ואני עורכת מגזין קידום אתרים, בעלת מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח אתרים, קידום וניהול קמפיינים באינטרנט ובניית אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות באינטרנט.
צרו עימי קשר (מבטיחה לא לשלוח ספאם).....
Comments