top of page

מדוע ללמוד שיווק דיגיטלי ב-2022

ענף השיווק הדיגיטלי לא עוצר לרגע. על פי דיווח של אתר reporterlinker השוק הדיגיטלי העולמי צפוי לצמוח מ-178.60 מיליארד דולר ב-2021 ל-208.00 מיליארד דולר ב-2022 וצפוי להגיע ל-354.90 מיליארד דולר בשנת 2026.

עם סכומי עתק המתגלגלים בשיווק דיגיטלי ואינספור ההזדמנויות לקריירה במגוון סגנונות, הטכנולוגיה המתפתחת והדינאמיקה המרתקת, לא פלא שיותר ויותר אנשים פונים ללימודי שיווק דיגיטלי.

זהו תחום שניתן להשתלב בו בכל שלב בחיים, בין אם זה עתה השתחררתם מהצבא או אתם כבר בקריירה שנייה ומחפשים כיוון להסבה, מעוניינים לצאת לעצמאות או להפך – לעבוד בארגון מסודר כשכירים.

כל חברה ועסק מכל סוג ובכל גודל זקוקים היום מקצועני שיווק דיגיטלי, שיגבשו עבורם אסטרטגיה בדיגיטל, יבצעו קמפיינים, ינהלו את הנכסים הדיגיטליים שהולכים ומתרבים ככל שיותר פלטפורמות נכנסות לתודעת המשתמשים ויעזרו להם לשפר ביצועים עסקיים.

מהו שיווק דיגיטלי? מה תעשו כמשווקים דיגיטליים ואיך נכנסים לתחום השיווק הדיגיטלי?

כל מה שחשוב לדעת על קורס שיווק דיגיטלי בשנת 2022.


שיווק רב ערוצי – לשלוט בכל הפלטפורמות


שיווק בסביבה הדיגיטלית שונה משיווק קלאסי מסורתי, אך היסודות דומים. בתהליכי שיווק אנחנו רוצים לקדם מוצר או שירות או מסר מסוים לקהל יעד פוטנציאלי על מנת להפיץ את הבשורה או להגדיל מכירות.

שיווק דיגיטלי מתבסס על האסטרטגיה העסקית ומטרתו לבחון את ערוצי השיווק הדיגיטליים ולהתאים את המסרים לשיווק בהתאם לאופי הייחודי של כל אחד מהערוצים.

אם בעבר, רוב התקציב הופנה לשיווק במדיה מודפסת, שלטי חוצות או אירועי קידום מכירות, השיווק הדיגיטלי היום המתבסס על רשתות חברתיות, מודעות מקוונות, שיווק באמצעות משפיענים. ישנן חברות שמשתמשות רק בשיווק דיגיטלי לקידום עסקי.

כדי לעשות זאת נכון, צריך להכיר היטב את כללי המשחק האינדיווידואליים של כל אחד מערוצי השיווק הדיגיטליים.

למשל: מסר שיעלה לטיק טוק יופץ באמצעות קליפ קצר ואותו מסר שיעלה לגוגל יסתמך על ביטויי מפתח כדי להעלות בתוצאות החיפוש ובאינסטגרם הוא יקבל ביטוי וויזואלי ובפייסבוק יגיע לקהלי יעד שטורגטו כי הם התעניינו בתחום דומה.

משווקים דיגיטליים מעורבים בשיווק רב ערוצי והם יודעים לעבוד על קמפיינים של תשלום לפי קליק (PPC) וגם על אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), שיווק מותאם לרשתות חברתיות, שיווק באמצעות ניוזלטרים, שיווק במובייל ועוד.

אחד היתרונות בשיווק דיגיטלי שהוא מדיד – ניתן לעקוב אחר חשיפה, אינטראקציה, הקלקות, המרות וכך גם להפיק מסקנות מהפעילויות השונות ולהעלות את התוצאות בעקבות למידה. מקמפיינים קודמים או פעילויות שונות שנוטרו מקרוב.

התפקיד כולל יישום אסטרטגיה דיגיטלית, שמירה על הנוכחות השיווקית, מעקב ודוחות של ביצועי השיווק וזהו תפקיד שמשלב בין חשיבה אסטרטגית יצירתית לכישורים אנליטיים וניתן להתקדם ממנו לתפקידי שיווק בכירים ולתפקידי ניהול או לפתוח עסק שיכלול שירותי ייעוץ או שירותי ניהול שיווק דיגיטלי לעסקים.


לימודי שיווק דיגיטלי – כלים להצלחה


כדי לעבוד בתחום שנע מהר במגוון מגזרים, יש להכיר את כל הפלטפורמות ואת הכלים החשובים להצלחה. כאן נכנסים לתמונה לימודי שיווק דיגיטלי המעודכנים לחידושים והשינויים האחרונים ויקנו לכם כלים להכרות מעמיקה עם כל ערוץ וגם כיצד לעבוד נכון.

לדוגמא: אם מדובר בקידום אורגני בגוגל - כיצד לבצע חקר מילות מפתח, אופטימיזציית תוכן ומבנה, בניית תמהיל קישורים וניתוח נתונים דרך כלי בשם גוגל אנליטיקס דרכו אפשר לבצע מונטיזציה ולהבין מתי גולשים נוטשים, מאילו מקורות הם מגיעים, אילו דפים הם אהבו באתר ולפי זה גם לתכנן כיצד להעלות המרות.

אם מדובר בשיווק ברשתות חברתיות – אילו מסרים כדאי לשווק בפייסבוק לעומת אינסטגרם או טוויטר או יוטיוב או פינטרסט, כיצד לנהוג לפי הכללים של כל פלטפורמה, איך לפלח את קהל היעד בהתאם למסננים שמציע כל ערוץ.

מדובר בכישורים שמשתכללים עם הזמן, אבל לפני שיוצאים לדרך חשוב שיהיה את הידע הבסיסי והשליטה בכלים שונים כדי למקסם את הביצועים והתוצאות.

בנוסף, קל יחסית להתחיל קריירה בשיווק דיגיטלי, כי זה תחום שכל מי שמתעניין בו ויש לו מוטיבציה וגישה לאינטרנט יכול להתחיל לעבוד בו ולהתמקצע באמצעות לימודי הכשרה מקיפים ותוך כדי תנועה.

ניתן לעבוד לפי פרויקטים או להשתלב במקום עבודה מסודר או לעבוד מרחוק בארץ ובחו"ל.

בנוסף, אפשר במרוצת הזמן להחליט להתמחות ברובד מסוים של שיווק דיגיטלי כמו כתיבת תוכן לקידום אתר או ניהול רשתות חברתיות או ניהול קמפיינים. אם במהלך העבודה נמשכים יותר לאחד התחומים מאשר לאחרים.

בחרו לימודי שיווק דיגיטלי במכללה מוכרת אצל נבחרת מרצים אשר מגיעים מהתעשייה וסילבוס עשיר בכל התכנים הרלבנטיים ליישום בשטח, כולל סיוע במציאת עבודה או הכוונה מקצועית. עולם השיווק הדיגיטלי מחכה לכם!


ג'ון ברייס חיפה וחברת Idesign4u marketing solutions והעומדת בראשה עמית צוק מקיימות את הקורס כבר יותר מעשור בסניף חיפה של המכללה, במהלך השנים הוכשרו למעלה מ-3,000 בוגרים, המהווים את לב קהילת מקדמי האתרים בארץ.

היי, לא לדאוג.....

נשמע כמו ג'יבריש ? יש שאלות נוספות? תרצו לקבל הסבר מקיף על נושא המאמר ? לקבל ייעוץ אישי, הדרכה ואפילו ליווי עסקי ?

שמי עמית צוק ואני עורכת מגזין קידום אתרים, בעלת מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח אתרים, קידום וניהול קמפיינים באינטרנט ובניית אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות באינטרנט. צרו עימי קשר (מבטיחה לא לשלוח ספאם). ועוד משהו קטן...


פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page