top of page

מדד NIP יחליף את מדד FID

בתחילת 2020, צוות Chrome של גוגל הציג את רכיבי הליבה של Web Vitals האלגוריתם של גוגל שתפקידו היה לספק חיווי על איכות הדפים באתר.

החודש הכריזה גוגל על שינוי קרוב במדדים עבור רכיבי הליבה של המדד שיעזרו לה להעריך טוב יותר את איכות חוויית המשתמש של הדף.


מה ההבדל בין FID ל NIP ?


אחד המדדים של האלגוריתם הינו (First Input Delay) FID, מדד זה מציין את משך הזמן שלוקח לדף להגיב לאחר אינטראקציה ראשונה שיוזם המשתמש (למשל, לחיצה על כפתור בדף). למדד זה היו מגבלות רבות שהקשו על גוגל בניתוח ביצועי הדף וזה הוביל אותה לחקור ולחפש מדד מדויק יותר.

בשנת 2022, גוגל הכריזה על Interaction to Next Paint) INP) כמדד חדש והחלו להריץ משובים על מנת לבדוק את יעילות המדד החדש.


ה Interaction to Next Paint -INP הוא מדד ב Core Web Vital שמעריך את ההיענות הכוללת של דף לאינטראקציות של משתמשים על ידי התבוננות בזמן ההשהיה של כל האינטראקציות המתאימות המתרחשות לאורך תוחלת החיים של ביקור המשתמש בדף (Section).

ערך ה-INP הסופי הוא האינטראקציה הארוכה ביותר שנצפתה (לעיתים תוך התעלמות מאינטרקציות חריגות).


כדי לספק חווית משתמש טובה, אתרים צריכים לשאוף לאינטראקצית Next Paint של 200 אלפיות שניות או פחות. כדי להבטיח שהדף משיג את היעד הזה עבור רוב המשתמשים , סף טוב למדידה הוא האחוזון ה-75 של טעינות הדפים, בפילוח בין מכשירים ניידים ושולחניים.

כדי לספק חווית משתמש טובה, אתרים צריכים לשאוף לאינטראקצית Next Paint של 200 אלפיות שניות או פחות
כדי לספק חווית משתמש טובה, אתרים צריכים לשאוף לאינטראקצית Next Paint של 200 אלפיות שניות או פחות

בהתאם לאתר, ייתכן שיהיו אינטראקציות מועטות או כלל לא - כגון דפים הכוללים בעיקר טקסט ותמונות עם מעט או ללא אלמנטים אינטראקטיביים. לחלופין, במקרה של אתרי אינטרנט מורכבים, יכולות להיות מאות, אפילו אלפי אינטראקציות. בכל מקרה, כאשר יש INP גבוה, חווית המשתמש בסיכון.


נדרש זמן ומאמץ כדי לשפר את ה-INP, אבל התגמול הוא חווית משתמש טובה יותר.


מה גורם ל INP לקוי ?


לפני שנוכל לתקן אינטראקציות איטיות, נזדקק לנתונים שיגידו אם ה-INP של האתר טעון שיפור. ברגע שנשיג את המידע הזה, נוכל לעבור למעבדה כדי להתחיל לאבחן אינטראקציות איטיות, ולהתקדם לפתרון.


מצאו אינטראקציות איטיות בזמן אמת - נתוני שטח

באופן אידיאלי, אופטימיזציה של INP תתחיל בנתונים שננטר בזמן אמת. נתונים אלה יספקו ניטור משתמשים אמיתיים (RUM)ויתנו לא רק את ערך ה INP של הדף, אלא גם נתונים המדגישים איזו אינטראקציה ספציפית הייתה אחראית לערך ה INPעצמו, בין אם האינטראקציה התרחשה במהלך טעינת הדף או אחריה. טעינת הדף, סוג האינטראקציה (לחיצה, לחיצה על מקש או הקשה) ומידע בעל ערך אחר.


אם לא נסתמך על ספק RUM כדי לקבל נתונים אלה, המדריך של גוגל ממליץ להשתמש בדוח חוויית המשתמש של Chrome (CrUX) דרך PageSpeed Insights כדי לעזור להשלים את החסר. CrUX הוא מערך הנתונים הרשמי של תוכנית Core Web Vitals ומספק סיכום ברמה גבוהה של מדדים עבור מיליוני אתרים, כולל INP. עם זאת, לעתים קרובות CrUX אינו מספק את הנתונים ההקשריים שנקבל מספק RUM כדי לעזור לנתח בעיות.


אבחן אינטראקציות איטיות - נתוני מעבדה

באופן אידיאלי, נרצה להתחיל לבדוק במעבדה ברגע שיהיו בידינו נתוני שטח המצביעים על אינטראקציות איטיות. בהיעדר נתוני שטח, ישנן כמה אסטרטגיות לזיהוי אינטראקציות איטיות במעבדה. אסטרטגיות כאלה כוללות מעקב אחר זרימות משתמשים ובדיקת אינטראקציות לאורך הזמן, כמו גם אינטראקציה של הדף במהלך הטעינה כאשר השרשור הראשי הוא עמוס לרוב.


אופטימיזציה של אינטראקציות

לאחר שזיהינו אינטראקציה איטית וניתן לשחזר אותה במצב מעבדה, השלב הבא הוא לייעל אותה. ניתן לחלק אינטראקציות לשלושה שלבים:


  • עיכוב הקלט, שמתחיל כשהמשתמש יוזם אינטראקציה עם הדף, ומסתיים כשההתקשרות חוזרת של האירוע לאינטראקציה מתחילה לפעול.

  • זמן העיבוד, המורכב מהזמן שלוקח להתקשרות חוזרת של אירועים עד להשלמתו.

  • עיכוב המצגת, שהוא הזמן שלוקח לדפדפן להציג את המסגרת המכילה את התוצאה החזותית של האינטראקציה.

הסכום של שלושת השלבים הללו הוא שקלול האינטראקציה הכולל. כל שלב בודד של אינטראקציה תורם כמות מסוימת של זמן להשהיית האינטראקציה הכוללת, לכן חשוב לדעת כיצד ניתן לייעל כל חלק באינטראקציה כך שהיא תפעל כמה שפחות זמן.


היי, לא לדאוג.....


נשמע כמו ג'יבריש ? יש שאלות נוספות, תרצו לקבל הסבר מקיף על נושא המאמר ? לקבל ייעוץ אישי, הדרכה ואפילו ליווי עסקי ?


שמי עמית צוק ואני עורכת מגזין קידום אתרים, בעלת מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח אתרים, קידום וניהול קמפיינים באינטרנט ובניית אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות באינטרנט. צרו עימי קשר (מבטיחה לא לשלוח ספאם).





פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page