top of page

מסוף החיפוש של גוגל נפרד מדוח חווית משתמש

גוגל פרסמה הודעה כי בחודשים הקרובים, תבטל את דוח חוויית הדף ב-Google Search Console, את דוח השימושיות לנייד ואת כלי הבדיקה הידידותי לנייד. דוח דפי חווית המשתמש ( core web vitals ) ודוח HTTPs יישארו ב-Google Search Console, הודיע דני סאליבן מגוגל.


האם מדובר שוב בבעיות משאבים עם הפיטורים האחרונים ? לא ברור. גם לא ברור עדיין האם גוגל מתכוונת לא להתייחס למדדים אלו. ההשערה שלי היא שנושא הגלישה בנייד ואינדוקס האתר דרך האינדקס לניידים הפך להיות חלק בלתי נפרד ומובן מאליו בשגרת העבודה שלנו ובשגרת החיפוש של הגולש שגוגל יוצאת מנקודת הנחה שהצגת התובנות בדוח נפרד היא מיותרת.


דוח חווית הדף המקורי הושק ב-Search Console באפריל 2021 ועוצב עבור דפים לנייד בלבד. גוגל הוסיפה גרסת שולחן עבודה עם השקת גרסת שולחן העבודה של האלגוריתם בינואר 2022. כעת, במחצית 2023, גוגל עומדת להסיר לחלוטין את הדוחות.


בדצמבר 2023, גוגל תוריד גם את דוח השימושיות לנייד של Google Search Console (הושק במקור ב-2016), את כלי הבדיקה הידידותי לנייד (הושק ב-2016) ואת ה-API לבדיקה ידידותית לנייד. גוגל טוענת שזה לא מפני שהידידותיות לנייד והשימושיות אינה חשובה, "המדד נשאר קריטי עבור משתמשים, שמשתמשים במכשירים ניידים יותר מתמיד, וככזה, הנושא נשאר חלק מההנחיות שלנו לחוויית הדף. אך כמעט עשר שנים מאז שהשקנו את הדו"ח הזה לראשונה, צצו משאבים חזקים אחרים להערכת השימושיות לנייד, כולל Lighthouse מ-Chrome."


אז היו מוכנים שהכלים הללו ייעלמו ולא תוכלו להשתמש בהם לדיווח ללקוחות בחודשים הקרובים.


צירפתי דיון בטוויטר בנושא עם ג'ון מולר שמדבר על כלים נוספים של גוגל שיפיקו את הדוחות.

ג'ון מולר שמדבר על כלים נוספים של גוגל שיפיקו את הדוחות
ג'ון מולר שמדבר על כלים נוספים של גוגל שיפיקו את הדוחות

היי, לא לדאוג.....

נשמע כמו ג'יבריש ? יש שאלות נוספות, תרצו לקבל הסבר מקיף על נושא המאמר ? לקבל ייעוץ אישי, הדרכה ואפילו ליווי עסקי ?

שמי עמית צוק ואני עורכת מגזין קידום אתרים, בעלת מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח אתרים, קידום וניהול קמפיינים באינטרנט ובניית אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות באינטרנט. צרו עימי קשר (מבטיחה לא לשלוח ספאם).





פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page