top of page

חשיבותה של ארכיטקטורת קישורים

אם גוגל מכריזה על "שבוע הקישורים" באתר המפתחים שלה, ודנה על חשיבותה של ארכיטקטורת קישורים - ברור לנו כי בניית פרופיל קישורים הייתה ועודנה פקטור מרכזי באלגוריתם של גוגל. במאמר זה נדון בארכיטקטורת הקישורים הפנימיים באתר - תהליך חשוב ביותר בהגשת האתר לאינדקס על ידי מנועי חיפוש. תהליך זה ממלא תפקיד קריטי ביכולת של Googlebot למצוא את דפי האתר ומבטיח שהמבקרים יוכלו לנווט באתר וליהנות ממנו.


שמרו דפים חשובים בטווח של מספר קליקים מדף הבית


במאמר שכתבנו במגזין קידום אתרים על מנגנונים להצפת תכנים הסברנו על דרכים לשמור על כל תוכן במרחק מספר הקלקות והאופן בו חשוב שנציף את התוכן. ברור לכולם שהגולשים שלכם מעדיפים ניווט נח על תיבות חיפוש ופילטרים למינהם באתר. ודאו שהדפים החשובים שלכם ניתנים ללחיצה מדף הבית כך שיהיו פשוטים לסריקה על ידי Googlebot ברחבי האתר. עדיף ליצור ארכיטקטורת קישורים שהיא אינטואיטיבית עבור משתמשים וניתנת לסריקה עבור מנועי החיפוש.


מהו ניווט אינטואיטיבי למשתמשים ?


צרו תרחישים נפוצים של משתמשים, חקרו את קהל המטרה של האתר שלכם וצרו עבורו עוגנים בדף שיענו על כל שאלה שהוא עשוי לשאול, כל עדות שיחפש, כל דוגמה וכד מבלי שיצטרך לחפש זאת בתיבת החיפוש או בתפריטי הניווט.

נניח שמשתמש מצא את האתר דרך קישור חיצוני, אך לא נחת בדף הבית, ודאו כי הוא ה יכול למצוא את דרכו בקלות אל דף הבית או לקטגוריה הראשית של אותו נושא. במילים אחרות, ודאו שהמשתמשים לא לכודים או תקועים. האם לעתים קרובות פירורי לחם bread crumbs עוזרים למשתמשים להבין היכן הם נמצאים.

קישורים ניתנים לסריקה למנועי חיפוש

קישורי טקסט מתגלים בקלות על ידי מנועי חיפוש והם לרוב ההימור הבטוח ביותר אם העדיפות שלכם היא סריקת התוכן באתר. זכרו שכאשר קישורים מבוססי טקסט זמינים וניתנים לניווט בקלות עבור המשתמשים, רוב הסיכויים שגם מנועי החיפוש יוכלו לסרוק את האתר בקלות.

הגשת מפת אתר מועילה גם למנועי חיפוש גדולים, אם כי היא לא אמורה להוות תחליף לארכיטקטורת קישורים פנימיים הניתנים לסריקה. בהמשך התייחסנו למצב בו האתר משתמש בטכניקות חדשות יותר, כגון AJAX, ואיך ניתן לבדוק אם גוגל קוראת את הקישור.


שימוש בטקסט עוגן תיאורי


כתיבת טקסט עוגן תיאורי (anchor text ), המילים הניתנות ללחיצה בקישור, שימושיות ביותר כדי לעזור למנועי החיפוש ולמשתמשים כאחד להבין טוב יותר את התוכן באתר. ככל שגוגל תדע יותר על האתר דרך התוכן, כותרות הדפים, טקסט העוגן וכו' - כך תוכל להחזיר תוצאות רלוונטיות יותר עבור המשתמשים (ולמבקרים הפוטנציאליים שלכם בחיפוש). לדוגמה, אם ברשותכם אתר בנושא קידום אתרים ויש לך סרטונים שילוו את התוכן הטקסטואלי, דרך לא מאוד אופטימלית לקשר תהיה:


כדי לראות את כל סרטוני ההדרכה שלנו בנושא, לחצו כאן.

עם זאת, במקום ה"לחצו כאן" הגנרי, תוכלו לשכתב את טקסט העוגן בצורה יותר תיאורית כמו: צפו כיצד מקדמים אתרים.


איך Googlebot מוצא את הקישורים הפנימיים באתר ?


לבעלי אתרים מאומתים, ל-Webmaster Tools יש את התכונה "קישורים" > דפים עם קישורים פנימיים, שהיא מצוינת לאימות ש-Googlebot מוצא את רוב הקישורים שהייתם מצפים להם. זה שימושי במיוחד אם האתר שלכם משתמש בניווט הכולל JavaScript (שאותו Googlebot לא תמיד מבצעת) - תרצו לוודא ש-Googlebot מוצאת קישורים פנימיים אחרים כצפוי.

איך Googlebot מוצא את הקישורים הפנימיים באתר
איך Googlebot מוצא את הקישורים הפנימיים באתר

שאלות ותשובות בנושא ארכיטקטורת אתרים


מה לגבי השימוש ב-"rel="nofollow כדי למקסם את זרימת דירוג הדף בארכיטקטורת הקישורים הפנימית של האתר גוגל תמיד תעדיף (כגון פיסול דירוג דף, או סילו של דירוג עמודים)?

גוגל תמיד תעדיף דף עם תוכן משכנע וארכיטקטורת קישורים חזקה על פני מניפולציות למינהן כמו פיסול דירוגי דף (PR) או ניהול הפניות של קישורים. כך שאם יש לכם זמן - הקדישו אותו ליצירת תכנים חזקים ממוקדי קהל וארכיטקטורת קישורים חזקה.

נניח שהאתר שלי עוסק במספר תחומים, האם לשמור על ארכיטקטורת קישורים פר תחום או לקשר בינהם.

היי, לא לדאוג.....


נשמע כמו ג'יבריש ? יש שאלות נוספות, תרצו לקבל הסבר מקיף על נושא המאמר ? לקבל ייעוץ אישי, הדרכה ואפילו ליווי עסקי ?

שמי עמית צוק ואני עורכת מגזין קידום אתרים, בעלת מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח אתרים, קידום וניהול קמפיינים באינטרנט ובניית אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות באינטרנט. צרו עימי קשר (מבטיחה לא לשלוח ספאם). ועוד משהו קטן...


פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page