top of page

דפים יתומים ומנגנונים להצפת תכנים

דף באתר שלנו שלא מקבל הצבעות (לינקים) משום דף אחר באתר נקרא דף יתום. לכאורה זה אומר שיש דפים (לפעמים הרבה מאוד), שגולשים ומנועי חיפוש לא מגיעים אליהם וזו בעיה שצריך לתקן.

כיצד גוגל מוצאת דפים האתר שלנו ?

מנועי חיפוש, כמו גוגל, מוצאים בדרך כלל דפים חדשים באחת משתי דרכים:

  • הסורק עוקב אחר קישור מדף אחר.

  • הסורק מוצא את כתובת האתר המפורטת במפת ה- XML ​​של האתר.

ללא אחת מאפשרויות אלו, מנוע החיפוש לא יגיע לדף, הדף לא יסרק ולא יופיע בתוצאות החיפוש. לעיתים, גם אם דפי אלו רשומים במפת ה- XML ​​של האתר, הם עדיין מהווים בעיה עבור ה SEO.

ללא קישורים פנימיים, שום סמכות (Link Juice) אינה מועברת לדפים, ולמנועי החיפוש אין שום הקשר סמנטי או מבני בו ניתן להעריך את הדף. ללא הקשר מתאים, מנוע החיפוש יתקשה לקבוע לאילו שאילתות הדף רלוונטי.


איך זה משפיע על תקציב הזחילה שלנו ?

כמו שכבר כתבתי בעבר על תקציב הזחילה של גוגל, אנו רוצים שגוגל תבלה כמה שיותר זמן באתר שלנו ותיחשף לכמה שיותר תכנים על מנת להגדיל את תקציב הזחילה עימו היא מגיעה לאתר שלנו.

לעתים הבעיה אף יותר חמורה ואנו מגלים כי דפי היתומים שלנו הם גם דפים שלא מובילים לשום מקום, כלומר הם עצמם לא מצביעים על דפים אחרים ולמעשה עבור הגולש ומנועי החיפוש הם סוג של Dead End .


איך מזהים דפים יתומים ?

אני משתמשת בתוכנת ahref שמספקת דוח פשוט וקל על דפים אלו.

דפי היתומים שלנו הם גם דפים שלא מובילים לשום מקום
דפי היתומים שלנו הם גם דפים שלא מובילים לשום מקום


לחיצה על כל אחד מהדפים בדוח תפתח דוח מפורט לגבי אותו דף עם לינק ישיר אליו. מדוח זה ניתן להגיע בדיוק לדף הבעייתי, לבדוק מהיכן ניתן להצביע עליו והאם הוא עצמו מוציא לינקים לדפים אחרים.

מדוח זה ניתן להגיע בדיוק לדף הבעייתי
מדוח זה ניתן להגיע בדיוק לדף הבעייתי

אופטימיזציית מבנה והצפת תכנים


לבנות אתר אינטרנט זו לא משימה פשוטה אך היא מצריכה תכנון כדי לבצע אותה כמו שצריך, בדיוק כמו כל פרויקט חשוב. לארכיטקטורת המבנה של האתר שלנו כמו גם ליכולת שלו להציף תכנים חדשים באתר שלנו ותכנים מוחבאים, יש חשיבות קריטית בניהול תקציב הזחילה של מנוע החיפוש באתר שלנו וליכולת של מנוע החיפוש כמו גם הגולש להגיע מכל מקום לכל מקום ולגלות תכנים חדשים באתר.


כלל שלושת ההקלקות


בקורסי קידום האתרים שלי, כשאני מגיעה לנושא אופטימיזציית המבנה אני מלמדת את הסטודנטים שלי לתכנן מנגנוני הצפת תכנים באתר כך שניתן יהיה להגיע לכל מקום באמצעות מקסימום 3 הקלקות. אם יש צורך ביותר – סימן שהמנגנון שלכם לא תוכנן כראוי.


בניית מנגנון להצפת תכנים


קחו למשל את המנגנון הבא שתכליתו להציג מאמרים באתר. המטרה היא שמדף הבית שלי יוכלו להגיע בלחיצת כפתור לכל אחד מהלינקים בספריית המידע.

להגיע בלחיצת כפתור לכל אחד מהלינקים
להגיע בלחיצת כפתור לכל אחד מהלינקים

אתם יכולים לראות כי במקרה זה הגולש ומנוע החיפוש יוכלו להגיע למאמר מכל מקום אך במקומות מסויימים יפגשו במאמר שלי בשיא עוצמתו - כלומר בדפים סמכותיים ביותר העלי היררכיה גבוהה. כך במקום שנעלה מאמר לאתר שלנו שיתחבא בדף פנימי, אנו מציפים את התוכן כבר בדף הבית ועורכים בינו לבין הגולש ומנוע החיפוש היכרות כבר מדף הבית של האתר.


בואו נראה כיצד נשכלל את המנגנון לדף שיתוף פעולה:

לעתים אנו פוגשים באתרים בכל מיני סוגים של סקרולרים. שיתופי פעולה, לקוחות, אירועים וכד. טעות נפוצה שעושים רבים היא פשוט להניח שם לוגו שלא מוביל לשום מקום, טעות נוספת (חמורה לא פחות) היא לשים לינק ולהוציא את הגולש מחוץ לאתר שלנו (תגידו להתראות לגולש - הוא לא יחזור).

לשלוח את הגולש לדף פנימי באתר שלנו
לשלוח את הגולש לדף פנימי באתר שלנו

המבנה הנכון הוא לשלוח את הגולש לדף פנימי באתר שלנו בו נתאר את מהות שיתוף הפעולה בין הספק/הלקוח לבין האתר שלנו וניתן לגולש להבין את הערך המוסף משיתוף פעולה שכזה עבורו.

כך הרווחנו גם דף נוסף בעל תוכן רלוונטי, גם השארנו את הגולש באתר שלנו וגם יצרנו מערכת בריאה ואיתנה של קישורים פנימיים.


היי, לא לדאוג.....

עמית צוק
עמית צוק

נשמע כמו ג'יבריש ?

יש שאלות נוספות, תרצו לקבל הסבר מקיף על נושא המאמר ?

לקבל ייעוץ אישי, הדרכה ואפילו ליווי עסקי ?

שמי עמית צוק ואני עורכת מגזין קידום אתרים, בעלת מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח אתרים, קידום וניהול קמפיינים באינטרנט ובניית אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות באינטרנט.

צרו עימי קשר (מבטיחה לא לשלוח ספאם).....

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page