top of page

חשיבות בניית פרופיל קישורים

גוגל עוסקת רבות בחשיבותה של ארכיטקטורת הקישורים באתר שהיא נגזרת של אופן הצפת התכנים באתר ובניית מנגנוני קידום כפי שדנו לא פעם במגזין.

ארכיטקטורת קישורים - אופן בניית פרופיל הקישורים הפנימי באתר - היא שלב מכריע בעיצוב ותכנון מבנה האתר, ודאי אם נרצה שהאתר ייסרק ויאונדקס על ידי מנועי החיפוש. ארכיטקטורה זו ממלאת תפקיד קריטי ביכולת של Googlebot למצוא את דפי האתר ומבטיח שהגולשים יוכלו לנווט באתר ולהיות מונעים לפעולה.


עיקרון מנגנוני הקידום


שמרו דפים חשובים בטווח של מקסימום 3 הקלקות מדף הבית.

מנגנון טוב שיתכנן הצפת תכנים באתר יביא למצב בו הדפים החשובים באתר ניתנים ללחיצה מדף הבית, ויאפשר ל-Googlebot למצוא אותם בכל האתר גם דרך דפי הקטגוריה השונים. עדיף ליצור ארכיטקטורת קישורים שהיא אינטואיטיבית עבור משתמשים וניתנת לסריקה עבור מנועי החיפוש.

להגיע בלחיצת כפתור לכל אחד מהלינקים
להגיע בלחיצת כפתור לכל אחד מהלינקים

ניווט אינטואיטיבי למשתמשים


גוגל ממליצה לייצר תרחישים נפוצים של משתמשים, קבל "אופי", דוגמה שמופיעה באזור המפתחים של גוגל היא במקרה שהאתר עוסק לדוגמה בהדרכה למשחק הכדורסל, במקרה זה, גולש שמעוניין ללמוד מהי טכניקת הכדרור הטובה ביותר.


נבדוק באתר ונשאל עצמנו האם הגולש יכול למצוא בקלות את המידע הרצוי (אומנות הכדרור) מקישורי הניווט? האם המידע מופיע בדף הבית ?

נניח שמשתמש מצא את האתר דרך קישור חיצוני, אבל הוא לא נחת בדף הבית. האם הוא יכול למצוא את דרכו בקלות אל דף הבית ו/או קטעים רלוונטיים אחרים. במילים אחרות, האם הוא לכוד בדף ? לעתים קרובות פירורי לחם כגון "בית > טכניקות > כדרור" עוזרים למשתמשים להבין היכן הם נמצאים.


קישורים ניתנים לסריקה למנועי חיפוש


קישורי טקסט (Anchor text) מתגלים בקלות על ידי מנועי חיפוש והם לרוב השימוש הבטוח ביותר אם נרצה סריקה מדויקת ומהירה של התוכן. ניתן כמובן להשתמש בטכניקות נוספות, אך זכרו תמיד שקישורי טקסט וניתנים לניווט בקלות עבור המשתמשים, רוב הסיכויים שגם מנועי החיפוש יוכלו לסרוק את האתר בקלות רבה יותר.


קישורי טקסט לסריקה מדויקת ומהירה של התוכן
קישורי טקסט לסריקה מדויקת ומהירה של התוכן

שימוש במפת אתר

הגשת מפת אתר מועילה גם למנועי חיפוש גדולים, אם כי היא לא אמורה להוות תחליף לארכיטקטורת קישורים שניתנים לסריקה. אם האתר משתמש בטכניקות חדשות יותר, כגון AJAX, וודאו ש-Googlebot מוצא את הקישורים הפנימיים שלכם.


עשו שימוש בטקסט עוגן תיאורי

כתיבת טקסט עוגן תיאורי (המילים הניתנות ללחיצה בקישור) יכולה בהחלט לעזור למנועי החיפוש ולמשתמשים להבין טוב יותר את התוכן המצוי בלינק. ככל שגוגל יודע יותר על האתר - דרך התוכן, כותרות הדפים, טקסט העוגן וכו' - כך תוכל גוגל להחזיר תוצאות רלוונטיות יותר עבור המשתמשים (ולמבקרים הפוטנציאליים בחיפוש). לדוגמה באתר הכדורסל, אם יש באתר סרטונים שילוו את התוכן הטקסטואלי, דרך לא מאוד אופטימלית לקשר תהיה:


שימוש בטקסט עוגן
שימוש בטקסט עוגן

עם זאת, במקום ה"לחץ כאן" הגנרי, מומלץ לשכתב את טקסט העוגן בצורה יותר תיאורית כמו:


שימוש בטקסט עוגן
שימוש בטקסט עוגן

ודאו ש-Googlebot מוצא את הקישורים הפנימיים באתר


לבעלי אתרים המקושרים לכלי מסוף החיפוש של גוגל (Webmaster Tools) יש את התכונה "קישורים > דפים עם קישורים פנימיים, שם תראו ש-Googlebot מוצא את רוב הקישורים שהייתם מצפים להם. התכונה שימושית במיוחד אם האתר שלכם משתמש בניווט הכולל JavaScript.


שאלות נפוצות בנושא


מאט קאטס מגוגל ענה בבלוג על שאלות בנושא ארכיטקטורת קישורים.

שאלה: "מה לגבי השימוש ב-rel="nofollow" כדי למקסם את זרימת דירוג הדף בארכיטקטורת הקישורים הפנימית שלי (כגון פיסול דירוג דף)?"

תשובה: "זה לא משהו שאנחנו, כמנהלי אתרים שעובדים גם בגוגל, באמת משקיעים בו זמן או אנרגיה. במילים אחרות, אם לאתר שלכם כבר יש ארכיטקטורת קישורים חזקה, זה הרבה יותר פרודוקטיבי לעבוד על שמירה על חשיפת המשתמשים לתוכן חדש ומשכנע במקום לדאוג לפיסול דירוג דף."


שאלה: "נניח שהאתר שלי עוסק בתחביבים האהובים עלי: רכיבה על אופניים וקמפינג. האם עלי לשמור על "נושא" של ארכיטקטורת הקישור הפנימי שלי ולא לצלב קישור בין השניים?"

תשובה: "לא מצאנו מקרה שבו מנהל אתרים ירוויח מ"עיצוב" מכוון של ארכיטקטורת הקישורים שלו למנועי חיפוש. זכרו, אם מבקר בחלק אחד של האתר שלך לא יכול להגיע בקלות לחלקים אחרים באתר שלך, זו עלולה להיות בעיה גם עבור מנועי החיפוש."


היי, לא לדאוג.....


נשמע כמו ג'יבריש ? יש שאלות נוספות, תרצו לקבל הסבר מקיף על נושא המאמר ? לקבל ייעוץ אישי, הדרכה ואפילו ליווי עסקי ?

שמי עמית צוק ואני עורכת מגזין קידום אתרים, בעלת מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח אתרים, קידום וניהול קמפיינים באינטרנט ובניית אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות באינטרנט. צרו עימי קשר (מבטיחה לא לשלוח ספאם).

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page