top of page

האם שגיאות סריקה ותקציב זחילה משפיעים על הדירוג ?

גוגל קובעת דירוג לפי גורמים רבים באלגוריתם שלה, אך האם שגיאות סריקה ותקציבי זחילה הן אחת מהן? האם האופן בו אנו מאפשרים למנועי החיפוש לסרוק את האתר שלנו, אופן הצפת התוכן ועומק הגלישה משפיעים על דירוג האתר בדף התוצאות ?


סריקה היא השלב הראשון במסע של כל דף לדף תוצאות


מנועי החיפוש חייבים להגיע אל האתר ולאנדקס אותו לפני שהם מעריכים אותו ומחליטים היכן למקם אותו בתוצאות.


סריקת האינטרנט ואינדוקס האתרים הוא תהליך עתיר משאבים. מנועי חיפוש כמו גוגל שואבים ממאות מיליארדי דפי אינטרנט, סרטונים, תמונות, מוצרים, מסמכים, ספרים וכו', כדי לספק תוצאות לשאילתות הגולשים.


לכן, הם נותנים עדיפות לאתרים שמקלים על מאמצי הסריקה ועוזרים למנוע החיפוש לחסוך במשאבים ובעומס האתרים שבהם הם מבקרים.


המגבלה של מנועי החיפוש


משך הזמן שגוגל מקדישה לסריקת אתר נקרא תקציב הזחילה של האתר. כל תקלה שמפריעה ליכולת של Google לסרוק את האתר נקראת שגיאת סריקה.


צמצום שגיאות סריקה ושיפור תקציב הזחילה הם שני המוקדים העיקריים של מקדם האתר, ומסיבה טובה!


אתר המקדם עצמו, משקיע אלפי שקלים בשנה ביצירת תוכן באיכות גבוהה, יצירת פרופיל קישורים פנימי וחיצוני ופעולות קידום נוספות על מנת שהאתר יתקדם בתוצאות החיפוש.

הבעיה היא שאם גוגל לא סורקת דף בגלל שגיאה או תקציב סריקה מוגבל, הדף לא יכול לקבל דירוג.


כדי שדף יופיע בתוצאות החיפוש של Google, עליו תחילה להיסרק על ידי Googlebot וזו הסיבה שחלק מהמשווקים רואים בתקציב הסריקה כגורם דירוג.


הטענה: שגיאות סריקה ותקציב סריקה כגורמי דירוג

ההבנה כיצד דף מגיע מאתר לדף התוצאות של מנוע החיפוש (SERP) חיונית כדי לקבוע אם תקציב הסריקה יכול להיות גורם דירוג. התהליך כולל שלושה שלבים: סריקה, אינדוקס ודירוג.

לאחר שדף נסרק והוסף לאינדקס, הוא כשיר להצגה בתוצאות החיפוש.


הדירוג בעצם מחזיר את דף האינטרנט הרלוונטי ביותר לשאילתת החיפוש בחלק העליון של תוצאות החיפוש, ואחריו את הדפים האחרים, על סמך עד כמה גוגל חושב שהדף עונה על השאילתה.


אתר ללא שגיאות סריקה או ניהול תקציב זחילה נכון
אתר ללא שגיאות סריקה או ניהול תקציב זחילה נכון

גוגל כהרגלה מציינת שתקלות סריקה וזחילה הן חלק ממאות סיגנלים שהיא מפעילה לבדיקת האתר - כלומר אין שום הבטחה שאתר ללא שגיאות סריקה או ניהול תקציב זחילה נכון, יופיע במקומות הראשונים של דף התוצאות.


מנועי החיפוש צריכים להיות מסוגלים לסרוק את האתר כדי להוסיף את הדפים שלו לאינדקס. האינדוקס הוא תנאי סף לדירוג. אבל, תקציב סריקה מוגדל אינו אחראי למיקומים טובים יותר בתוצאות החיפוש.


היי, לא לדאוג.....

נשמע כמו ג'יבריש ? יש שאלות נוספות, תרצו לקבל הסבר מקיף על נושא המאמר ? לקבל ייעוץ אישי, הדרכה ואפילו ליווי עסקי ?

שמי עמית צוק ואני עורכת מגזין קידום אתרים, בעלת מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח אתרים, קידום וניהול קמפיינים באינטרנט ובניית אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות באינטרנט. צרו עימי קשר (מבטיחה לא לשלוח ספאם). ועוד משהו קטן...


פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page