top of page

האם גוגל מעדיפה חברות ומותגים ?

למרות שינויי האלגוריתם האחרונים שהטו את הכף לנושא אופטימיזציית הקוד ודפי חווית משתמש, יש עדיין חשיבות גדולה לבניית פרופיל קישורים נכנסים או כפי שאני מכנה אותם הצבעות אמון באתר שלכם. במקרה הזה לחברות גדולות או מותגים יש יתרון עצום על פני עסקים קטנים ובחלק מהביטויים התחרותיים הדומיננטיות שלהם בדף ה SERP היא מוחלטת.

במאמר זה אנסה להסביר מדוע זה קורה ומה יכולים עסקים קטנים לעשות. בין היתר נדון ב:

היתרון שמייצרות החברות הגדולות והמותגים לא אומר בהכרח שתוצאות החיפוש המובילות בסופו של דבר יהיו נחלתן הבלעדית של מותגים גדולים שיכולים להרשות לעצמם להשקיע תקציבי ענק באסטרטגיות שיווק מתקדמות ובבניית פרופיל קישורים שרובו ממומן.

עבור הגולש או הצרכן, המונופוליזציה של האתרים הגדולים והמותגים על ה- SERP ודאי לא טובה ופוגעת בתחרות שכן לעיתים קרובות דווקא מותגים קטנים יותר מציגים תוכן מעולה, חווית שירות וגלישה ומחירים נוחים יותר.


מהי בניית פרופיל קישורים ?


גוגל מנסה להבין בראש ובראשונה איזה אתר הוא מומחה בשאילתת החיפוש של הגולש. המומחיות שלו היא תוצר של אוסף פרמטרים שניקוד גבוה שלהם ייצר אצל גוגל משוואה שהתוצאה שלה – אתר מומחה.

אחד מהגורמים שמשפיעים עלינו בבחירת מומחה (נניח רופא) הוא האנשים שממליצים עליו ואיכותם. כלומר, אם אני אמליץ על רופא מסוים או אם עשרה אנשים ימליצו על אותו רופא מן הסתם תהיה לזה השפעה שונה, אך מה אם עשרה רופאים ימליצו על רופא או מגזין מומחה בתחום הרפואה ? הבנתם ? כך זה עובד.

מדד ה PR (Page Rank) הוותיק של גוגל בדק בדיוק את הפרמטרים האלו, כמות ואיכות הצבעות האמון הנכנסות לאתר שלנו.


מדוע למותגים יש יתרון בבניית פרופיל קישורים ?


אחרי שכולם הבינו שכדי לקדם אתר יש לייצר לו כמה שיותר הצבעות אמון מכמה שיותר אתרים ברי סמכא בתחום המומחיות שלהם, החל השוק לעלות ולעלות. נולדו זירות המתמחות בהחלפות קישורים ואין היום סוכנות פרסום או מקדם אתרים שלא מחזיקים במספר נכסים אינטרנטיים או שיתופי פעולה עם נכסים שכאלו.

מכאן, שלחברות בעלות תקציב גדול יותר היה יתרון עצום, הן במספר הקמפיינים שיכלו להרשות לעצמן, הן במדיות השונות והן באיכות האתרים מהם הם מביאות את הצבעות האמון שלהם.

מהו פרופיל קישורים אורגאני ?


יתרון נוסף שיש למותג הוא.....שהוא מותג.

אתרים גדולים ומוכרים מושכים אליהם קישורים טבעיים ללא כל מאמץ. כותבים עליהם, מדברים עליהם, מקשרים עליהם כל הזמן ומייצרים הצבעות אמון טבעיות ואורגאניות לא רק מאתרי אינטרנט אלא מכלל הזירה האינטרנטית כמו רשתות חברתיות, בלוגים וכד.

תוסיפו לזה את בניית פרופיל הקישורים הנכנסים שהם מבצעים באופן ממומן ותקבלו מפלצת של הצבעות אמון.


איך מקדמים בגוגל עסקים קטנים ?


מכירים את סיפור דוד וגוליית ? ברוכים הבאים לסיבוב שני.

עסקים קטנים רבים מגיעים לצערי למסקנה שהם פשוט לא יכולים להתחרות במותגים גדולים יותר בתוצאות מנועי החיפוש. זה ממש לא נכון.

נכון, זה מאתגר ודורש ידע ויצירתיות אך זה בהחלט אפשרי.

ראשית, אפילו בתוצאות מנועי החיפוש התחרותיות ביותר, יש 10 מקומות בעמוד הראשון.

עסק קטן אולי לא יצליח להשיג את המקום האורגני הראשון, אך עם הרבה מאמץ ואסטרטגיה נכונה, עסקים קטנים יכולים להופיע בעמוד הראשון גם בביטויים תחרותיים.


יתרון המיקוד בחיפוש


היתרון הגדול ביותר שעומד לרשות העסקים הקטנים, הוא המעבר של הגולש מחיפוש ביטויים גנריים לביטויים ארוכים וממוקדים. אנו קוראים להם ביטויי זנב ארוך. חפשו את הערך המוסף שנותן בית העסק. נכון, כאשר תבצעו מחקר ביטויי מפתח תגלו שנפח החיפושים של הביטוי הארוך קטן בהרבה אך אלו שמחפשים את הביטוי ויגיעו אליכם יהיו ממוקדי קניה וביצוע המרה.


אני מציעה שתכנסו למאמרים שלי בנושא:


לסיכום

למותגים וחברות גדולות בעלות תקציבי פרסום גדולים יש יתרון בקידום ביטויי המפתח שלהם בגוגל. היתרון הזה בא לידי ביטוי גם ביצירת קמפיינים ממומנים נוספים מן הסתם כמו google Ads, טאבולה, אאוטבריין, פייסבוק וכד, עם זאת קידום חכם, בחירה נכונה של ביטויי מפתח ולא פחות חשוב אתר אינטרנט מומחיה ומניע לפעולה, יכולים להוות תחרות ראויה לכל מותג באשר הוא.

היי, לא לדאוג.....

נשמע כמו ג'יבריש ? יש שאלות נוספות, תרצו לקבל הסבר מקיף על נושא המאמר ? לקבל ייעוץ אישי, הדרכה ואפילו ליווי עסקי ?

שמי עמית צוק ואני עורכת מגזין קידום אתרים, בעלת מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח אתרים, קידום וניהול קמפיינים באינטרנט ובניית אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות באינטרנט. צרו עימי קשר (מבטיחה לא לשלוח ספאם). ועוד משהו קטן....


פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page