top of page

גוגל מודיעה: שיפור התצוגה בדף התוצאות מעתה בשליטה שלנו

עודכן: 8 באוק׳ 2020

בחדשות גוגל מוצג מהלך חסר תקדים המאפשר לבעלי אתרים לקבוע את תוכן תיאור הטקסט של האתר בדף ה - SERP.

גוגל משתמשת בתצוגה מקדימה של תוכן טקסטואלי, כולל קטעי טקסט ומדיה אחרת, כדי לעזור לאנשים להחליט אם התוצאות רלוונטיות לשאילתת החיפוש שלהם. סוג התצוגה המקדימה המוצגת תלוי בגורמים רבים, כולל סוג התוכן שהגולש מחפש וסוג המכשיר בו הוא צופה.

תוצאות החיפוש משתנות בהתאם לסוג המוצר אותו אנו מחפשים. לדוגמה, אם נחפש תוצאות מתכונים בגוגל, נראה תמונות ממוזערות ודירוג משתמשים או אם נחפש סרטים, נראה תקצירים וזמני הקרנות - דברים שעשויים להועיל יותר מקטעי טקסט כשמדובר בקבלת החלטות.

תוצאות חיפוש אלו מתאפשרות על ידי סימון הדפים שלהם באמצעות נתונים מובנים.

תוצאות החיפוש בגוגל
תוצאות החיפוש משתנות בהתאם לסוג המוצר אותו אנו מחפשים

בגוגל הסבירו את המהלך:

"גוגל מייצרת תצוגה מקדימה אוטומטית באופן שנועד לעזור למשתמש להבין מדוע התוצאות המוצגות רלוונטיות לחיפוש שלו ומדוע המשתמש ירצה לבקר בדפים המקושרים. עם זאת, אנו מכירים בכך שבעלי אתרים עשויים לרצות להתאים באופן עצמאי את היקף תוכן התצוגה המקדימה שלהם בתוצאות חיפוש. כדי להקל על אתרים בודדים להגדיר כמה או איזה טקסט אמור להיות זמין לתוכן קטעי הטקסט (Snippets) ובמידה לכלול מדיה אחרת בתצוגה המקדימה שלהם, אנו מציגים כעת מספר הגדרות חדשות למנהלי אתרים."

אחרי ששינתה את אופי הקישורים באתר ונתנה לנו לשלוט בהם, גוגל מציגה מערך של שיטות המאפשרות תצורה מדויקת יותר של תוכן התצוגה המקדימה המוצגת בדף התוצאות. הביצוע הוא באמצעות שני סוגים של הגדרות חדשות: קבוצה של robots meta tags ומאפיינים של HTML.

שימוש ב robots meta tags


המטא תג של הרובוטים מתווסף ל <head> של דף HTML, או מוגדר באמצעות כותרת HTTP של תג x-robots. תגי המטא של הרובוטים המתייחסים לתוכן המקדימה של דף הם:


"nosnippet"

זוהי אפשרות קיימת לציין שאינך מעוניין בקטע טקסט (textual snippet ) שיופיע בדף זה.

"max-snippet:[number]"

חדש! כעת ניתן לציין אורך טקסט מקסימלי, בתווים, של קטע טקסט עבור דף התוצאות.

"max-video-preview:[number]"

חדש! כעת ניתן לציין משך זמן מקסימאלי בשניות לתצוגה מקדימה של סרטון מונפש בדף התוצאות.

"max-image-preview:[setting]"

חדש! כעת ניתן לציין גודל מקסימלי לתצוגה מקדימה של תמונה שתוצג בדף התוצאות באמצעות המאפיינים: "large", "standard" או "none" .


ניתן לשלב אותם, למשל:

<meta name="robots" content="max-snippet:50, max-image-preview:large">

שימוש בתכונה החדשה של HTML עם nosnippet

דרך חדשה לעזור להגביל איזה חלק של הדף כשיר להופיע כקטע זה היא שימוש ב "data-nosnippet" באלמנטים כמו span,div ו section.

באמצעות אפשרות זו, ניתן למנוע את הצגת החלק הזה של ה HTML בתוך קטע הטקסט בדף התוצאות.

לדוגמה:

<p><span data-nosnippet>Harry Houdini</span> is undoubtedly the most famous magician ever to live.</p>>

אפשרות זאת תהיה זמינה בגוגל מאוחר יותר השנה.

קצת על תוצאות עשירות (rich snippets) וקטעי טקסט מובילים (featured snippets)

התוכן בנתונים מובנים כשיר להצגה כתוצאות עשירות בדף ה Serp .

תוצאות מסוג זה אינן תואמות את המגבלות המוצהרות בהגדרות המטא-רובוטים, אלא ניתן לטפל בהן באופן הרבה יותר ספציפי על ידי הגבלת או שינוי התוכן המסופק בנתונים המובנים עצמם. לדוגמה, אם מתכון נכלל בנתונים מובנים, התוכן של אותם נתונים מובנים עשוי להיות מוצג בקרוסלת מתכונים בתוצאות החיפוש. באופן דומה, אם אירוע מסומן עם נתונים מובנים, הוא עשוי להיות מוצג ככזה בתוצאות החיפוש. כדי להגביל את המצגת הזו, מפרסם יכול להגביל את כמות וסוג התוכן בנתונים המובנים.

מספר תכונות מיוחדות בחיפוש תלויות בזמינות של תוכן מקדים, כך שהגבלת התצוגה המקדימה עשויה למנוע את הצגת התוכן באזורים אלה. ה Featured snippets למשל, מחייבים להציג מספר מינימלי של תווים. דרישה זו יכולה להשתנות לפי שפת הדף, וזו הסיבה שאין אורך מקסימלי של קטעי טקסט על מנת להבטיח את הופעתם בתכונה זו. מי שאינו מעוניין להופיע כ featured snippets, יכול לנסות באורך קטע טקסט נמוך יותר. מי שרוצה דרך מובטחת לאי הכללה או הופעה ב featured snippets , צריך להשתמש ב nosnippet.

פורמט AMP

לדפי ה AMP יתרונות במכשירים מסוימים ובטכנולוגיות מסוימות, כולל העדפה להצגה בולטת יותר של תמונות ממוזערות בתוצאות חיפוש ובעדכון של Google Discover. עם זאת, מפרסמים שלא ירצו שגוגל תשתמש בתמונות ממוזערות גדולות יותר כאשר דפי ה- AMP שלהם יוצגו בחיפוש וב Google Discover, יכולים להשתמש בהגדרות המטא-רובוטים כדי לציין תצוגה מקדימה של תמונה מקסימלית של " standard " או "none".

היי, לא לדאוג.....


עמית צוק

נשמע כמו ג'יבריש ? יש שאלות נוספות, תרצו לקבל הסבר מקיף על נושא המאמר ? לקבל ייעוץ אישי, הדרכה ואפילו ליווי עסקי ? שמי עמית צוק ואני עורכת מגזין קידום אתרים, בעלת מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח אתרים, קידום וניהול קמפיינים באינטרנט ובניית אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות באינטרנט.

צרו עימי קשר (מבטיחה לא לשלוח ספאם).....

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page