איך משווקים בטיקטוק ?

לפעמים הסינים מביאים לעולם גם דברים טובים כמו למשל אפליקציית הטיקטוק שלה כ 100 מיליון משתמשים פעילים מדי חודש בארה"ב.

בארץ אתם שואלים ? הישראלים אימצו בחום את אפליקציית טיקטוק. 3 מילון משתמשים בחודש פותחים אותה בממוצע 6 פעמים ביום וצופים בלמעלה מ 6.5 מיליארד צפיות חודשיות.

זה מספיק כדי לייצר אצל המשווקים והמפרסמים תשומת לב גבוהה מאוד.

ואם אתה הבעלים של עסק, שיווק באפליקציית TikTok יכול להיות ערוץ שיווקי נהדר עבור המותג שלכם, שכן יש (עדיין) יחסית מעט תחרות בפלטפורמה.

אני חייבת להזכיר שהיו מספר מחלוקות לגבי אפליקציית טיקטוק ביחס לפרטיות הנתונים והאופן בה היא שומרת על המידע שלכם, חלק מהמחלוקות יצר נשיא ארצות הברית טראמפ שלא ממש מחבב את הסינים ותוצרתם, אך זה לא מפריע לאפליקציה להמשיך ולגדול בקצב מסחרר.


מדוע לשווק בטיקטוק?

כמו כל אפליקציה חדשה שנכנסת לשוק בסערה, גם כאן בעלי עסקים רבים לא ממש ספרו את טיק טוק ככלי שיווקי. נראה כי הפלטפורמה משמשת רק בני נוער וצעירים. מזכיר קצת את ההשוואות שעשו בתחילה בין פייסבוק לאינסטגרם עד שאפילו בפייסבוק התעשתו ובלעו את אינסטגרם לתוכם. הצעירים הם אולי הכח המניע את הפלטפורמות החדשות מהסיבה הפשוטה שהם לא חוששים מדברים חדשים ואוהבים לחקור, אך תוך זמן קצר, אפליקציות מנצחות מושכות אליהן מגוון רחב של משתמשים. למעשה, כמעט 38% מהמשתמשים של TikTok בארה"ב הם מעל גיל 30.

בנוסף, התחרות העסקית הנמוכה מציעה הזדמנות אדירה מכיוון שתוכלו להגיע לאנשים רבים בעלות נמוכה יחסית.


איך TikTok עובד ?

לפני שנדבר על האופן שבו תוכלו להשתמש ב- TikTok, בואו נסקר במהירות את אופן הפעולה של הפלטפורמה.

הפלטפורמה מבוססת על סרטונים המגיעים עד 15 שניות (וניתן לשלב אותם עד 60 שניות בסך הכל, והמשתמשים נחשפים לסרטונים על ידי גלילה בעדכונים שלהם.

אחד הדברים המגניבים ב- TikTok הוא שהוא מאפשר לאנשים להוסיף לכל מיני אפקטים של עריכה ומוזיקת רקע לסרטונים שלהם. זה הביא להרבה סרטוני ריקוד וחיקוי שהפכו לוויראליים בפלטפורמה, מכיוון שאנשים יכולים להקליט סרטון של עצמם מחקים דמות מוכרת או סיטואציה מצחיקה.

כשמדובר באינטראקציה עם סרטונים, המשתמשים יכולים "לעשות לייק", להגיב או לשתף את הסרטונים שהם אוהבים עם משתמשים אחרים באמצעות הודעה ישירה או SMS ואפליקציות אחרות.

נתוני מעורבות המשתמשים גבוהים במיוחד בפלטפורמה זו. על פי מחקר שנעשה, TikTok לא סופרת את כל הפלטפורמות האחרות כשמדובר ברמת מעורבות בכלל החשבונות שלה.

טיק טוק גם שוברת שיאים בשמירה על נאמנות המשתמשים שלה ומספר הפעמים שהם חוזרים אליה ומגיעה לממוצעים יפים של 45 דקות ביום.

אם יש לכם כבר פרופיל TikTok, משתמשים יוכלו לעקוב אחר חשבונכם ולהגדיר התראות כך שהם יקבלו התראה בכל פעם שתפרסמו סרטון (די מזכיר את המנויים לערוץ היוטיוב שלכם).

איך מעלים סרטון לטיקטוק ?

כמו בכל אסטרטגיה שיווקית, החלק המסובך גם כאן הוא יצירת סרטון עם תוכן שיווקי שיהיה סרטון מנצח. אחרי הכל, משתמשי הטיקטוק מחפשים משהו מבדר וקליל.

אם יש לכם חברה צעירים בבית, תנו להם להוביל אתכם ביצירת הסרטונים הראשונים.

הדרך הפשוטה ביותר ליצור סרטונים היא על ידי כניסה לאפליקציית TikTok ולחיצה על סימן "פלוס" המוצג בתמונה למטה.


איך מעלים סרטון לטיקטוק

לאחר שתעשו זאת, תגיעו למסך המאפשר להקליט קטעי וידאו.

כאמור, ניתן להקליט סרטון קצר או לשלב קטעי וידאו למשך 60 שניות לכל היותר.

אם תביטו על הפינה השמאלית העליונה, תמצאו אפשרויות לשנות את הגדרות ההקלטה. תכונות כמו מהירות וכדף יכולות להפוך את הסרטונים שלכם לייחודיים יותר.

הוספת אפקטים לסרטון שלכם מאפשרת להוסיף אנימציות לסרטונים שלך שישדרגו אותם מאוד.

אפקטים רבים משתמשים בטכנולוגיית "מציאות רבודה". עם אפקטים אלה, תוכלו לגרום בסרטון להוספת פריטים וירטואליים, ותוכלו גם לשנות את המראה שלכם.

לאחר שהקלטתם סרטון, תקבלו גישה לאזור "ההפקה".

באזור זה תוכל להוסיף אפקטים נוספים לסרטונים שלכם, כגון אפקטים קוליים ומסננים.

בתחתית מסך זה תוכלו להתאים אישית את הסרטונים שלכם אפילו עוד יותר.

לאחר שתשלימו את השלב הסטודיו שלאחר הקלטת הסרטון, תוכלו לעבור לתהליך ההעלאה שלו.

יש שלב חשוב שמאפשר להוסיף כמה hashtags לסרטון שלך. ניתן גם לבחור "כיסוי", המעניק לצופים שלכם תצוגה מקדימה של מה שהם עומדים לראות.


איך מוצאים את הסרטון שלכם בטיקטוק ?

ההאשטגים שתבחרו עשויים להשפיע באופן משמעותי על מציאת הסרטון שלכם בטיק טוק. כדאי לנסות לבחור האשטגים המייצגים את נושא הסרטון או את הרעיונות המרכזיים.

בנוסף, תמונת הכריכה שתבחרו יכולה להשפיע באופן משמעותי על הסבירות שמישהו יצפה בסרטון שלכם. עליכם לבחור תמונת שער המייצגת את אחד הרגעים הבולטים ביותר מבחינה ויזואלית בקליפ שלכם.

לאחר שתסיימו, תוכלו ללחוץ על "פרסם", והסרטון יתווסף לספרייה שלכם.

תוכלו גם לשתף את הסרטון שלך באופן אוטומטי לפלטפורמות מדיה חברתית אחרות.

מומלץ מאוד לאפשר זאת כך שעוקבי המדיה החברתית הנוספת שלכם יהיו מודעים לנוכחותכם ב- TikTok.

כיצד ליצור תוכן שיווקי מעניין של TikTok ?

הצלחה עם TikTok מסתכמת ביצירת תוכן מרגש. אם תצליחו לעשות זאת, תקבלו יותר צפיות בסרטונים שלכם ויותר מעורבות של הצופים, וכתוצאה מכך האלגוריתם של טיק טוק יציג את התוכן שלכם בפני יותר אנשים.

אולי הדרך הקלה ביותר ליצור תוכן עסקי מעניין עבור פרופיל ה TikTok שלכם היא לאמץ את אותה האסטרטגיה בה הייתם משתמשים כשאתם מעלים תוכן מרתק לאתר או לבלוג שלכם, בתהליך הזה שנייה לפני שאנו כותבים, אנו מנסים לברר מה הבעיות או הנושאים שמעניינים את קהל היעד שלנו.

בצעו מחקר מילות מפתח דרך כלי גוגל החינמיים כדי להבין טוב יותר מה אנשים מחפשים בתחום שלכם ועשו שימוש אח"כ במילות מפתח אלו.

מלבד תוכן שמספק מידע, כדאי ליצור גם תוכן הומוריסטי. סוג זה של תוכן יכול לעבוד היטב ב- TikTok מכיוון שרוב האנשים משתמשים בפלטפורמה בכדי ליהנות.

דוגמה לתוכן הומוריסטי עשויה להיות בדיחה על הענף שלכם שקהל היעד שלך יכול להתחבר אליה, זו גם הזדמנות להשתמש באפקטים הרבים שהפלטפורמה מציעה כדי לקדם את הסרטון.

אולי הדרך הקלה ביותר לעשות זאת היא באמצעות האשטגים רלוונטיים בכל פעם שאתם מפרסמים סרטון.

אם אינכם יודעים באילו האשטגים להשתמש, הקלידו מילת מפתח רלוונטית ורחבה בקטע החיפוש ב- TikTok ממש בדומה לחיפוש בגוגל. כשתעשו זאת, TikTok תציע מגוון hashtags המשויכים למילה שהקלדתם.

אם אתם מחפשים להגיע לקהל רחב, אני ממליצה להשתמש בהאשטגים כלליים יחסית. כמו למשל "#seoremarketing" או "# smallbusinessloans".

אין מגבלה על מספר ההאשטגים שבהם ניתן להשתמש בסרטון. עם זאת, האשטאגים שלכם יופיעו בכיתוב הסרטון, והכתוביות מוגבלות ל 100 תווים....

צרו שותפויות ושיתופי פעולה

בעקרון יכולת החשיפה שלנו דומה לפלטפורמות השונות והיא מקבלת כח ממספר העוקבים שלנו.

נסו ליצור סרטונים בתחומים שלכם עם אנשים שיש להם מספר רב של עוקבים.

ניתן למצוא את אותם אנשים על ידי חיפוש אחר תוכן רלוונטי ב- TikTok. שלחו להם הודעה קצרה וידידותית שתיידע אותם שאתם מעוניין לשתף פעולה.

פרסום מודעות TikTok

מודעות TikTok הן דרך נהדרת נוספת לשווק את העסק שלך בפלטפורמה זו.

אחד היתרונות של מודעות TikTok הוא שאתם לא צריכים להשקיע זמן רב בבניית קהל והגדרת מסע פרסום ויכולים להגיע לקהלי היעד שלכם - לרוב תוך 24 שעות.

טיק טוק מציעה חמישה סוגים שונים של מוצרי מודעות:

  • מודעות בפיד

  • האשטגים ממותגים

  • מודעות תצוגה מובילה

  • אפקטים ממותגים

  • השתלטות על המותג

כל שאתם צריכים לעשות הוא ללחוץ על "צור מודעה".

בסוף תהליך ההרשמה, לא תקבלו חשבון מודעה מיד - תצטרכו להמתין עד ש- TikTok תבדוק את הבקשה שלכם ותאשר אותה. לאחר מכן. לאחר שהם יבדקו את בקשתך, עליך לקבל דוא"ל המסביר לך האם קיבלתם גישה לחשבון המודעות.

במודעות בפיד, הסרטונים שלכם חייבים לציית לחוקים כמו תוכן "רגיל", כך שהסרטון לא יכול להיות ארוך משישים שניות.

עם זאת, TikTok תמליץ להציג את המודעות בין תשע לחמש עשרה שניות. בנוסף, בעת הגדרת מודעות בפיד תוכלו לבחור מתוך מספר יעדי פרסום שונים.

תהיה לכם גם גישה לתכונות רלוונטיות לאחר שתבחרו ביעד הפרסום המתאים.

לדוגמה, אם בחרתם ביעד "התקנות אפליקציה", תוכלו לספק לאנשים קישור ישיר לדף חנות האפליקציות שלך.

בכל הנוגע למיקוד מודעות TikTok, בדרך כלל יש לך מספר אפשרויות:

  • מיקוד לפי עניין

  • מיקוד לפי התנהגות

  • מיקוד לקהל מותאם אישית

  • מיקוד לקהלים דומים

מיקוד לפי עניין עובד באופן דומה למודעות בפייסבוק. אם אתם משתמשים בשיטת מיקוד זו, תבחרו נושא הרלוונטי לקהל היעד שלכם, ו- TikTok תציג את המודעות שלכם בפני אותם אנשים.

מיקוד לפי התנהגות מאפשר לכם למקד את הקמפיין לאנשים על סמך התנהגותם ב- TikTok בשבעה או חמישה עשר הימים האחרונים. בשיטה זו, אתה פשוט בוחר התנהגות מסוימת וקטגוריית וידאו עליה ההתנהגות חלה. באמצעות שיטה זו תוכל להגיע לאנשים העוסקים באופן פעיל בפלטפורמת TikTok.

באמצעות מיקוד לקהל מותאם אישית, ניתן למקד את הקמפיין לאנשים שכבר קיימו אינטראקציה עם המותג שלכם. זה יכול לכלול אינטראקציות ב- TikTok ומחוצה לה אם אתה תספקו ל- TikTok רשימת כתובות דוא"ל של לקוחות.

באמצעות מיקוד לקהלים דומים תוכלו להגיע לאנשים הדומים לקהל יעד קיים.

אפשרויות מיקוד בטיקטוק

ניתוחים וכלי תובנות ב TikTok למקצוענים

גם בפלטפורמה זו תוכלו לנתח נתונים על ידי שימוש בכלי התובנות שלה על ידי מעבר לחשבון מקצועי. מעבר זה אינו כרוך בתשלום.

כל שעליכם לעשות הוא לעבור לסעיף "פרטיות והגדרות" באפליקציה, ללחוץ על "נהל את החשבון שלי", ושם לבחור באפשרות להפעיל את השדרוג "חשבון מקצועי".

שימוש בכלי התובנות של טיקטוק

לאחר מכן, בחרו "קטגוריה" כדי לקבל גישה ללוח ניתוח שיציג לכם תובנות וביצועים.

לוח זה יאפשר לכם לשפר את התוכן שאתם יוצרים.

אחד הדברים התובנות המעניינות שלוח מכונה "Followers Analytics".

חלק זה נותן לך תובנה לגבי העוקבים שלכם, כגון במה הקהל שלכם צופה (מלבד התוכן שלך) ומתי הם הכי פעילים.


היי, לא לדאוג.....


נשמע כמו ג'יבריש ?

יש שאלות נוספות, תרצו לקבל הסבר מקיף על נושא המאמר ?

לקבל ייעוץ אישי, הדרכה ואפילו ליווי עסקי ?

שמי עמית צוק ואני עורכת מגזין קידום אתרים, בעלת מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח אתרים, קידום וניהול קמפיינים באינטרנט ובניית אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות באינטרנט.

צרו עימי קשר (מבטיחה לא לשלוח ספאם).....

  • מגזין קידום אתרים בפייסבוק