top of page

עוברים לקידום בזירה האינטרנטית

ניהול קמפיין באינטרנט הוא כבר מזמן לא קשור רק לקידום במנועי החיפוש המסורתיים. כהר הרבה שנים שהתחום הפך לניהול קמפיין בזירה האינטרנטית כולה ולו רק משום שקהל היעד שלנו נמצא היום בכל מקום בזירה זו ואנו רוצים להיות היכן שקהל היעד שלנו נמצא.


בתחילת שנות ה-2000, החיפוש באינטרנט היה מוגבל בעיקר למנועי חיפוש וספריות מקוונות שהיו זמינות באותה תקופה, אך מאז קהל היעד שלנו נמצא בזירות שונות בהן הוא מחפש את המידע שלו ולכן הגיע הזמן שנכוון את האופטימיזציה שלנו גם לזירות אלו.


לא רק גוגל


ככל שהתחרות באינטרנט גוברת, הדרך הטובה ביותר לנהל את הקמפיין שלנו בצורה נכונה היא להבטיח שאנו פועלים לשיפור הנראות לא רק במנועי חיפוש כמו גוגל, אלא גם בפלטפורמות המדיה החברתית שבהן קהלי היעד שלנו נצאים ומחפשים מידע, בקיצור ניהול קמפיין בזירה האינטרנטית.


התרגלנו למונח "SEO", או אופטימיזציה למנועי חיפוש, אך הגיע הזמן שנדבר על "אופטימיזציה לחיפוש". כיום, חלק ניכר מהחיפושים באינטרנט מתרחש בפלטפורמות המדיה החברתית. יותר מעצם היותן פלטפורמות חברתיות, הן הפכו להיות קרקע פורייה לחיפוש מידע ושאילתות באמצעות האשטאגים, מגמות וכדומה.


אופטימיזציה למדיה חברתית (SMO) קיימת כבר זמן רב אך ברוב המקרים והאצל רוב המקדמים היא מתייחסת בדרך כלל ליצירה ושיתוף של תוכן במדיה החברתית במטרה להפוך אותו לויראלי.


במאמר זה אני מדברת על ביצוע אופטימיזציה לחיפושים שנעשו על ידי המשתמשים במדיה החברתית בתוך פלטפורמות מדיה חברתית שיש להן פונקציונליות חיפוש.

עצם העובדה שלפלטפורמות מדיה חברתית יש תכונות חיפוש שמשתפרות כל הזמן, היא הוכחה שאנו צריכים להשקיע מאמץ בתחום זה.


חיפוש חברתי: מה זה ומדוע זה חשוב ?


חיפוש חברתי משתמש באלמנטים של התנהגות משתמשים, מרומזים ומפורשים, כדי לשפר את תוצאות החיפושים בתוך ומחוץ לארגון. אלמנטים אלו מאוחסנים בדרך כלל כמטא נתונים, מה שהופך את החיפוש החברתי לסוג של כריית מטא נתונים (Metadata mining).


מדוע להשקיע בחיפוש במדיה החברתית ?

  • פלטפורמות המדיה החברתית מקצות תקציבים גדולים על מנת לשפר עוד יותר את פונקציונליות החיפוש שלהן. סביר להניח שגם תוצאות החיפוש החברתיות ישתפרו עם הזמן.

  • אנשים מבלים יותר זמן במדיה חברתית מאשר במנועי חיפוש.

  • משתמשי דור Z מבלים כ-5 שעות בשבוע באינסטגרם.

  • לתוצאות החיפוש החברתיות יש מסננים רבים כמו האשטאגים, שירותים, חברות, משרות, אירועים, תחביבים ועוד. לפיכך, התוצאות מעודכנות וממוקדות יותר.

  • פלטפורמות חברתיות מתמקדות גם בגילוי עסק מקומי.

  • תוצאות החיפוש של מדיה חברתית מציגות אינטראקציה ומשקפות תוצאות בצורה של תגובות, לייקים, שיתופים, עוקבים ושיתופים.

  • מחקרים מראים שאנשים סומכים על מה שיש לאנשים אחרים (גולשים, לקוחות וספקים) לומר ולא במה שבעלי עסקים מציגים באתרים שלהם.

  • בעוד שתוצאות מנועי החיפוש מציגות בדרך כלל דפי אינטרנט מותאמים, חיפוש חברתי מתמקד בעיקר ברלוונטיות ומעורבות.

  • מכיוון שתוצאות חיפוש של מדיה חברתית מחזירות תוכן מפוסטים ואינטראקציות של משתמשי המדיה החברתית, יש הרבה פחות תוצאות ספאם מאשר מתוצאות במנועי חיפוש.

  • תוכן איכותי הופך לבעל ערך רב יותר כאשר אנשים מדברים על המוצרים, השירותים והמותגים של העסק במדיה החברתית, וכאשר השיחות והמשוב הללו מופיעים בחיפוש במדיה החברתית.

  • תוצאות מנוע החיפוש מספקות מידע בדרך כלל. תוצאות חיפוש חברתי יכולות להשפיע על הקרא ולהניעו לפעולה.

  • אנשים מכל הגילאים מתרגלים די בקלות לכל טרנד חדש במדיה החברתית, אך הבנת מנועי החיפוש והסתגלות לטכניקות מתקדמות במנועי החיפוש יכולות להיות מאתגרות יותר.

הזירה החברתית פייסבוק


אני יודעת שיש הרבה אנשים שחושבים שפייסבוק מאבדת מהרלוונטיות שלה, שזו רשת "זקנה" - לא בדיוק. הנה כמה עובדות...

  • בפייסבוק רשומים מעל ל 2.5 מיליארד משתמשים בכל העולם, שהם 23% מאוכלוסיית העולם כולו.

  • מתוכם, 5 מיליארד (יותר מ-65%) איש משתמשים בפייסבוק מדי יום (רובם בניידים).

  • 6 מיליון משתמשים רשומים בישראל – 75% מכלל האוכלוסייה בארץ.

  • בכל דקה נרשמים לפייסבוק מעל ל 500 חשבונות חדשים.

פייסבוק מציעה 3 פלטפורמות עיקריות: דף אישי, דף עסקי וקבוצה כל אחת מהם בעלי מאפייני ניהול שונים ובעיקר יכולות שונות לפרסום וחשיפה כמו גם תקשורת עם החברים / האוהדים.


פייסבוק משפרת כל הזמן את כלי התובנות שלה ואת יכולות החיתוך וטרגוט קהלי היעד שלכם לצד חיבור לאתר האינטרנט של העסק על מנת לאפשר שיווק רודף לקוח (Remarketing).


הזירה החברתית אינסטגרם


בשנת 2021, היו 1.21 מיליארד משתמשים פעילים בחודש באינסטגרם, המהווים למעלה מ-28% ממשתמשי האינטרנט בעולם. עד 2025, בסיס המשתמשים שלה צפוי לגדול ל-1.44 מיליארד, המהווים 31.2% ממשתמשי האינטרנט העולמיים.


לפיכך, שיתוף תוכן חדשני באופן קבוע ושימוש בהאשטאגים הנכונים יכולים בוודאי להגביר את הסיכוי שהפרופיל שלכם יופיע בתוצאות החיפוש באינסטגרם.


התוכן באינסטגרם מופיע בדרך כלל כתמונות, סרטונים, שיחות חיות, סרטוני Reels וסיפורים. (ויש גם תכונת קניות.)


כפלטפורמה שצומחת במהירות, בעלי עסקים פשוט חייבים להיות שם בטח ובטח כאשר מחוונים לדור ה Z.

אינטראקציות באינסטגרם נמדדות בלייקים, שיתופים ועוקבים. אם הלקוח שלכם עוסק בקמעונאות, אופנה, מזון, מוצרי תינוקות או טיפוח, זה המקום שבו הקונים הפוטנציאליים שלו יחפשו אותו.



הזירה החברתית לינקדאין


לינקדאין היא הרשת המקצועית הגדולה בעולם הרשתות החברתיות. זוהי פלטפורמה שמכוונת לכל מי שמחפש הזדמנויות קריירה מגוונות, כולל אנשים מרקעים מקצועיים שונים, כגון בעלי עסקים קטנים, בכירים, סטודנטים ומחפשי עבודה.

משתמשי LinkedIn יכולים להשתמש בפלטפורמה כדי להתחבר לרשת של אנשי מקצוע, חברות וקבוצות בתוך ומחוץ לתעשייה שלהם.

לחיפוש בלינקדאין יש מסננים מעולים שיעזרו לצמצם את החיפוש לתוצאות רלוונטיות יותר. ניתן להשתמש במסננים כמו:

  • אֲנָשִׁים

  • חברות

  • מקומות תעסוקה

  • פוסטים

  • קבוצות

  • אירועים

  • קורסים

  • בתי ספר

  • שירותים

בנוסף, הפלטפורמה נמצאת בשימוש נרחב על ידי מחפשי עבודה ומגייסים. אנשי משאבי אנוש משתמשים בו ל "ציד ראשים" ובדיקות רקע על מועמדים.

לינקדאין היא ללא ספק פלטפורמת מדיה חברתית, אך עם התמקדות באינטראקציות מקצועיות, כמו גם בשיתוף ידע.


מנקודת מבט של חיפוש, אנשים משתמשים בלינקדאין לפיתוח מקצועי ולחיפוש הזדמנויות עבודה. לפיכך, חשוב מאוד שנופיע בתוצאות החיפוש בלינקדאין.


החיפוש ביוטיוב


החיפוש ב-YouTube נותן עדיפות לשלושה מרכיבים עיקריים כדי לספק את תוצאות החיפוש הטובות ביותר:

  • רלוונטיות

  • התקשרות

  • איכות

אופטימיזציה לחיפוש ביוטיוב היא כמו אופטימיזציה של אתר אינטרנט, אבל כאן התוכן הוא בפורמט וידאו. לפיכך, הכותרת והתיאור של הסרטון שלכם צריכים להיות מאוד רלוונטיים כדי שיוכלו להתאים לשאילתת החיפוש של המשתמש.


ב-YouTube, קונים פוטנציאליים יכולים להחשף למותג שלכם. אתם יכולים ליצור סרטונים שעונים על שאלות נפוצות שעשויות לעזור ללקוחות לאחר רכישת המוצר או השירות שלכם מה שהופך את יוטיוב לפלטפורמה מצוינת לעסקים.




אופטימיזציה לחיפוש מעבר למנועי חיפוש

אנשים כבר לא מוגבלים לחיפוש במנועי חיפוש ובספריות מקוונות. כלים מרובים עומדים לרשותם כדי לספק את הצורך שלהם במידע.


לפיכך, מסעות הפרסום שלנו לחיפוש לא צריכים להסתובב רק סביב הופעה במנועי חיפוש כמו גוגל - אלא עבור כל סוג של חיפוש, ללא קשר לפלטפורמה.


בעבר ראינו כיצד החיפוש על ספריות הפך למיותר. העתיד עשוי לראות לפלטפורמות מדיה חברתית פופולריות יכולות חיפוש מתוחכמות יותר - ואנשים ישתמשו בהן יותר מאשר במנועי החיפוש בפועל.


כדי להוכיח עתיד את העסקים של לקוחותינו ולהגדיר אותם להצלחה ארוכת טווח, התחל לבצע אופטימיזציה לחיפוש היכן שקהלי היעד שלהם נמצאים - לא רק בגוגל אלא גם בפלטפורמות המדיה החברתית.


היי, לא לדאוג.....


נשמע כמו ג'יבריש ? יש שאלות נוספות, תרצו לקבל הסבר מקיף על נושא המאמר ? לקבל ייעוץ אישי, הדרכה ואפילו ליווי עסקי ?


שמי עמית צוק ואני עורכת מגזין קידום אתרים, בעלת מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח אתרים, קידום וניהול קמפיינים באינטרנט ובניית אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות באינטרנט. צרו עימי קשר (מבטיחה לא לשלוח ספאם). ועוד משהו קטן...


פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page