top of page

כך ביטויי מפתח ארוכים יקדמו את האתר שלכם

עודכן: 8 באוק׳ 2020

מה זה ביטויי זנב ארוך ?

מנוע החיפוש מתאים עצמו כל הזמן למגמות החיפוש שלנו ובמקביל להתפתחות הטכנולוגיה והעולם הדיגיטלי. לדוגמה, אם פעם היינו מחפשים צלם במנוע החיפוש תחת הערך "צילום", היום נשתמש בשאילתה הרבה יותר ממוקדת ואפילו נשאל שאלות שקשורות לנושא כמו "צילום הריון באזור חיפה". דוגמה נוספת היא ההתאמות שגוגל מבצעת על מנת להבין טוב יותר את הקשרי המילים בחיפוש שלכם בטח ובטח אם הוא נעשה באופן קולי. חקר ביטויי המפתח הוא אבן הדרך החשובה ביותר בקידום האתר שלנו, אך הנושא הופך קשה מרגע לרגע ולעתים אף מתיש. כמות הדפים האדירה באינטרנט רק עולה ועולה, התחרות עולה, השווקים רוויים ומוצפים וזה מאלץ אותנו (אולי לטובה) לחשוב קצת מחוץ לקופסה ולהתחיל להצמיד "זנבות" לביטויים שלנו.

על מנת להרחיב את חקר ביטויי המפתח כך שיתאימו לחיפושי הגולש, אנו משתמשים בביטויי מפתח הנקראים "ביטויי זנב ארוך" או Long Tail באנגלית.

שימו לב, ככל שנרחיב את הביטוי – כך נפחי החיפוש שלו ירדו וזה הגיוני ביותר שהרי הרבה יותר אנשים יחפשו מילה אחת מאשר ביטוי שלם.

בדוגמה שנתתי השתמשתי בביטוי הגנרי "צילום", אך איזה צילום אני מחפשת ? צילום רנטגו? צילום הריון ? צילומי לווין ? אמנם יצרתי חשיפה להרבה מאוד אנשים, אך זו חשיפה שלא תייצר לי המרה מאחר והדף שלי לא מתאים למרבית המחפשים.

עם זאת ככל שנרחיב את ביטוי המפתח שלנו – כך נוריד בתאם את רמת התחרות שלו ויהיה לנו קל הרבה יותר לקדם אותו.

ביטוי זנב ארוך
ככל שנרחיב את ביטוי המפתח שלנו – כך נוריד בתאם את רמת התחרות שלו

1. חפשו ערך מוסף

לעתים אנו מגיעים לעסק שהביטוי שהוא רוצה לקדם תחרותי ביותר ודף התוצאות מוצף במתחרים ענקיים וותיקים. האם נוותר על מאמצי קידום העסק ? ממש לא.

זה בדיוק הזמן לשאול את בעל העסק מה הוא יודע לעשות ? איזה שרות מנצח יש לו שלמתחרים שלו אין. מהשרות הזה נבנה את ביטוי הזנב הארוך שלנו.

2. פנו לחיפושים מקומיים

כמעט מחצית מכל החיפושים בגוגל הם חיפושים מקומיים, וכ- 76% מהאנשים שביצעו חיפוש מקומי בסמארטפון ביקרו בעסק בקרבת מקום תוך 24 שעות. מכיוון שהסיכוי שמישהו יחפש עסק מקומי הוא גדול, יהיה זה לטובת העסק לבחור ביטויים הכוללים מיקום. על ידי בחירת מילות מפתח המכוונות לעיר ולסביבתה, התחרות רד משמעותית. לא רק שתתחרו עם פחות תוצאות, גם תייצרו הרבה יותר המרות מאחר ואנשים מקבלים היום החלטות בזמן אמת – קרי מיד לאחר ומצאו אתכם בנייד.

בין אם באמצעות מפות גוגל או חיפוש בגוגל כמעט כולם מחפשים עסק מקומי לפני שהם הולכים למיקום הפיזי של בית העסק.

3. התמקדו במסע החיפוש שלכם בכוחות "השוק"

חשבו מה מעצים לכם את חווית הקנייה, מה מרגש אתכם, מה גורם לכם לקבל החלטה לרכוש מוצר ? לתיאורים מעצימים או לביטויים מכוונים יש השפעה עצומה על החלטות קנייה שאנו עושים.

מילות מפתח מכוונות כמו "הטוב ביותר", "הזול ביותר" ו"חינם" יהיו בעלות נפח חיפוש נמוך יותר, אך האנשים המעטים שמחפשים אותם יכולים להיות שווים הרבה יותר מקהל גדול יותר ופחות מתעניין. ככל שהחיפושים מקבלים יותר ויותר ספציפיות עם מילות מפתח מכוונות, נפח החיפוש יקטן, אך החיפושים שמילת מפתח מקבלת יהיו בעלי ערך רב יותר.

מסע החיפוש מתחיל לדוגמה בביטוי "שייט", אחרי מספר חיפושים הגולש מבין שהוא רוצה "שייט לקריביים", הוא קורא על הנושא ומבין שעדיף לו להפליג בסתיו – כעת הוא יחפש את הביטוי "שייט לקריביים בסתיו" ויוסיף "במבצע".

לביטוי הזה יהיו הרבה פחות חיפושים, אך הסיכוי שלכם לייצר המרה גדל כאשר אתם אנשים קרובים יותר לסוף מסע החיפוש שלהם לאחר שננעלו על המוצר אותו הם מחפשים.

4. בצעו התאמות והקשרים לביטויים שלכם

לגוגל יש מדד עוצמתי שעוסק בניתוח ביטויים משלימים ונוספים למילות מפתח. המדד נקרא LSI - Latent Semantic Indexing . מדד זה מאפשר למנוע החיפוש לזהות את הנושא של דף אינטרנט מבלי להתייחס אל חיפוש זה או אחר אותו ביצע משתמש. אם ניקח דוגמא מעשית יותר, אתר העוסק בנושא הריון יכלול בתוכו באופן טבעי מילים כמו תינוק, לידה, בית חולים וכדומה.

במילים אחרות המדד בודק מילים נרדפות וקשר נושאי בין תכנים ומילות מפתח באתר. השתמשו בהטיות של מילות המפתח, כל מילה יכולה להופיע ביחיד, רבים, ועם אותיות קישור (ל, מ, ב, ה, כ). כתבו את הביטויים בעברית, בלועזית ובאנגלית – לדוגמה: שיווק / מרקטינג / Marketing או אימון / קואצ'ינג / Coaching. ככל שיהיו יותר מונחים רלוונטיים - כך הדף יוגדר כרלוונטי יותר למילת המפתח ויקודם יותר.

5. הסיקו מסקנות מכלי התובנות שלכם

אחד הפרמטרים המובילים היום בדרוג תוצאות האתר הוא "איכות הביקור". אם פעם עניין אותנו רק נושא התעבורה לאתר, ואחר כך כמה זמן נשאר הגולש באתר, הרי שהיום אנו עסוקים בשיפור איכות הביקור של הגולש, עומק הגלישה באתר לצד הפעולות שהוא מבצע. בדקו באופן קבוע את התנועה האורגנית לאתר ב- Google Analytics. בדקו אילו מילות מפתח מובילות אנשים לאתר שלכם ולאילו דפים ספציפית.

בדקו את דפי הנחיתה כדי לראות מה הצליח להביא את המשתמשים לשם ומה יצר המרה. לאחר מכן, בדקו את דפי האינטרנט שלכם עם תנועה נמוכה. מדוע הם לא מייצרים תעבורה? איך ניתן לייעל אותם? מדוע הם פחות מתאימים לביטויי המפתח שנבחרו ומדוע הם מייצרים פחות תנועה ופחות המרות.

6. ביטויי מפתח בגובה העיניים

החיפוש הקולי כבר כאן. זה לא משנה אם תבקשו מאלכסה לנגן שיר או להשתמש בסירי כדי למצוא מקום לאכול, החיפוש יהיה קולי לעתים אפילו תשאלו אותה שאלה. היכולת שלנו לחפש באופן מילולי אחר משהו הפכה את חיי היומיום לפשוטים יותר עבורנו כגולשים או כמחפשים, אך מבחינת SEO זה מייצר כאב ראש לא קטן.

במשך שנים חיפושים קוליים גורמים לאנשים בעולם ה- SEO להרגיש לא בנוח. החשש הוא שהם ישתלטו על התנהגות צרכנים וישאירו את כל האתרים המותאמים באופן מסורתי מאחור בדף התוצאות. אני לא ממש בטוחה שזה יקרה, נשמע לי אפוקליפטי מדי שכן ההתנהגות הצרכנית שלנו לא השתנתה. עם זאת, ככל שיעבור הזמן, יהיה עלינו להסתגל לשינויים המתרחשים בקהילה הדיגיטלית שנשענת יותר ויותר על חיפושים קוליים כדי לחפש באינטרנט.

הדבר הראשון שנצטרך לשנות הוא שימוש בביטויי זנב ארוך בשפה פשוטה תוך שילוב שאלות – פשוט כי כך אנו מדברים למכשיר.

מרבית החיפושים הקוליים הם גם חיפושים מקומיים, מה שנותן סיבה נוספת לתעדף מילות מפתח עם זנב ארוך עם אוריינטציה מקומית.

חשוב לזכור! התאמת הביטויים לחיפוש הקולי באה כתוספת לכל יתר הפעולות שאנו עושים על מנת לקדם את האתר ולא במקומן.

היי, לא לדאוג.....


עמית צוק - עורכת מגזין קידום אתרים

נשמע כמו ג'יבריש ? יש שאלות נוספות, תרצו לקבל הסבר מקיף על נושא המאמר ? לקבל ייעוץ אישי, הדרכה ואפילו ליווי עסקי ? שמי עמית צוק ואני עורכת מגזין קידום אתרים, בעלת מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח אתרים, קידום וניהול קמפיינים באינטרנט ובניית אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות באינטרנט.

צרו עימי קשר (מבטיחה לא לשלוח ספאם).....

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page