top of page

האם הפניית 301 עוזרת לדירוג האתר ?

נושא שיחה חשוב בעולם קידום האתרים הוא האם הפניות מסוג 301 מהוות גורם דירוג בגוגל ? האם הן משפיעות בכלל על הדירוג של האתר שלנו והאם יש קשר בין היצוע ההפניות לבין האופן בו גוגל מנתחת את הדף שלנו ?

הפניות 301 הן חלק מתהליך שנקרא http response header (יחסי שרת לקוח). תהליך בו משוגרת שאילתה מצד הלקוח אל השרת וזה מחזיר תשובה ללקוח.

ישנן מספר סדרות של תשובות כמו סדרת ה 200, היא סדרת ההצלחה שחוזרת כאשר אנו רואים את האתר שביקשנו לראות, או סדרת ה 400 ובה ה 404 המוכרת למקדמי האתרים. בינהן גם סדרה 300 שאחראית על נושא ההפניות.


מתי אנו עושים שימוש ב 301 ?


שימוש בהפניית 301 (הפנייה קבועה) נועד כדי להסביר למנועי החיפוש מתי דף אינטרנט עבר לצמיתות למיקום חדש

אנחנו בדרך כלל משתמשים בהפניה 301 לתרחישים הבאים:

  • מעבר מ- HTTP ל- HTTPS.

  • מעבר מדומיין ישן לדומיין חדש.

  • שיפור סלאגים (slugs) של כתובות אתרים לפוסטים ודפים קיימים.

  • מעבר לפלטפורמת אתר חדשה שגורמת לשינוי ה URL. לדוגמה הדפים ישתנו מ- https://domain.com/page.html ל- https://domain.com/page/


תהליך זה הוא בגדר חובה לכל מי שחפץ לקדם את האתר שלו, אך האם הפניית 301 יכולה להשפיע על דירוג האתר שלכם מבחינה אורגאנית בתוצאות החיפוש ?


רוב הדיון סביב 301 הפניות מחדש מתמקד בשאלה האם PageRank (מדד המתאר את כמות ואיכות הלינקים המצביעים על האתר) יעבור מכתובת האתר הישנה לכתובת ה- URL החדשה.


מה אמרה גוגל על הפניית 301 ?


בשנת 2012, מאט קאטס, אז ראש צוות הספאם של גוגל, אמר כי גוגל תעקוב אחר מספר בלתי -מוגבל של הפניות מדף אחד למשנהו. גוגל אפילו תתבצע דילוגים מניתוב אחד לשני אך הוא ציין כי Googlebot עשוי להפסיק לעקוב אחר הפניות מחדש לאחר ארבע עד חמש דילוגים.


בשנת 2013, קאטס אישר כי אחוז קטן מדירוג הדפים הולך לאיבוד בהפניות מסוג 301. לעומת מקדמים שדיווחו על ירידה של 15%, קאטס לא דיווח על אחוז מסוים.


בשנת 2016, ג'ון מולר אנליסט בכיר של גוגל ענה על השאלה האם 301 הפניות מחדש עוברות דירוג דף בפוסט כאשר מדובר על מעבר מ- HTTP ל- HTTPS.

הוא הרגיע את מנהלי האתרים ואמר כי:

Fluctuations can happen with any bigger site change. We can’t make any guarantees, but our systems are usually good with HTTP -> HTTPS moves.
…for 301 or 30.2 redirects from HTTP to HTTPS, no PageRank is lost.

בשנת 2019, בדיון על השפעות SSL על דירוג החיפוש, אישר מולר עוד כי HTTPS הוא אכן גורם דירוג עבור מנוע החיפוש. ולמעשה הפניה מחדש של אתר אינטרנט מ- HTTP ל- HTTPS על ידי 301 הפניות בהחלט חלק מגורמי הדירוג.


כלומר הפעם היחידה בה אנו עשויים לחוות שיפור כתוצאה משימוש בהפניית 301 היא במעבר בין פרוטוקולים.


מדוע הפניית 301 חשובה לקידום האתר ?


במאמר איך משדרגים אתר מבלי לפגוע בדירוג שלו בגוגל? שכתבתי, ציינתי שבלי שום קשר לדחיפה במנועי החיפוש, אם לא נשתמש ב 301 במקרים שצייתי כמו מעבר בין טכנולוגיות, אתר חדש וכד, אנו עלולים לחוות את ההיפך, כלומר צלילה בתוצאות החיפוש מאחר וגוגל מאנדקסת את ה URL שלנו. כל דף מאונדקס לפי רמת העמידה שלו בפרמטרים השונים, הותק שלו ועוד. במידה ולא נעשה הפנייה נאבד את כל הסמכותיות של האתר ונגרום לקריסה שלו במנועי החיפוש.


היי, לא לדאוג.....


נשמע כמו ג'יבריש ? יש שאלות נוספות, תרצו לקבל הסבר מקיף על נושא המאמר ? לקבל ייעוץ אישי, הדרכה ואפילו ליווי עסקי ?

שמי עמית צוק ואני עורכת מגזין קידום אתרים, בעלת מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח אתרים, קידום וניהול קמפיינים באינטרנט ובניית אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות באינטרנט. צרו עימי קשר (מבטיחה לא לשלוח ספאם). ועוד משהו קטן....



פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page