top of page

מה זה בניית פרופיל קישורים ?

בניית פרופיל קישורים (Link Building) היא אסטרטגיה בתחום שיווק האינטרנט ובניית אתרים. המטרה העיקרית של בניית פרופיל קישורים היא להשיג קישורים חיצוניים מאתרים אחרים שמפנים אל האתר. הפעילות הזו משפרת את איכות הקישורים של האתר ומשפיעה על מערך הקישורים הכללי שלו באינטרנט. גוגל מתייחסת את הקישורים האלה כהצבעות אמון על האתר שלכם, מעין המלצות על מומחה בתחומו.

בניית פרופיל קישורים מבוצעת על ידי מתן תוכן איכותי ומעניין באתר, מבחינת גוגל האתר הממליץ מעוניין להצביע על האתר שלכם מאחר ויש בו תוכן שעשוי להתאים לקהל היעד שלו. תהליך זה עשוי לכלול יצירת תוכן מקורי כמו מאמרים, בלוגים, וידאו, תמונות ועוד, ושיתוף התוכן הזה ברשת כדי למשוך קישורים.

בניית פרופיל קישורים מתבצעת באמצעות יצירת שותפויות, השקעה בתכנון אסטרטגי, פרסום ברשתות חברתיות, שיווק תוכן ועוד. המטרה היא ליצור קישורים איכותיים מאתרים אמינים ורלוונטיים, שישפרו את מיקום האתר בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש כמו Google וישפרו את זרימת התנועה והגולשים לאתר.


מה אומרת גוגל על חשיבות לינקים נכנסים לאתר?


גוגל מתייחס בחשיבות רבה ללינקים נכנסים (Inbound Links) לאתר. לינקים נכנסים הם קישורים שמפנים מאתרים אחרים לאתר. הם נחשבים לאחד מהגורמים המרכזיים באלגוריתם של גוגל לדירוג אתרים בתוצאות החיפוש.

כמו שכבר ציינתי, גוגל רואה בלינקים נכנסים כהמלצות ממקורות חיצוניים על איכות התוכן של האתר. ככל שהאתר יקבל יותר לינקים נכנסים מאתרים רלוונטיים, אמינים וברי סמכא (מובילים בתחומם), גוגל תבין כי התוכן ייחודי ומועיל ומעניין לגולשים.

הערך של הלינקים הנכנסים (Link Juice) נקבע במידה מאיכות המצביעים. האם הם ממקורות איכותיים ומובילים? לדוגמה, אם אתר אמין ומוערך מקשר אל האתר שלכם, הוא יכול בהחלט יכולים לשפר את דירוג האתר בתוצאות החיפוש. לעומת זאת, אם הלינקים מקושרים מאתרים שאינם רלוונטיים, או מאתרי ספאם או אתרים לא אמינים, ייתכן ויהיו לכך השלכות שליליות בדירוג האתר בגוגל.


מהם קישורים רעילים ?


קישורים רעילים (Toxic Links) הם קישורים שמקושרים מאתרים שאינם אמינים או תואמים את מדיניות גוגל. קישורים רעילים יכולים לפגוע בדירוג האתר בתוצאות החיפוש ואף לגרום לענישה מצד גוגל.

הנה כמה דוגמאות לסוגים שונים של קישורים רעילים:

1. קישורים מאתרי ספאם: זהו סוג של קישורים שמקושרים מאתרים עוסקים בשיווק ספאם, תוכן לא רלוונטי או מוצגים כמקור פגיעה בגולשים. גוגל עשויה להעניש על קישורים מאתרי ספאם ולהוריד את דירוג האתר בתוצאות החיפוש.

2. קישורים מאתרים עם תוכן מזיק: קישורים שמופיעים מאתרים המכילים תוכן פוגע, תכנים מכירתיים מוגזמים, תוכן מוגזם או מפיצי ביקורות שקריות על מתחרים - יכולים להתפרש כקישורים רעילים.

3. קישורים מפרסומות בתשלום: גוגל מאמינה בקידום אורגני ולכן לא אוהבת מניפולציות על קידום האתר כמו קישורים ממומנים ששילמתם עליהם כסף.


תהליך בניית פרופיל קישורים


בניית פרופיל קישורים הוא תהליך מתוכנן ומתוזמן שמשתלב באסטרטגיה הכוללת של שיווק אתר האינטרנט בזירה האינטרנטית. הנה מספר שלבים חשובים בתהליך בניית פרופיל קישורים:


1. קביעת מטרות: התחלת התהליך בהגדרת מטרות ברורות. איזה נושא נרצה לקדם באתר ? מי קהל היעד שאנו פונים אליו ? אילו ביטויים הוא חפש וחשוב שיופיעו בתוכן המאמר או הכותרות ? אילו אתרים מובילים קיימים בתחום ? מה התקצב שעומד לרשותנו ? ועוד.

2. מציאת מקורות פוטנציאליים: זיהוי מקורות אפשריים לקישורים נכנסים. זה יכול לכלול אתרים רלוונטיים בעניין, קהלי יעד דומים, תעשיות קשורות, או מותגים בתחום שלכם. תוכל לחפש אתרים אלה באמצעות מחקר מילות מפתח, חקירת התחרות וחיפוש בקהילות מקוונות. ניתן לפנות לסוכנויות לקידום אתרים, אלה בדרך כלל מחזיקות נכסים אינטרנטיים רבים שמשמשים לבניית פרופיל קישורים.

3. יצירת תוכן איכותי: יצירת תוכן מקורי, רלוונטי ואיכותי הוא נדב מרכזי בבניית פרופיל קישורים. צרו מאמרים בני לפחות 750 מילים הכוללים תוכן מעניין ומועיל. מקמו את ביטויי המפתח כמה שיותר גבוה במאמר והשתדלו להוציא מקסימום 3 קישורים מהמאמר - אני ממליצה על אחד בלבד.


היי, לא לדאוג.....


נשמע כמו ג'יבריש ? יש שאלות נוספות, תרצו לקבל הסבר מקיף על נושא המאמר ? לקבל ייעוץ אישי, הדרכה ואפילו ליווי עסקי ?

שמי עמית צוק ואני עורכת מגזין קידום אתרים, בעלת מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח אתרים, קידום וניהול קמפיינים באינטרנט ובניית אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות באינטרנט. צרו עימי קשר (מבטיחה לא לשלוח ספאם).

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page