top of page

שיוך מבוסס נתונים בקידום ממומן

שיוך מבוסס-נתונים הוא מודל של גוגל שמבצע שיוך קרדיט על המרות באמצעות למידה חישובית. הקרדיט על ההמרות שבוצעו משויך על סמך האופן שבו אנשים מחפשים את העסק שלכם ועל סמך האינטראקציה שלהם עם המודעות שפורסמה בקמפיין הממומן שלכם. לפני ביצוע רכישה או השלמת פעולה חשובה נוספת באתר שלך, הגולשים מבצעים פעולה - לחיצה או אינטראקציה עם כמה מהמודעות. בדרך כלל, כל הקרדיט על ההמרה ניתן למודעה האחרונה שהלקוחות איתם יצרו אינטראקציה. גוגל בודקת באמצעות למידה חישובית, האם המודעה הזו גרמה להם להחליט לבחור בעסק שלכם?

ייחוס או שיוך מבוסס-נתונים נותן קרדיט להמרות על סמך האופן שבו אנשים מתקשרים עם המודעות השונות בקמפיינים שהקמתם ומחליטים להפוך ללקוחות שלכם. הוא משתמש בנתונים מחשבונכם כדי לקבוע אילו מילות מפתח, מודעות ומסעות פרסום המשפיעים ביותר על היעדים העסקיים שלך. שיוך מבוסס נתונים בוחן המרות בסוגים שונים של נכסים דיגיטליים בקמפיין כמו ביקור באתר העסק, ביקור בחנות הפיזית והמרות של Google Analytics מחיפוש (כולל קניות), YouTube ומודעות ברשת המדיה.


מה היתרונות בשימוש במודל שיוך מבוסס נתונים ?


אפשרות ללמוד אילו מילות מפתח, מודעות, קבוצות מודעות ומסעות פרסום מניעים את הגולש לפעולה ומסייעים לכם להגיע ליעדים העסקיים שלכם.

אפשרות לבצע אופטימיזציה של הצעות המחיר שלכם על סמך נתוני הביצועים הספציפיים של חשבון המודעות שלכם.

אפשרות לבחור את מודל הייחוס המתאים לעסק ולקמפיין שלכם, על פי נתונים מכומתים ולא על פי ניחושים.


איך עובד שיוך מבוסס נתונים ?


שיוך מבוסס-נתונים שונה מדגמי הייחוס האחרים מכיוון שהוא משתמש בנתוני ההמרות שלכם כדי לחשב את התרומה בפועל של כל אינטראקציה עם מודעה לאורך כל נתיב ההמרה. כל מודל מבוסס נתונים הוא ספציפי לכל מפרסם.


דגם שיוך מבוסס נתונים בוחן את כל האינטראקציות - כולל קליקים ומעורבות בווידאו - במודעות החיפוש של הקמפיין שלכם (כולל קניות), YouTube ורשת המדיה ב-Google Ads. על ידי השוואת הנתיבים בין לקוחות שהמירו לאלו שלא. למעשה, מערכת הלמידה החישובית של גוגל מזהה דפוסים בין אותן אינטראקציות עם מודעות שמובילות להמרות.

המשמעות המיידית היא שכאשר מתבצעת הערכת נתוני המרות, נוכל לראות לאילו מודעות יש את ההשפעה הגדולה ביותר על היעדים העסקיים שנקבעו. בנוסף, אם בחרתם להשתמש באסטרטגיית הצעת מחיר אוטומטית כדי להשיג יותר המרות, הצעות המחיר שלכם ישתמשו במידע חשוב זה כדי לעזור לקבל יותר המרות.


דוגמא לשיוך מבוסס נתונים


אתר לפרסום מודעות בעיתון משתמש במעקב המרות כדי לעקוב אחר מתי לקוחות מזמינים פרסום בעיתון באתר האינטרנט שלהם. בקמפיין, עוקבים אחר פעולת המרה אחת למעקב אחר הזמנות של פרסום מודעה משפטית. לעתים קרובות לקוחות לוחצים על כמה מהמודעות בקמפיין לפני שהם מחליטים לבצע הזמנה.


מודל השיוך "מבוסס הנתונים" מגלה שלקוחות שלוחצים תחילה על המודעה של "פרסום מודעה בעיתון" ולאחר מכן לוחצים על "פרסום מודעה משפטית" נוטים יותר לבצע הזמנה מאשר משתמשים שלוחצים רק על "פרסום מודעה משפטית" . המודל מחלק מחדש את הקרדיט לטובת המודעה "פרסום מודעה משפטית" ומילות המפתח, קבוצות המודעות ומסעות הפרסום המשויכים אליה.


דרישות גוגל להפעלת המודל


רוב פעולות ההמרה מתאימות למודל שיוך מבוסס נתונים, ללא קשר לנפח ההמרה או האינטראקציה. ניתן לשדרג רק פעולות המרה כשירות לייחוס מבוסס נתונים.

סוגים מסוימים של פעולות המרה צריכים לפחות 300 המרות ו-3,000 אינטראקציות עם מודעות ברשתות נתמכות בתוך 30 יום כדי להיות כשירים לעבור למודל זה. קחו בחשבון שלא תוכלו להמשיך להשתמש במודל זה אם הנתונים שלכם יורדים מתחת ל-2,000 אינטראקציות עם מודעות ברשתות נתמכות או מתחת ל-200 המרות עבור פעולת ההמרה בתוך 30 יום. גוגל תשלח התראה כאשר הנתונים שלכם יורדים מתחת לרמה זו. לאחר 30 יום של המשך נתונים נמוכים, פעולת ההמרה שלכם תועבר למודל הייחוס "קליק אחרון". למאמר המלא ב Google support

היי, לא לדאוג.....

נשמע כמו ג'יבריש ? יש שאלות נוספות, תרצו לקבל הסבר מקיף על נושא המאמר ? לקבל ייעוץ אישי, הדרכה ואפילו ליווי עסקי ?

שמי עמית צוק ואני עורכת מגזין קידום אתרים, בעלת מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח אתרים, קידום וניהול קמפיינים באינטרנט ובניית אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות באינטרנט. צרו עימי קשר (מבטיחה לא לשלוח ספאם). ועוד משהו קטן...


35 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page