top of page

כיצד מייצרים גיוון ערוצי פרסום?

עודכן: 15 בספט׳ 2019

פעם היו שואלים האם כדאי לשים את כל הביצים בסל אחד, בעולם העסקי הייתי שואלת האם הייתם מנהלים עסק הבנוי על לקוח אחד ? ברור שלא, גדול ככל שיהיה, מניב ככל שיהיה, ביום שבו יעזוב, זה יהיה סופו של העסק.

מילת המפתח היא גיוון והיא לא חלה רק על הלקוחות כי גם על ערוצי השיווק השונים - להסתמך על ערוץ פרסומי או שיווקי אחד עלול להיות צעד קטלני לעסק שלכם.

לא מאמינים? שאלו את את חברת המו"ל המקוון LittleThings, שפיטרו מעל ל 100 עובדים לאחר שפייסבוק ביצעה שינוי באלגוריתם שלה והחליטה שהיא רוצה פחות תוכן מפרסמים בניוז פיד שלה. החברה חוותה הפסד של 75% בהכנסות והמודל העסקי שלה מת.

ומה קורה ב AdWords ? אם השקעתם את כל הכסף והמשאבים שלכם ב- AdWords, למשל, והמחיר לקליק שלך מתחיל להיות גבוה באופן לא סביר, ייקח הרבה מאוד זמן לשנות מודל עסקי – זמן שיכול לעתים להיות קריטי ולחסל את הקמפיין.

עולם הפרסום משתנה

לא משנה איזה עסק אתם מנהלים, הקהל שלכם מגוון ונמצא במספר ערוצים. לכן לעולם אל תגבילו את הקמפיין שלכם לרשת מודעות אחת או רשת חברתית אחת.

באחד מדוחות הביון העסקי Insider צויין כי הכנסות הפרסום המקוריות צפויות לגדול על פני 36 מיליארד דולר עד שנת 2021. ממודעות תצוגה מקוונות ועד פוסטים ממומנים ועד ציוצים מוגברים. פלטפורמות המודעות המסורתיות מתחילות להאט. מודעות טלוויזיה עדיין חזקות ועדיין צומחות מעט, אך בהשוואה לשיעורי הצמיחה של הפלטפורמות החברתיות הן אינן זהות.

הכנסות מהמודעות צפויות רק לגדול מעט במהלך השנים הקרובות, לפי דוח של חברת סטטיסטה - צמיחה של פחות מ -20 מיליארד דולר עד שנת 2022.

דו"ח של חברת PwC Global מציין כי שוק הפרסום באינטרנט בארצות הברית גדול ב -30 מיליארד דולר מאשר שוק הפרסום בטלוויזיה, עם קצב צמיחה שעולה על זה בהרבה.

פרסום במגזינים צרכניים ופרסום בעיתונים נמצאים בירידה הפרסום הדיגיטלי הוא הבחירה הנכונה - אבל באיזה ערוץ נבחר?

קמפיין של מספר ערוצי פרסום במקביל
קמפיין של מספר ערוצי פרסום במקביל

לשרוד ולעשות יותר כסף באינטרנט כרוך בקמפיין של מספר ערוצי פרסום במקביל.

לדברי ג'ון קרסטאני מ- Pendragon Labs Marketing "אתה לא בהכרח יודע מה הולך לעבוד או איזו פלטפורמה הולכת להיות הטובה ביותר, אם כי יש לך מושג כלשהו".

הנה דוגמה לאחת ממודעות הפייסבוק שלו למוצר של פשפשים:

" הראיתי תמונה של עקיצות פשפשים ופשוט כתבתי 'מגיפה של פשפשים ענקיים. למד איך להימנע מהתקפה' , קיבלתי מיד 4,000 שיתופים. מודעה זו הפכה ויראלית; זה עשה לי המון כסף".

אחד הדברים החשובים ביותר בפרסום הדיגיטלי בימינו, זה לעשות מחקרים וקבוצות מיקוד ולגלות היכן הקהל שלך חשוב, אבל בסוף היום לפעמים פשוט תופתעו.

משווקים ומפרסמים טועים כל הזמן. אני זוכרת את התקופה שמפרסמים ואפילו סוכנויות פרסום גדולות חשבו ש- Google+ עתידה להיות ענקית, אנשים שחשבו כי Instagram איננה מוערכת מדי. אנאליסטים, ויוצרי תחזיות שפשוט פספסו. זו הסיבה שהמשווקים החכמים ביותר לא מכניסים את כל הביצים שלהם לסל אחד.

"אני דואג יותר למי שמתחיל לנצח בפלטפורמות כמו לינקדאין או אינסטגרם כי זה הרגע בו הם מתחילים להיות שאננים", אומר יזם הגורו של המדיה החברתית גארי וויינרצ'וק בבלוג שלו.

"הם מתחילים לשים את כל תקציבם שם - ממש כמו שעסקים גדולים יותר משקיעים את כל תקציבם בערוצים כמו שלטי חוצות או פרסומות טלוויזיה למרות שהם כבר לא עובדים טוב יותר."

ההמלצה של עמית צוק

כלל ה 80/20 - אני מקדישה 80 אחוז מתשומת ליבו לפלטפורמה היעילה ביותר כרגע ו 20 אחוז לפלטפורמות האחרות.

בקמפיין שלנו אנו יורים תוך כדי תנועה. תמיד מחפשים את הערוץ היעיל והאפקטיבי ביותר ואת הפלטפורמה השיווקית שתניב את החזר ההשקעה הגבוה ביותר.

תמיד צריך לזכור שמה שעובד עכשיו לא בהכרח יעבוד בעתיד, אך אם אתם מנהלים את הקמפיין במספר ערוצים, המעבר מערוץ אחד לשני או העברת תקציב מאחד לשני, פשוטה הרבה יותר.

במקרה של עבודה מול לקוח זה גם יחסוך לכם לבקש תקציב נוסף.

היי, לא לדאוג.....


עמית צוק עורכת מגזין קידום אתרים

נשמע כמו ג'יבריש ? יש שאלות נוספות, תרצו לקבל הסבר מקיף על נושא המאמר ? לקבל ייעוץ אישי, הדרכה ואפילו ליווי עסקי ? שמי עמית צוק ואני עורכת מגזין קידום אתרים, בעלת מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח אתרים, קידום וניהול קמפיינים באינטרנט ובניית אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות באינטרנט.

צרו עימי קשר (מבטיחה לא לשלוח ספאם).....

15 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page