top of page

איך בונים דף נחיתה שמביא לקוחות?

עודכן: 8 באוק׳ 2020

אנו חיים בעידן בו חברות מתחרות צצות בקצב מסחרר, וכל עסק נלחם על בידול ממתחריו. שילוב של עיצוב מנצח לצד מסרים נכונים, המניעים לפעולה, יכול לעשות את הבידול לכלי שמייצר לידים איכותיים. זאת אחת הסיבות שלעיצוב גרפי תפקיד חשוב בקמפיין פרסומי.

חשיבות ה -UX/ UI בדף נחיתה המביא להמרות

לפני שמתחילים להקים דף נחיתה חשוב להבין איזה מסר תרצו להעביר, מה תרצו שהגולש יבצע, ולמצוא את המשותף בין הרצונות שלכם לציפיות של הגולש. מודל התקשורת השיווקי הופך למודל אינטראקטיבי המורכב בעיקר מאינטראקציה מול הגולש. הגולש הוא צרכן של תמונות וטקסטים וכבר לא מספיק לגרות אותו עם גרפיקה יפה בלבד - הגרפיקה חייבת להיות כזו שתוביל להמרה!

שאלת השאלות של משווקי דיגיטל רבים היא כיצד לגרום למשתמש להתעניין במוצר המשווק ולהשאיר לנו ליד מוצלח או אפילו להביא אותו לרכישת מוצר אונליין.

בניית דף נחיתה
כיצד לגרום למשתמש להתעניין במוצר

מהו דף נחיתה ומה מטרתו?

דף נחיתה הוא נכס דיגיטלי המורכב מדף אחד בודד וממוקד למוצר או שירות ספציפי הכולל בתוכו אלמנטים אשר אמורים להביא את הגולש לאינטראקציה כלשהי שבעצם תשרת אותנו כהמרה מוצלחת! לעומת זאת אתר מורכב ממספר רב של עמודים עם הרבה מידע, וגולש אשר מחפש מוצר או שירות ספציפי עלול ללכת לאיבוד בתוך האתר ופשוט לנטוש אותו. לכן יש צורך למקד את הגולש על מוצר ספציפי עם כמה שפחות הסחת דעת, הרי הגולש "ינחת" בעקבות קמפיין ממומן המפולח היטב ישירות לדף הנחיתה, ובמידה והוא יתעניין ביותר מידע הוא ישאיר פרטים בטופס ההתקשרות או שנאפשר לו לגלוש לאתר המלא במידת הצורך.

בשורה התחתונה מטרת דף הנחיתה לגרום לגולש לבצע פעולת המרה, לכן יש חשיבות רבה איך שהדף יראה ואיזה חווית משתמש תהיה לו באינטראקציה עם הפרסומת שלנו.

תארו לכם שלקוח הגיע אליכם למשרד או לחנות, לנכס העסקי שלכם, ברור שיהיה לו הרבה יותר נעים במקום נקי, מואר ומסודר שמשדר יוקרה, רצינות ואמינות, זה ישר יעלה את סיכוי הרכישה. גם דף הנחיתה שלכם הוא נכס המאכלס בתוכו את קהל היעד הפוטנציאלי שלכם.

אז איך מתחילים ליצור דף נחיתה מפציץ המרות?

שלב ראשון - חווית גלישה וממשק: נצטרך לקיים מחקר קצר אשר יעזור לנו לאפיין את דף הנחיתה וליצור חווית משתמש טובה, להבין מה נדרש מהלקוח לעשות בדף נחיתה, ואז נחליט כיצד לגרום לו לעשות את זה.

זהו שלב אפיון חווית משתמש (user experience) ומטרתו ליצור לגולש הרגשה טובה וחוויה נעימה עם פרסום המוצר שלנו, לשכנע אותו שהוא אכן צריך אותו ושכדאי לו להשאיר לנו את הפרטים שלו.

חשוב לקיים חיבור בין המוצר / שירות לעיצוב הגרפי של החומר השיווקי.

UX - user experience

היא בעצם חוויה שנוצרת בין הגולש ה"נוחת" לבין המוצר המשווק בדף. Ux מתייחס ספציפית לעיצוב הממשק של הדף, דרכו המשתמש יתקשר עמנו ויהפוך מ"סתם גולש" לכזה שביצע פעולה כלשהי – המרה.

Ui - User Interface

אחראי לנראות החוויה הזאת, ז"א ברגע שנגדיר מה הפעולה הרצויה שיבצע הגולש בדף: הרשמה לניוזלטר, הורדת קובץ, השארת פרטים, והדובדבן המיוחל – רכישת המוצר אונליין.

העיצוב צריך להיות מזמין ותואם לאופי המוצר, וכולל אלמנטים המעודדים את הגולש לפעולה: כפתורים, טפסים, טקסטים ממוקדים המעבירים מסר ברור. לרוב המסר נכתב ע"י קופירייטר מומחה לשיווק. לאחר מחקר הUX שערכנו וכאשר נגבש את הקונספט של הדף נחיתה, שמטרתו ברורה לנו היטב ומשרתת לגמרי את מטרות ההמרה, נביא זאת ליידי ביטוי דרך UI מעניין ונכון.

העיצוב צריך להיות מזמין ותואם לאופי המוצר
העיצוב צריך להיות מזמין ותואם לאופי המוצר

שלב שני - אלמנטים גרפיים:

  • תמונות בדף נחיתה במידה ומדובר במוצר פיזי, מומלץ להשקיע בצלם מקצועי ולהמחיש את המוצר בתמונה איכותית ובזווית נכונה. במידה ומדובר בשירות שאנו משווקים, נעדיף להשתמש בתמונה אנושית מחיי היום יום המתארת סיטואציה שיכולה לקרות לגולש, אחת שתדבר לרגש שלו. אלמנט שיעניק לגולש תחושת ביטחון שהוא נמצא במקום הנכון, ובמידה ואתם משווקים שירות אותו אתם מעניקים בעצמכם - מומלץ להשתמש בתמונה אישית שלכם. תוכלו להיעזר במדריך לשימוש בתמונות.

  • כותרות וטקסטים בדף נחיתה הטקסטים צריכים להיות קצרים, בעלי מסרים חדים ובנויים בהיררכיה נכונה: כותרת ברורה שתאפשר לגולש להבין לאן הוא הגיע, אודות תמציתי על החברה, הצעה או הסבר על המוצר, בדגש על החוזק והבידול שלו מהמתחרים.

  • אייקונים בדף נחיתה במידה ויש צורך בהרבה מלל, כדי לתמצת אותו באייקונים מעוצבים.

  • טפסים בדף נחיתה אולי אפשר להסתפק בטלפון בלבד? רצוי שהטופס לא יהיה עמוס בשדות ופעולות שיבריחו את הגולש. לאנשים אין כוח למלא שם + מייל + טלפון (במיוחד עם הגלישה היא מהסלולרי) = רובם פשוט יינטשו את הדף. הקלו על הגולש. זאת גם הסיבה שכדאי תמיד לעשות הפרדה בין קמפיינים למובייל ודסקטופ. עדיף לפנות לשתי גרסאות שונות של עמוד הנחיתה עם אותו מסר שיווקי - זה יאפשר לנו לקבוע את הגרסה המוצלחת להמרות.

רצוי שהטופס לא יהיה עמוס בשדות ופעולות שיבריחו את הגולש
רצוי שהטופס לא יהיה עמוס בשדות ופעולות שיבריחו את הגולש


  • מיקרו קופי בדפי נחיתה הוסיפו משפטים קטנים שיתנו את הפוש האחרון כמו – "בוא נגדיל את קהל הלקוחות שלך".

  • מסכי תודה בדפי נחיתה בנינו דף נחיתה מנצח, הקפדנו על כל הכללים ואפילו הצלחנו לייצר המרות, אך איך נוכל לעקוב אחר המרות אלו או אפילו חשוב יותר, להבין איפה נכשלנו ומדוע ? דפי תודה, יעזרו לנו לנתח לאחר מכן האם ההמרה הייתה מוצלחת וכך נוכל לנתח נתונים סטטיסטיים עבור הקמפיין שלנו.

קצת על הכותבת:


אינה רויזמן לוין

אינה רויזמן לוין, מעצבת גרפית, בעלת תואר באומנות יצירה מומחית בתחומם עיצוב גרפי ועולם הממשק -ui/ux. אחראית בין היתר על עיצוב אריזות עבור רשת "ריקושט", למותגים national geographic / discovery. בעבר מעצבת גרפית בסטודיו של "דלתא גליל" אחראית על עיצוב תיק מוצר לקוח, עבודה מול מותגים כגון: victoria secret, nike, adidas, odlo. בשנים האחרונות עוסקת בעיקר באפיון ועיצוב ממשקי משתמש UI / UX ובניית אתרים תדמיתיים.

היי, לא לדאוג.....

נשמע כמו ג'יבריש ? יש שאלות נוספות, תרצו לקבל הסבר מקיף על נושא המאמר ? לקבל ייעוץ אישי, הדרכה ואפילו ליווי עסקי ? שמי עמית צוק ואני עורכת מגזין קידום אתרים, בעלת מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח אתרים, קידום וניהול קמפיינים באינטרנט ובניית אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות באינטרנט.

צרו עימי קשר (מבטיחה לא לשלוח ספאם).....



פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page