top of page

קידום אתרים - מגמות שיווק דיגיטלי בשנת 2020

עודכן: 8 באוק׳ 2020

מנוע החיפוש של גוגל עשה אלפי שינויים באלגוריתם שלו במהלך השנים, שינויים שנבעו מקדמה טכנולוגית, שינויים בהרגלי גלישה ועוד ולא הותירה לנו (מקדמי האתרים ובעלי האתרים) ברירה אלא לשנות אסטרטגיות קידום ושיווק.

התפתחות מגמות ואסטרטגיות השיווק

שנת 2018 – שנת התוכן

שנה זו הייתה שנה של מהפך תפישתי, התוכן תפס נתח גדול יותר בתקציבי השיווק:

• מותגים סופסוף הבינו את החשיבות של שיווק באמצעות תוכן.

• הם הבינו מה החשיבות של יצירת תוכן איכותי, עדכני ורלוונטי.

• נרשמה עליה עולמית של 33% בביקוש לאנשי תוכן.

התחלנו לעבוד עם תוכן משתמשים (USG - User-Generated Content ), התוכן שנוצר על ידי המשתמשים גבר על התוכן שנוצר על ידי המותגים.

שנת 2018 התוכן תפס נתח גדול יותר בתקציבי השיווק
שנת 2018 התוכן תפס נתח גדול יותר בתקציבי השיווק

הבנו שתוכן שנוצר על ידי המשתמשים נתפס כאנושי יותר ואמין יותר ואנחנו הרבה יותר סומכים על אנשים כמונו שהתנסו בדברים מאשר שאנחנו סומכים על מותגים שרק מחפשים למכור לנו.

המגמה המשמעותית ביותר בשיווק תוכן של 2018 הייתה…וידאו שיכול לגרום לתוכן הכי משעמם להישמע מרתק וקל לצריכה. תוכלו לקרוא עוד על הנושא במאמר שכתבתי על בניית אסטרטגייה לשיווק באמצעות סרטונים.

שנת 2019 - מערכת יחסים בין הלקוח למותג

אז את התוכן כבר היה לנו, כעת התחלנו לעשות לו אופטימיזצייה ולבנות אסטרטגיות שיווק.

הבנו שמי שיעלה לפייסבוק או לאינסטגרם משהו רנדומלי או תיוג סתמי –לא ישרוד לאורך זמן ולכן יש צורך בתכנית עבודה, פריסה של התכנים, הבנה של מה קהל היעד שלנו באמת אוהב ומה מדבר אליו.

התחלנו לבצע חקר שוק, חקר מתחרים, בדקנו מה הם כותבים ? איזה מידע קיים ברשת ? מה כמות הקישורים הפנימיים והחיצוניים ? סיפרנו סיפור, תיארנו חוויה, הוספנו אלמנטים ויזואליים ויצרנו מאמר מנצח.

זו הייתה גם השנה של המיקרו משפיענים

אם היינו מצליחים לגייס זמר מפורסם, או יוטיובר עולה לקמפיין שלנו, כנראה שהוא היה מצליח בכל מקרה, אך מאחר ונושא התקציב קצת מציק לכל בעלי העסקים, במיוחד הקטנים, הבנו כי לבעלי דעה מקומיים שמומחים בענף או בנישה שבה העסק פועל – יש השפעה מדהימה על קהל היעד בוודאי כשמדובר בעסק מקומי.

עדות ממקור ראשון (Testimonials) תמיד מנצחת ולעתים– עובדים ולקוחות יכולים שגרירים ומשפיענים מעולים.

שנת 2019 היתה השנה של המיקרו משפיענים
שנת 2019 היתה השנה של המיקרו משפיענים

שנת 2020 - שנת המומחים


המונח (EAT Expert – Authority – Trust ), הופיע כבר בשנת 2019 אך אנשים לא ממש הפנימו את משמעותו והשפעתו על קידום האתר שלנו.

אתרים שנהנו מקישורים ותיקים רבים, חשו בטוחים ולאחרונה הם חווים ירידה בדף ה SERP.

מדוע ? כי הם קפאו על השמרים. כי גוגל מחפשת שמצביעי האמון שלכם (הממליצים והמקשרים), ימשיכו להצביע כל הזמן ושיהיו כמה שיותר ברי סמכא בנושא וכמה שיותר קרובים לקהל היעד שלכם.

צרו תוכן איכותי באופן עקבי

גוגל מדברת במהלך השנים די הרבה על הצורך ברעננות וכבר כתבתי כאן על מדד ה QDF שלה שבוחן תכנים שמתאימים למגמות. אנו חייבים לשמור על התוכן שלנו עדכני. תוכן שהיה מתאים עד לפני חצי שנה, לא מספיק כעת. הכל יפה עם סרטון שהצליח היטב לפני כחצי שנה אך אלה חדשות ישנות. אני מדברת על יצירת תוכן איכותי בעקביות ארבע פעמים ויותר בשבוע.

אנחנו לא צריכים להמציא את עצמנו מחדש בכל שבוע, הכל קשור לתוכן קצר, חד, שימושי ומרתק. תוכן הגורם לכם להיראות כמומחים. זה גורם לכם לשדר אמינות. הכל נע סביב בניית מערכות יחסים עם הקהל שלכם והדרך לעשות זאת היא ליצור תוכן שימושי איכותי על בסיס קבוע.

תוכן הגורם לכם להיראות כמומחים
תוכן הגורם לכם להיראות כמומחים

מה מומלץ לעשות עם הקמפיינים שלכם בשנת 2020 ?

בדקו את הערוצים ומשפכי התנועה שלכם מחדש.

בדקו את הקמפיינים והיוזמות השיווקיות שלכם. בדקו ערוצי תנועה באתר ומצאו דרכים להשתמש בערוצים אלה כדי לעזור לערוצים אחרים לייצר המרות. בדקו את מסעות הפרסום שלכם והתאימו אותם לביצועי משפכי התנועה באתרכם כך שיניבו המרות רבות יותר.

המשיכו להתמקד בבניית קהלים, לא רק בעוגיות אלא גם בכתובות דוא"ל. מסדי נתונים יהפכו להיות יותר ויותר יקרים (בעיקר Deep Data ), כך שככל שיש לכם יותר נתונים, כך יהיה קל יותר לבנות את המודלים האלה בעתיד כדי לזהות סיכויים רבים יותר.

בנו אוטומציה של תהליכים חוזרים כחלק מהאסטרטגיה שלכם. השתמש בתהליכי אוטומציה לבנות קהל, לשמר לקוחות, לחקור אותו וללמוד אותו כמו למשל משלוח אוטומטי של סקר קצר לאחר רכישה.

בנו רשת אינטרנטית

על הצבעות אמון וחשיבותן כבר דיברתי במאמר הזה, לא תמיד נוכל לבנות פרופיל קישורים שמסתמך כולו על אתרים ברי סמכא מה שכן נוכל תמיד להסתמך עליו הוא פרופיל קישורים שנכסיו האינטרנטיים נמצאים ברשותנו.

בנו רשת שכזו, בנו מסביב לאתר שלכם עם מיקוד ברור ויעדים ברורים: בלוג, אתרי משנה מומחים בתחומים ספציפיים כמו הקטגוריות המרכזיות באתר שלכם, צרו לכל ערוץ שכזה דף עסקי בפייסבוק, צרו ערוץ יוטיוב והכי חשוב – טפלו בכולם, קדמו אותם, כתבו בהם, תנו לגוגל הרגשה שגם הם שמים דגש על EAT כשהם מצביעים עליכם.

כשתכתבו את התכנים, עשו זאת כמו שהנחיתי אתכם במאמר זה, מצאו את המומחה בעסק שלכם למאמר הספציפי שנכתב (כן, לא תמיד המנכ"ל מומחה בהכל ולרוב מנהלי המחלקות שלו מומחים טובים יותר), כתבו תוכן באיכות גבוהה, מגובה בנתונים ועדויות ורלוונטי לקהל היעד שלכם ופזרו את התוכן ברחבי הזירה האינטרנטית שיצרתם.

אל תשכחו, לקשר האישי יש מקום חשוב מאוד כמו הקשר בין התוכן למחבר, בין אם זה שם המחבר והתמונה. גוגל תבין את הקישורים האלה ולאורך זמן ציוני ה- E-A-T שלכם יעלו.

ערכו ניסויים בכל קמפיין

הרבה מאוד מהתובנות שלנו לגבי קמפיינים שאנחנו עושים, הם פועל יוצא של ניסוי וטעייה.

בעולם שלנו אנו קוראים לזה A/B Testing . גוגל הקצתה לאחרונה אזור שלם לניסויים בכלי ה Ads שלה. בדקו את דפי הנחיתה שלכם, בדקו אילו כותרות עובדות ואילו לא, בדקו תמונות שונות בדפי המוצר שלכם, הגדילו את הצעות המחיר למבצעים המובילים, קחו את מילות המפתח עם הביצועים הטובים ביותר במסעות הפרסום שלכם ונסו להגדיל את הצעות המחיר שלהן.

ותמיד בדרו את ה CTR שלכם (יחס ההקלקות לחשיפות) ואת ביצועי ההמרות שלכם.

התמקדו בסמארטפונים

למי שעוד לא התעורר, אנו בשנת 2020, הניידים כבר כאן זו עובדה והם כל עולמנו. אין קמפיין אחד שבבדיקה פשוטה באנאליטיקס לא יגלה שמרבית הכניסות אליו הן מנייד, אין אתר אחד שמחובר ל Search Console שלא ישמע מגוגל שכעת האתר שלו נסרק ע"י האינדקס של גוגל לניידים. למי שטרם הפנים, מוזמן לקרוא את המאמר שלי על אסטרטגיות שיווק בנייד.

התאימו את האופטימיזצייה שלכם לנייד. משם יגיעו רוב ההמרות. צרו דפי AMP , בדקו כל הזמן את מהירות הטעינה שלכם וטפלו בכל רכיב שמאט את קצב הטעינה. אני משתמשת בכלי המפתחים בכרום בלשונית Coverage כדי להבין אילו רכיבים מכבידים על האתר.

אני משתמשת בכלי המפתחים בכרום כדי להבין אילו רכיבים מכבידים על האתר
אני משתמשת בכלי המפתחים בכרום כדי להבין אילו רכיבים מכבידים על האתר

הרגלי הגלישה בנייד שונים לחלוטין מהרגלי הגלישה באתר הנייח.

דאגו שהתוכן הממיר יהיה כמה שיותר גבוה ולא יצריך גלילה, צרו קריאה לפעולה מכל מקום אפשרי, הציפו כמה שיותר תכנים חשובים ומחקו את המיותר (אנחנו פחות קוראים בנייד), עשו שימוש בסרטונים אך מומץ שתקפידו שלא יפתחו בחלון נפרד שכן לרוב תאבדו את הגולש.

עבדו לוקאלי, זה המנוע החזק ביותר להמרות שקיים בניידים.

השנה בה נפרדים סופית מהשיווק המודפס

אם כבר סמארטפונים - תתקדמו. צרו כרטיס ביקור דיגיטלי

אני לוקחת בחשבון שיש שיגידו שאני כותבת זאת מאחר ואני גם מפתחת כרטיסי ביקור דיגיטליים.

אנו בשנת 2020, הפנמנו שהמדיה המודפסת פינתה מקומה למדיה הדיגיטלית, בעידן בו כל ארגון שמכבד עצמו מעביר את תקציב הפרסום שלו משלטי חוצות לקמפיין דיגיטלי, הבנו שהדרך להגיע לכולם וחשוב יותר הדרך לדעת למי הגענו, איך הגענו אליו וכיצד הוא הגיע אלינו – הן התובנות החשובות ביותר עבורנו. היכולת להפיץ מידע, להשתמש בטכנולוגיות כשגרירים שלנו הם שמייצרים בסופו של דבר אסטרטגיית שיווק מנצחת.

כרטיס ביקור דיגיטלי הוא לא תחליף לאתר אינטרנט אלא תחליף לכרטיס ביקור
כרטיס ביקור דיגיטלי הוא לא תחליף לאתר אינטרנט אלא תחליף לכרטיס ביקור

"אבל יש לי אתר" אומרים לי, מה הקטע של כרטיס ביקור דיגיטלי ? איפה היתרון שלו ?

זה ממש פשוט אני עונה:

האם כרטיס הביקור שלכם יודע לנווט אליכם? האם הוא יודע לתת בלחיצת כפתור עוד מידע עליכם? לצפות בגלריות? סרטונים? לדבר אתכם בוואצסאפ? חשוב להבין שכרטיס ביקור דיגיטלי הוא לא תחליף לאתר אינטרנט אלא תחליף לכרטיס ביקור ויש מקומות בהם תוכלו לרכוש אותו במחיר שזול יותר מהדפסת כרטיס בבית דפוס.

אבל האם זה היתרון הגדול ביותר שלו ? ממש לא.

בעולם העסקי אנו חיים ממעגלי כח. שגרירים שאנו אוספים ביום יום, לקוחות מרוצים, סיפורי הצלחה.

כאלה שנרצה שיעבירו את השרות שלנו הלאה. למכרים, לחברים, לקולגות. אם הצלחנו, כל לקוח הופך להיות 100 לקוחות.

צרו לכם כרטיס שכזה, לא רוצים לרכוש? יש לכם אתר ? צרו אותו בתוך האתר שלכם.

בקשו מכל לקוח שלכם למסור הלאה את כרטיס הביקור הדיגיטלי שלכם, לאנשי הקשר שלו, בקבוצות הוואצסאפ שלו או לכל מי שיעלה צורך. הכרטיס שלכם תמיד איתו. תמיד עליו.

דרכו הוא ידבר אתכם, ינווט אליכם, יגלוש אליכם, ייצור קשר ויקרא עליכם. שנה טובה חברים.

היי, לא לדאוג.....



נשמע כמו ג'יבריש ? יש שאלות נוספות, תרצו לקבל הסבר מקיף על נושא המאמר ? לקבל ייעוץ אישי, הדרכה ואפילו ליווי עסקי ? שמי עמית צוק ואני עורכת מגזין קידום אתרים, בעלת מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח אתרים, קידום וניהול קמפיינים באינטרנט ובניית אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות באינטרנט.

צרו עימי קשר (מבטיחה לא לשלוח ספאם).....




פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page