top of page

מסוף החיפוש של גוגל מאבד נתונים

חשבתם שגוגל חסינה מאיבוד נתונים ? טעיתם. נתוני דוח הביצועים של מסוף החיפוש של Google בתאריכים 23 ו 24 לאוגוסט אבדו לחלוטין ולמרות שנראה היה שגוגל מצליחה לחזר את הנתונים, שבוע שעבר הגיע אישור רשמי של גוגל שהנתונים אבדו לנצח.

לצד שיפורים במסוף החיפוש של גוגל, זו אינה הפעם הראשונה שהכלי Serch Console חווה בעיות כמו היעלמות הכלי לאינדוקס בקשות של המסוף שפשוט נעלם לתקופה והוחזר בדיוק כמו שנעלם.

ג'ון מולר מגוגל אישר את התרחיש הגרוע יותר מבחינתם ואמר כי "זה באמת נראה כמו אובדן נתונים ש לא יאוחזר".

Sometimes we can rebuild it, sometimes there's just data loss. From the wording on the annotation, it looks like this is really data loss and won't be back-filled. In the past we've looked at just adding interpolated data, but imo that's iffy (especially with keywords, etc).

בחלק מהאתרים רואים ממש צניחה בגרף הנתונים שמסמנת את אובדן הנתונים ובחלק מהאתרים יתכן שלא תראו ממש ירידה אך אם תבדקו את השבוע המדובר, תראו הודעה של גוגל על הבעיה.

מסוף החיפוש מאבד נתונים
מסוף החיפוש מאבד נתונים

גוגל מדווחת בבלוג שלה על התקלה ומדווחת על בעיה פנימית שגרמה לאובדן הנתונים בביצועי הדוח בתקופה זו אך מבטיחה שגם אם תראו ירידה, ירידה זו אינה משקפת ירידה של קליקים או הופעות באתר שלכם אלא אך ורק נתונים חסרים.

מסוף החיפוש מאבד נתונים
מסוף החיפוש מאבד נתונים

לסיכום

האם מדובר בתקלה מקרית ? האם זה אומר שממשיכים לעבוד ולשפר את הכלי החשוב הזה ולעיתים יש תקלות גם לגדולים ביותר ? יכול להיות. אך מעבר להכל זה אומר שגוגל לא חסינה מתקלות שיכולות לאבד לנו נתונים חשובים ביותר, אפילו מעבר לביצועי האתר שלנו ב 23 לאוגוסט.


היי, לא לדאוג.....


נשמע כמו ג'יבריש ? יש שאלות נוספות, תרצו לקבל הסבר מקיף על נושא המאמר ? לקבל ייעוץ אישי, הדרכה ואפילו ליווי עסקי ?

שמי עמית צוק ואני עורכת מגזין קידום אתרים, בעלת מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח אתרים, קידום וניהול קמפיינים באינטרנט ובניית אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות באינטרנט. צרו עימי קשר (מבטיחה לא לשלוח ספאם). ועוד משהו קטן....







פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page