top of page

מהם קישורים ממומנים וקישורי משתמשים ?

עודכן: 8 באוק׳ 2020

קישורים הם חלק קריטי וחשוב ב- SEO. אני נוהגת לקרוא להם "הצבעות אמון" באמצעותן מעבר לכך שגוגל מגיעה לאתר שלכם, היא גם מבינה באיזה תחום הוא מומחה ועד כמה הוא מומחה וזאת באמצעות האתרים שמצביעים עליו ורמת הסמכות שלהם (AS- Authority Score ).


קישורים וקידום אתרים

ישנם שני סוגים עיקריים של קישורים, חיצוניים – Backlinks ופנימיים Internal Links .

כשאנו רוצים לייצר נראות של אתר מומחה, אנו בונים עבורו פרופיל קישורים. עדכון פינגווין של גוגל הבהיר כי גוגל מחפשת למצוא פרופיל קישורים אורגני, כלומר גוגל הבינה מהר מאוד כי אם 300 אתרים יצביעו על תקליטן מסוים תחת טקסט העוגן "תקליטן אירועים" הרי שמישהו מנסה לייצר מניפולציה על מנוע החיפוש ולא באמת מדובר באתר מומחה.

גוגל מחפשת מגוון רחב של קישורים ולכן אנו מדברים על בניית פרופיל קישורים רחבה ככל שניתן הכוללת טקסט עוגן מגוון, אזכור מותג, שמות עסק, קישורים מתמונות, קישורים מבלוגים, פורומים, אינדקסים ולעיתים ללא קישור כלל.

קישורים טבעיים – הנוסחה המנצחת

בואו נגיד שאני תקליטנית ואני רוצה לקדם עצמי במנועי החיפוש תחת הביטוי "תקליטנית לאירועים". אני רוצה לייצר מצב בו הקישורים המצביעים עלי יראו למנוע החיפוש כהצבעות אמון טבעיות ולכן אכתוב מאמר איכותי ומקורי בנושא הגברה לאירועים.

כעת עלי לחפש את המצביע הטוב ביותר עבורי. מספר פרמטרים שאבדוק:

  • מה ציון האיכות שלו ? ציון האיכות של האתר המצביע נמדדת לפי ותק, כמות ואיכות הלינקים המצביעים עליו (PR) והתעבורה החודשית שלו.

  • האם הוא יושב על השרת שלי ? או האם קיבלתי הצבעה מאתר שיושב על השרת שלו ? אנו קוראים לבדיקה זו Class C – גוגל מניחה שהצבעות אמון לא יכולות לבוא מאנשים שכולם גרים באותו בניין לדוגמה.

  • קהל יעד משותף. האם אביא הצבעת אמון מנגריה ? ממפיק אירועים ? או מפורטל אירועים גדול ?

פרופיל קישורים ממומן

לעתים אין ברירה ואנו נאלצים לייצר גם קישורים נכנסים ממומנים לאתר שלנו על מנת לקבלת הצבעות אמון באתרים גדולים שלא יכולנו לקבל בדרך אחרת ואף להוציא קישורים מתוך גוף המאמר שלנו אל אתרים אחרים.

נוכל להשתמש בתכונה nofollow ובקישורי ugc. כיצד הם עובדים והאם גוגל מתייחסת אליהם כפי שאנו חושבים ?

התכונה nofollow

בתחילת דרכה של ה SEO, מקדמי אתרים רבים הבינו שהם יכולים בקלות לקבל מאות קישורים לדפים שלהם על ידי השארת תגובות ספאם בבלוגים אחרים, על ידי רכישת קישורים ממנהלי אתרים או יצירת קישורים מאזורים המאפשרים הזנת תוכן משתמשים.

כדי להילחם בתופעה, בשנת 2005 הציגה גוגל דרך לסמן קישור זה כלא אמין – ובמילים אחרות: "גוגל, אל תעקבי אחר קישור זה". זאת על ידי הוספת המאפיין nofollow לקישורים. תוך זמן קצר זו הפכה למדיניות של גוגל כי כל קישור שמשלמים עבורו (בדרך כלל פרסום, מיקום בתשלום או כדומה) צריך להשתמש בתכונה nofollow כדי לציין שהוא לא אמור להשפיע על חישובי הדירוג שלהם.

גוגל הכניסה לאלגוריתם שלה משתנה או יותר נכון מקדם דעיכה (D – Dumping ) שהבהיר לכולם שדף שיוציא קישורים, יאבד מכוחו הכללי. כמו תמיד במשחקי חתול עכבר, מצאו המקדמים דרך להשתמש במאפיין זה ולתעל את כוחם של בלינקים היוצאים ע"י שימוש במאפיין באופן מניפולטיבי.

כיום כמעט כל מערכות התגובות ופלטפורמות המדיה החברתית מוסיפות אוטומטית תכונת nofollow ללינקים שהמשתמש כותב.


איך זה נראה?

בואו נסתכל מקרוב על קישור ב- HTML, קישור רגיל נראה כך:

<a href="https://www.seomagazine.co.il">טקסט עוגן </a>

אם נרצה לעשות שימוש במאפיין, הקישור יראה כך:

<a href="https://www.seomagazine.co.il" rel = "nofollow"/>טקסט עוגן </ a>

המאפיין בקישורים פנימיים

לעתים אנו מבצעים nofollow גם בקישורים פנימיים, ודאי אלו המצביעים על דף הבית או דפי יצירת הקשר וזאת כדי למנוע בזבוז מיותר של תקציב הזחילה של מנוע החיפוש באתר שלנו.

חשוב להבין שמרבית מנועי החיפוש מתייחסים ל- nofollow כאל "המלצה", ועשויים לעקוב אחריהם בכל זאת. גוגל הודיעה ב2019 על שינוי ניתוח פרופיל קישורים באתר.


הודעה מגוגל (דני סאליבן) בספטמבר 2019 הבהירה זאת:

"קישורים מכילים מידע חשוב שיכול לעזור לנו לשפר את החיפוש, למשל כיצד המילים בתוך קישורים מתארות את התוכן אליו הם מצביעים. התבוננות בכל הקישורים שאנו נתקלים בהם יכולה גם לעזור לנו להבין טוב יותר את דפוסי הקישור הלא טבעיים. "

מהם קישורים ממומנים וקישורי UGC?

בספטמבר 2019 הודיעה גוגל על שני סוגים חדשים של מאפייני קישור.

כעת ניתן לסמן קישורים ממומנים (Sponsored) כדי לזהות קישורים שהוקמו בעקבות תשלום או קישורים שנוצרו על ידי משתמשים ( UGC – User Generated Concept ), כמו תגובות גולשים.

בשני המקרים, אלה פועלים באופן דומה לתכונה nofollow המקורית. איננו יודעים כיצד גוגל משתמשת בנתונים אלה באופן פנימי, אך הם רמזו שזה יעזור להם להבין יותר על הקישור. זה עשוי לשפר את האופן בו הם סופרים 'הצבעות' ומעריכים דפים.

שילוב של מאפיינים

למרות שכל אחת מהמאפיינים הללו מתארים סוגים שונים של קישורים, ניתן לשלב מאפייני rel שונים בקישור אחד. לדוגמה:

<a href="https://www.seomagazine.co.il" rel = "nofollow" rel = "sponsored">טקסט עוגן </ a>

זה שימושי, מכיוון שלא כל מנועי החיפוש תומכים בשתי תכונות ה- rel החדשות, לכן כדאי להשתמש במאפיין nofollow יחד עם מאפייני ה Sponsore3d וה- UGC.


היי, לא לדאוג.....

עמית צוק

נשמע כמו ג'יבריש ?


יש שאלות נוספות, תרצו לקבל הסבר מקיף על נושא המאמר ? לקבל ייעוץ אישי, הדרכה ואפילו ליווי עסקי ? שמי עמית צוק ואני עורכת מגזין קידום אתרים, בעלת מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח אתרים, קידום וניהול קמפיינים באינטרנט ובניית אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות באינטרנט.


צרו עימי קשר (מבטיחה לא לשלוח ספאם).....

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page