top of page

גוגל: השאירו את הפניית 301 שלכם לשנה

שאלתם את עצמכם מה קורה עם הפניית 301 שאני עושה באתר ? גוגל מאשרת שהיא תעביר אותות קבועים מכתובת אתר אחת לאחרת כאשר הפניות 301 מופעלות למשך שנה אחת.

מהי הפניה 301 ?

הפניות או redirections הן חלק מהתשובות אותן מחזיר השרת ללקוח (לדפדפן) בפרוטוקול שנקרא http response header. כך לדוגמה, אם ביקשנו לראות אתר והדפדפן מראה לנו אותו, סביר להניח שחסרה הסדרה 200 שמדווחת על הצלחה.

מדוע סביר להניח ? מאחר ולעיתים אנו רואים אתר אך הוא חזר עם הפניה 301. זה יכול לקרות מכמה סיות כמו למשל מעבר מדומיין לדומיין, מפרוטוקול http ישן לחדש, ממעבר בין טכנולוגיות שונות לבניית אתרים וכד.


מה גוגל ממליצה על הפניית 301 ?


בעבר המליצה גוגל לשמור על ההפניות לתקופה של שנה ואפילו יותר, אך זו היתה המלצה כללית בלי שידענו האם זה ישפיע על תוצאות הדירוג בגוגל. כעת, נציג גוגל, גארי איליס ממליץ לשמור על הפניות מחדש למשך שנה לפחות על מנת להבטיח כי אותות הדירוג יעברו לצמיתות. למעשה בעלי אתרים יכולים להסיר את ההפניה לאחר שנה וגוגל תמשיך להעביר את האותות ללא הגבלת זמן.

הנה הציוץ של איליס:


בציוץ המשך הוא מצביע על מסמך העזרה של גוגל לרציונל שמאחורי פרק הזמן של שנה.

איליס מתייחס במפורש לסעיף זה:


Keep the redirects for as long as possible, generally at least 1 year. This timeframe allows Google to transfer all signals to the new URLs, including recrawling and reassigning links on other sites that point to your old URLs.
From users’ perspective, consider keeping redirects indefinitely. However, redirects are slow for users, so try to update your own links and any high-volume links from other websites to point to the new URLs.”

בתשובות לציוץ הראשוני, עונה איליס על מספר שאלות בהן הוא מבהיר: "כן, כאשר אות מועבר מכתובת URL אחרת, הוא יישאר כך ללא הגבלת זמן".


האם להוריד הפניות 301 ?


גוגל טוענת שאין הגבלת זמן הפוכה, להיפך, איליס מדגיש כי אם אפשרי, שמרו על ההפניות מחדש כל עוד ניתן. מבחינת גוגל כך מובטחת חווית המשתמש. כי זה טוב יותר לחוויית המשתמש.

אני נתקלת בהרבה מאוד אתרים שעברו מדומיין לדומיין ובבדיקה דף הבית שלהם מחזיר 301. אני ממליצה להמתין עם הורדת ההפניה הקבועה עד שנהיה בטוחים לחלוטין שגוגל אכן הטמיעה את הסיגנלים של ההפניה ושאיננו זקוקים לה עוד.


היי, לא לדאוג.....

נשמע כמו ג'יבריש ? יש שאלות נוספות, תרצו לקבל הסבר מקיף על נושא המאמר ? לקבל ייעוץ אישי, הדרכה ואפילו ליווי עסקי ?

שמי עמית צוק ואני עורכת מגזין קידום אתרים, בעלת מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח אתרים, קידום וניהול קמפיינים באינטרנט ובניית אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות באינטרנט. צרו עימי קשר (מבטיחה לא לשלוח ספאם). ועוד משהו קטן....


57 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page