top of page

האם תוכן חשוב יותר מקישורים?

האם תוכן או קישורים משפרים את האמון בגוגל ? האם אחד חשוב מהשני ? משפיע אחרת על דירוג האתר ?

חדשה מרעישה שמגיעה מגוגל או יותר נכון מג'ון מולר מגוגל שמפוצץ בועה די ישנה על הרעיון שישנם גורמי אמון או מדדי אמון אשר משמשים את גוגל.


מהו מדד ה TR ?


אנחנו יודעים שקיים מושג Trust Rank שגוגל השתמשה בו בתחילת דרכה. בכדי שהאלגוריתם יעבוד בצורה אוטומטית ללא מגע יד אדם, נבחרו על ידי אנשי גוגל כ-200 אתרים העומדים בראש הפירמידה. הוא היה בנוי כמעין פירמידה, האתרים בעלי הסמכותיות (ברי הסמכא בתחום מסוים) הגבוהה ביותר היו בראשה ובעלי הסמכותיות הנמוכה נמצאים בתחתית. הוא נקרא מדד אמון כי הכיל בתוכו פרמטרים שנתפסו כגורמים המשפיעים על אמון הגולש ומנוע החיפוש וכלל בתוכו את הנושאים הבוערים ביותר עבור גוגל מבחינת האתר כמו מומחיות, סמכותיות, רלוונטיות, ותק ועוד. אותו פרמטר מופיע עד היום בתוכנות מובילות אשר מודדות את הסמכותיות של האתר (authority score - AS). אך האם ה TR הוא מדד בפני עצמו בעיני גוגל ? והאם קיימים גורמי אמון שכאלה ?

שהרי אם לא קיימים מדדים כאלה, איך נדע מה הדרך הטובה ביותר לשפר את האמון בגוגל, על מנת להשיג דירוגים טובים יותר.

זו השאלה שג'ון מולר נשאל:


"האם אתר הכולל תוכן מעולה משפר את האמון בגוגל או שזה נקבע רק באמצעות קישורים?"


גוגל אומרת שאין גורמי אמון


ג'ון מולר של גוגל ענה:

“I don’t think we have like a trust factor that we can look at and say, oh trust is at (I don’t know) nine of out of twelve or whatever number you would have there. So that’s kind of (I don’t know) …it’s almost like a philosophical question at that point. It’s like, does improving the quality of your content overall make a website more trustworthy with regards to Google? And like well… I don’t know. There are no metrics specifically for that.”



"אני לא חושב שיש לנו גורם אמון כזה שאנחנו יכולים להסתכל עליו ולומר האתר הזה עומד בתשעה מתוך שתים עשרה מדדי אמון. זו כמעט כמו שאלה פילוסופית באותו שלב.

האם שיפור איכות התוכן שלך באופן כללי הופך את האתר לאמין יותר ביחס לגוגל? אין מדדים ספציפיים לזה".


אין מדדים למדידת אמון


מדד הוא דרך למדוד ולהעריך משהו. לג'ון מולר ברור שלגוגל אין מדד ספציפי למדידת מהימנות.

הסיבה היחידה למהימנות חשובה בהנחיות לדירוג איכות החיפוש כמו ששיפור תכני האתר תועיל תמיד.


מולר מוסיף ואומר:

“I think improving the quality of your content is always a good idea.
But it’s uh …lots of things are involved there.
And when it comes to trust it’s definitely not a matter of just links that are pointing at a website.”

לדעתו שיפור איכות התוכן של האתר יהיה תמיד יעיל למרות שעוד משתנים רבים מעורבים ובכל מקרה קידום מבחינת גוגל בהחלט לא תלוי אך ורק בהצבעות אמון לאתר (לינקים נכנסים).


מולר נשאל האם "תוכן נהדר" או "קישורים" עוזרים לשפר את האמון בגוגל? לדברי מולר אין מדדים לאמון - גם לא קישורים.

מולר מעודד את בעל האתר להתמקד בשיפור התוכן מאחר ולדעתו זהו אחד הפרמטרים הבודדים שלבעלי אתרים יש שליטה מוחלטת עליהם, משהו שאי אפשר לומר על קישורים איכותיים.


לסיכום

האלגוריתם של גוגל מורכב מפקטורים רבים. מדי תקופה ישנו שינוי ליבה שהופך את סדר החשיבות, פעם קישורים, פעם תוכן, פעם קוד וכד. ה TR לדעתי חי ונושם כי הוא תמצית יכולת הניתוח של גוגל את האתר שלנו על כל מרכיביו.

עמידת האתר במרבית הפקטורים תביא לדירוג גבוה שלו, יש שיאמרו אמון של גוגל באתר.

החשיבות שלו היא קריטית גם אם גוגל לא רואה בו מדד אלא סיכום מאמצינו להוכיח שהוא הרלוונטי ביותר, הסמכותי ביותר, המהיר ביותר, הסמכותי ביותר וכו.


צפו בג'ון מולר מדבר על מדדי האמון בדקה ה 29:20:


היי, לא לדאוג.....

נשמע כמו ג'יבריש ? יש שאלות נוספות, תרצו לקבל הסבר מקיף על נושא המאמר ? לקבל ייעוץ אישי, הדרכה ואפילו ליווי עסקי ?

שמי עמית צוק ואני עורכת מגזין קידום אתרים, בעלת מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח אתרים, קידום וניהול קמפיינים באינטרנט ובניית אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות באינטרנט. צרו עימי קשר (מבטיחה לא לשלוח ספאם). ועוד משהו קטן...



פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page