top of page

האם גוגל סורקת את כל דפי האתר שלכם?

עודכן: 8 באוק׳ 2020

יש לכם אתר באוויר – מזל טוב, העליתם דפים רבים ואתם גם מודעים לחשיבות עדכון הדפים והעלאת תוכן חדש, אך האם אתם בטוחים שגוגל סורק את כל דפי האתר שלכם?

ראשית נבדוק את כמות הדפים שגוגל סרקה

הדרך הפשוטה לבדוק זאת היא ע"י הקלדת הפקודה:

site:www.yourdomain.co.il

כמו בדוגמה שלפניכם:


נבדוק את כמות הדפים שגוגל סרקה
נבדוק את כמות הדפים שגוגל סרקה

מספר התוצאות שגוגל מחזירה, הן בדרך כלל מספר הדפים שנסרקו. מדוע בדרך כלל? מפני שגוגל אומרת שלא תמיד תציג את כל הדפים/התוצאות שנסרקו.

אם מצאתם פער בין כמות דפי האתר שלכם לבין כמות התוצאות בבדיקה זו, זה הזמן לבדוק אם בכלל הגשתם מפת אתר (sitemap) לגוגל, והאם היא מכילה את כל דפי האתר.

מה זה Sitemap ולמה בכלל ה"עכבישים" של גוגל צריכים אותו?

ה- Sitemap הינו קובץ מפת האתר בפורמט XML , המועלה אל כלי מנהל האתרים שלכם בגוגל (search console) ומספק מידע לסורקים של גוגל הנקראים גם "עכבישים". ה"עכבישים" סורקים את כל האתרים ברחבי הרשת: תוכן, תמונות, סרטונים, קישורים ועוד. העלאת קובץ זה אל מנהל האתרים היא הדרך עבורכם לעדכן את גוגל אילו דפים כלולים באתר, אילו דפים אתם לא מעוניינים שייסרקו, אילו אלמנטים חשובים ביותר לסריקה ואילו פחות, ובנוסף מספק לגוגל מידע חשוב לגבי עדכונים שבוצעו בדפים קיימים.

רוב אתרי הקוד הפתוח (וורדפרס, וויקס וכד) מייצרים באופן אוטומטי מפת אתר וברגע שתחברו את האתר למנהל האתרים, הוא יסרוק את הקובץ.

למי מפת האתר (Sitemap ) יכולה לעזור במיוחד?

מפת האתר קריטית במיוחד לאתרים גדולים ולאתרים חדשים שרק עלו לאוויר. באתרים גדולים ישנם המון מקרים בהם דפים עומדים בזכות עצמם ומבודדים משאר דפי האתר (מבודדים, כלומר אין דפים באתר או מחוצה לו שמקשרים אליהם). הופעתם בתוך קובץ מפת האתר תבטיח את סריקתם תוך זמן סביר. לאחרונה עבר כלי מנהל האתרים מתיחת פנים מסיבית, ונוספה עבורכם האפשרות לקרוא ל"עכבישים" של גוגל לסרוק ולאנדקס דפים ספציפיים (ניתן להזמין סריקת מספר רב של דפים באתר) או את כל האתר - אך ורק על ידי העלאת מפת אתר.

לצד אפשרות זו גוגל מבקש לקרוא לסריקה אך ורק דפים שנעשה בהם שינוי כלשהו, או שאינם מופיעים בתוצאות.

כיצד אפשר לעזור לסריקת האתר בצורה טובה גם ללא העלאת מפת אתר?

העלאת קובץ הSitemap - לא מבטיחה את סריקת כל הדפים והפרטים באתר, אך ללא ספק יכולה לעזור בצורה משמעותית.

  • תכננו היטב את מפת הקישורים הפנימיים באתר. אם בצעתם באתר עבודת קישורים פנימיים טובה, ה"עכבישים" של גוגל יוכלו לאתר את רוב דפי האתר, גם אם מדובר באתר גדול.

  • סריקת דפי האתר ועומק הסריקה של גוגל תלויים בתקציב הזחילה (Crawl Budget) איתו הגיע מנוע החיפוש לאתר.

  • ככל שתייצרו יותר קישורים פנימיים, תעשו אופטימיזציה טובה לתוכן ותציפו יותר תכנים, כך תגדילו את תקציב הזחילה ותגבירו את הסיכוי שגוגל תאנדקס יותר דפים.

קצת על הכותבת:

תמר קמר

תמר קמר, מנהלת את Upwords ועוסקת מעל 20 שנה בעולם השיווק. מומחית לקידום וניהול אתרים באינטרנט (seo), ניהול רשתות חברתיות וניהול תוכן דיגיטלי.

היי, לא לדאוג.....נשמע כמו ג'יבריש ? יש שאלות נוספות, תרצו לקבל הסבר מקיף על נושא המאמר ? לקבל ייעוץ אישי, הדרכה ואפילו ליווי עסקי ?

שמי עמית צוק ואני עורכת מגזין קידום אתרים, בעלת מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח אתרים, קידום וניהול קמפיינים באינטרנט ובניית אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות באינטרנט. צרו עימי קשר (מבטיחה לא לשלוח ספאם).....


פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page