top of page

גוגל מציגה כלי חינמי לניתוח תמונות

גוגל מציגה את google vision, כלי חינמי לניתוח תמונות באמצעות בינה מלאכותית באמצעותו נוכל להבין כיצד גוגל רואה ומפרשת את התמונות שלנו במרחב האינטרנטי.

הכלי נועד כהדגמה של Google Vision, שיכול להתאים את סיווג התמונות על בסיס אוטומטי, אך יכול לשמש ככלי עצמאי כדי לראות כיצד אלגוריתם זיהוי תמונות רואה את התמונות שלכם ולאיזה נושא גוגל חושבת שהן רלוונטיות.


גם אם אינכם משתמשים בממשק ה-API של Google Vision כדי לשנות את גודל הזיהוי והסיווג של תמונות, הכלי מספק מבט מעניין למה מסוגלים האלגוריתמים הקשורים לתמונה של גוגל. כלי זה מדגים את האלגוריתמים של AI ו- Machine Learning של גוגל להבנת תמונות.


האם Cloud Vision משקף את האלגוריתם של גוגל?


ראשית חשוב לזכור שזהו רק מודל המדגים למידת מכונה ולא אלגוריתם דירוג ולכן התוצאות לא משקפות דבר לגבי אלגוריתם דירוג התמונות של גוגל.

עם זאת, זהו כלי נהדר להבנה כיצד האלגוריתמים של AI ו- Machine Learning של גוגל יכולים להבין תמונות, והוא יציע תובנה חינוכית שידגימו עד כמה מתקדמים האלגוריתמים הקשורים לניתוח התמונות היום.


ניתן להשתמש במידע המסופק על ידי כלי זה כדי להבין כיצד מכונה עשויה להבין על מה מדברת התמונה ואולי לספק מושג עד כמה התמונה הזו מתאימה לנושא הכולל של דף אינטרנט מבחינת גוגל.


ההנחיות של גוגל לקידום אתרים באמצעות תמונות:

“High-quality photos appeal to users more than blurry, unclear images. Also, sharp images are more appealing to users in the result thumbnail and increase the likelihood of getting traffic from users.”

אם הכלי Vision יתקשה לזהות במה התמונה עוסקת, קרוב לוודאי שגם מבקרים פוטנציאליים באתר לא יבינו את ההקשר של התמונה לנושא הדף.


אלו הן חמש דרכים שבהן כלי ניתוח התמונות של גוגל מסווג תמונות שהועלו:

  • פנים - מספקת ניתוח של הרגש.

  • חפצים - חפצים שגוגל זיהתה בתמונה כמו שרשרת, עגילים וכד.

  • תוויות - פרטים על התמונה שגוגל ניתחה, שיהיו לחיצים לחיפוש בגוגל.

  • מאפיינים - מאפיינים שגוגל זיהתה בתמונה כמו צבעים ויחס תמונה.

  • חיפוש בטוח - האם התמונה משויכת לנושאים של אתרים לא בטוחים.

כלי ניתוח התמונות של גוגל
כלי ניתוח התמונות של גוגל

ניתוח צבעי התמונה


תמונות המכילות מגוון רחב מאוד של צבעים יכולות להוות אינדיקציה לתמונה שנבחרה בצורה לא טובה עם נפח גודל מדי. תובנה שימושית נוספת לגבי תמונות וצבע היא שתמונות עם טווח צבעים כהה יותר נוטות לגרום לקבצי תמונה גדולים יותר.

כמו כן, טווחי צבעים של תמונות בגווני אפור עשויים להיות פרט שצריך לשים לב אליו מכיוון שתמונות חסרות צבעים חיים נוטות לא לצוץ במדיה החברתית, ב Google Discover וב-Google News.


לדוגמה, ניתן לסרוק בקלות תמונות מוצגות בעלות חיים, ואולי לקבל שיעור קליקים (CTR) גבוה יותר כאשר הן מוצגות בתוצאות החיפוש או ב-Google Discover, מכיוון שהן קוראות לעין טוב יותר מאשר תמונות מושתקות ודוהות אל הרקע.


ישנם משתנים רבים שיכולים להשפיע על ביצועי הקליקים של תמונות, אבל זה מספק דרך להגדיל את תהליך הביקורת של התמונות של אתר שלם.


אתר eBay ערך מחקר של תמונות מוצרים וה-CTR שלהן וגילה שתמונות עם צבעי רקע בהירים יותר נטו לקבל שיעור הקלקות גבוה יותר.


חוקרי eBay ציינו:

“In this paper, we find that the product image features can have an impact on user search behavior. We find that some image features have correlation with CTR in a product search engine and that that these features can help in modeling click through rate for shopping search applications. This study can provide sellers with an incentive to submit better images for products that they sell.”

ניתוח הטקסט בתמונה


ל-Google Vision יש יכולת זיהוי תווים אופטי (OCR) יוצאת דופן לקרוא טקסט שנמצא בתצלום.


ל-Google Vision יש יכולת זיהוי תווים אופטי (OCR) יוצאת דופן
ל-Google Vision יש יכולת זיהוי תווים אופטי (OCR) יוצאת דופן

כלי ה-Vision מסוגל לקרוא במדויק את הטקסט והמילים בתמונה (למרות שאם הטקסט בעברית, נראה אותו הפוך).

גם במקרה זה, זו לא אינדיקציה לכך שגוגל משתמשת ב-OCR למטרות דירוג חיפוש.

העובדה היא שגוגל ממליצה להשתמש במילים סביב תמונות כדי לעזור לה להבין על מה מדובר בתמונה וייתכן שגם עבור תמונות עם טקסט בתוכם, גוגל עדיין תלויה במילים המקיפות את התמונה כדי להבין במה התמונה עוסקת ומידת הרלוונטיות שלה לנושא הדף.

כנסו ל google vision ונסו אתם לראות איך גוגל מנתחת את התמונות באתר שלכם.


היי, לא לדאוג.....


נשמע כמו ג'יבריש ? יש שאלות נוספות? תרצו לקבל הסבר מקיף על נושא המאמר ? לקבל ייעוץ אישי, הדרכה ואפילו ליווי עסקי ?

שמי עמית צוק ואני עורכת מגזין קידום אתרים, בעלת מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח אתרים, קידום וניהול קמפיינים באינטרנט ובניית אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות באינטרנט. צרו עימי קשר (מבטיחה לא לשלוח ספאם). ועוד משהו קטן...


פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page