top of page

מה תמיד ישרוד שינוי אלגוריתם של גוגל?

עודכן: 15 בספט׳ 2019

השבוע ולא במקרה, פרסמה גוגל בבלוג הרשמי שלה פוסט שכותרתו:

"מה מנהלי אתרים צריכים לדעת על עדכוני הליבה של גוגל ?"

גוגל מקפידה להעלות את תדירות שינויי האלגוריתם שלה בכלל ואת שינויי הליבה (Algorithm core updates ) בפרט מדי שנה.

רק כדי לסבר את אוזניכם, היו להם 3,200 שינויים באלגוריתם בשנה אחת בלבד ! לפני 12 שנים הוא להם "רק" 600" לשם השוואה.

זו גם הסיבה שלבצע התאמות לשינוי זה או אחר זו משימה בלתי אפשרית וגם קצת מיותרת, גוגל עצמה אומרת שעדיף שהאתר שלכם יהיה תואם למטרת הליבה של האלגוריתם, כך שיוכל לשרוד מכות קלות בכנף.

גוגל כרגיל מאוד מעורפלת וחשאית בכל ההודעות וההנחיות שלה. דבר אחד שהם כן מקפידים להמשיך ולדבר עליו ועל החשיבות שלו הוא התוכן.

גוגל הפיצה בבלוג שלה רשימה של שאלות למקדמי אתרים ומנהלי תוכן (הטיפ שלי בתשובה לשאלה):

שאלות בנושא תוכן ואיכות

האם התוכן מספק מידע מקורי, דיווח, מחקר או ניתוח מקרה? גוגל מחפשת מומחים בכל תחום, היא מחפשת תוכן חדש ורענן. זכרו תמיד גוגל סורקת מיליארדי דפים והיא עצמה מומחית בכל תחום ויודעת בדיוק מה לחפש אצלכם באתר כדי לדרג אותו.

האם התוכן מקיף ורלוונטי לנושא ? כאשר משתמש מבצע חיפוש, גוגל רוצה לתת להם את מה להחזיר לו את התשובה המדויקת ביותר בזמן הקצר ביותר. את זה עושה גוגל ע"י ניתוח התוכן בדף האתר לרבות מיקומו יחסית לתכנים ומודולים אחרים בדף. המצב האידיאלי היה ששאילתת החיפוש של הגולש היתה מופיעה ככותרת בדף.

איזה ערך מספק התוכן של האתר לתובנות של הגולש ? האם לתוכן יש ערך מוסף מעבר לאתרים דומים בתחום ? מהיכן הגיע התוכן ? אל תעשו העתק הדבק לתוכן, גם אם אתם מתרגמים מאמר מקצועי דאגו להוסיף לו את ה טאצ' והמומחיות שלכם.

האם הכותרת ו / או כותרת העמוד מספקות סיכום תיאורי מועיל של התוכן?

זה ממש כמו שאתם קוראים עיתון. מה הכי מעניין אתכם ? מושך את עינכם? – הכותרת נכון ? 8 מתוך 10 אנשים קוראים כותרת ורק 2 מתוך 10 אנשים לוחצים על מנת לקרוא את השאר. הכותרות של האתר לא רק צריכות להיות מושכות, אלא הן צריכות לייצר הבטחה לפתרון. צרו כותרות מושכות, מעניינות והשתדלו שיכילו ביטויי מפתח.

האם הכותרת ו / או כותרת העמוד מוגזמות או מעוררות מחלוקת? גוגל יכולה לדעת האם נעשה שימוש בכותרת להנעה ללחיצה בלבד ע"י בדיקת אחוזי הנטישה והחזרה לדף ה SERP. דאגו שתוכן הדף יהיה רלוונטי לכותרת, מעניין ובנוי בצורה שתניע לפעולה.

האם הייתם מצפים לראות את התוכן זה במגזין מודפס, אנציקלופדיה או ספר? כתיבת תוכן לשם כתיבת התוכן, תמיד תהיה פחות טובה מאשר כתיבת מאמר על מחקר שלכם שהקדשתם לו תקופה ארוכה בחייכם, נכון ? כי אין שם את הלהט והרצון להעביר ידע. גם גוגל יודעת את זה......

שאלות מומחים

האם התוכן אמין ? תוכן של מאמר מקיף שאנו מעלים יכיל מקורות ברורים, עדויות מומחים, רקע אודות המחבר או האתר שמפרסם אותו. הדרך הטובה ביותר למצב את עצמך כמומחה היא להשתמש בנתונים ולצטט את המקורות למאמר.

האם האתר שכתב את המאמר נתפס בעיני הגולש כסמכות בתחום ? בדקו עצמכם מול המתחרים ומתגו עצמכם כל הזמן כמומחים במדיות חברתיות, פורומים, בלוגים וקהילות. ספקו ידע ומשכו את הגולשים לשאול אתכם שאלות.

האם תוכן זה נכתב על ידי מומחה? התנאי לכתיבת תוכן איכותי הוא להיות מומחים בתחום. אם אתם לא, או שיכולת הכתיבה שלכם לא מאפשרת לכם להביע את הידע שלכם, היעזרו בכותבים מומחים.

האם התוכן מכיל "פייק ניוז" ? שימו לב, יצירת חדשות מזויפות פוגעת באתר, הן מבחינת גוגל והן מבחינת האמינות של האתר בעיני הגולש. פגיעה כזו יכולה להיות קטלנית בכל מה שקשור לנאמנות גולשים.

שאלות מצגת והגשה

האם התוכן נקי משגיאות כתיב ונגישות? שימו לב, גוגל היא האקדמיה ללשון. היא תשים לב לכל שגיאת כתיב ממש כמו הגולש, היא גם תבדוק כמה התוכן נגיש לקורא למשל האם יש קונטרסט גבוה? האם הפונט קריא ? וכד.

האם התוכן הופק היטב ? הקדישו זמן לוודא שהתוכן שהוצאתם באינטרנט מלוטש, מספק חווית קריאה נהדרת כולל שימוש בקטעי קול, תמונות וסרטונים.

האם יש לתוכן כמות מופרזת של מודעות המסיחות את הדעת או מפריעות לתוכן העיקרי? דאגו שהדף ייטען במהירות. בצעו אופטימיזציה לרכיבים שיכולים להאט את הטעינה. עשו שימוש בדפי AMP במידת הצורך.

האם התוכן מוצג היטב גם במכשירים ניידים? רוב שאילתות החיפוש בגוגל היום מתבצעות דרך הנייד, שם גם רוב הסיכויים שיקראו או לא את התוכן שלכם. דאגו שהתכנים שלכם מותאמים לניידים.

שאלות השוואה מול מתחרים

האם התוכן מספק ערך נוסף משמעותי בהשוואה לדפים אחרים בתוצאות החיפוש? תמיד בדקו עצמכם מול המתחרים המובילים תחת אותו ביטוי מפתח שתרצו לקדם. אל תמציאו את הגלגל מחדש – שפרו אותו.

האם נראה כי התוכן עונה על הצרכים האמיתיים של המבקרים באתר או שהוא קיים אך ורק על ידי מישהו שמנסה לנחש מה עשוי לייצר דרוג טוב במנועי החיפוש? אל תכתבו תוכן למנועי חיפוש. השתמשו בהיכרות שלכם את קהל היעד של התוכן, נגנו על הכאבים שלו, החלומות שלו, תנו לו פתרונות לשאלות שלו והניעו אותו לפעולה. לינק לפוסט בבלוג של גוגל היי, לא לדאוג.....


עמית צוק עורכת מגזין קידום אתרים

נשמע כמו ג'יבריש ? יש שאלות נוספות, תרצו לקבל הסבר מקיף על נושא המאמר ? לקבל ייעוץ אישי, הדרכה ואפילו ליווי עסקי ? שמי עמית צוק ואני עורכת מגזין קידום אתרים, בעלת מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח אתרים, קידום וניהול קמפיינים באינטרנט ובניית אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות באינטרנט.

צרו עימי קשר (מבטיחה לא לשלוח ספאם).....

59 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page