top of page

איך כובשים את כל הדף הראשון בגוגל?

עודכן: 8 באוק׳ 2020

כל בית עסק חולם להגיע לדף הראשון של גוגל בתוצאות החיפוש וזה הופך להיות קשה מפעם לפעם. של שינוי טכנולוגי, כל פריצת דרך, כל שינוי בהרגלי הגלישה שלנו, מביא עמו שינוי אלגוריתם של גוגל שטורף את הקלפים.

כך היה כאשר המכשירים הניידים החליפו את המחשבים ויצרו מצב בו הרבה פחות תוצאות אורגניות הופיעו במסך ללא צורך בגלילה, כך היה כאשר גוגל החלה להחזיר תוצאות מקומיות בעדיפות ראשונה וכך בימים אלו ממש עם ביטויים המכילים שאלות, ביטויים המכילים את המילים "קרוב אלי" וממש עוד מעט, נערך מחדש לחיפושים קוליים.

מה הפלא אם כך שכל כך קשה להגיע למקומות הראשונים בדף התוצאות של גוגל, אז כיצד ניתן לכבוש את כך הדף הראשון ?

פשוט מאוד – מייצרים מגמה

כדי להבין את התהליך, אסביר ראשית מהי מגמה בגוגל ומה יתרונותיה.

ביצוע שאילתות מרובות בחיפוש של גוגל בזמן קצר ומוגבר ובדרך כלל תלוי קמפיין או באזז תקשורתי, מייצרים מגמה (Trend).

היתרון במגמה הוא שבדרך כלל אנו לא זקוקים לביטוי תחרותי, להפך זה הזמן לייצר ביטוי זנב ארוך (Long Tail), כזה שהגולש עדיין לא רגיל לחפש ועמו לייצר מגמה.

מדוע ? כי אנו נהיה הראשונים לאמץ את המגמה ולייצר לה קמפיין ולרתום עבורה זירות אינטרנטיות לפני כולם.

הכלי הטוב ביותר לביצוע ניתוח המגמות שלנו הוא כלי המגמות של גוגל (Google Trends) והבשורה המשמחת היא שהוא חינמי לחלוטין.

מעבר לסיכומים השנתיים של כלל המגמות בארץ ובעולם, וסקירות על מגמות עכשוויות לצד מגמות קטגוריות, הכלי מאפשר לנו לייצר השוואות בין ביטויים שונים והוא יקר ערך כאשר אנו מבצעים מחקר מילות מפתח, בעיקר בקבלת החלטה איזה ביטוי מחפשים יותר במהלך השנה.

בואו ניקח לדוגמה מגמה שמכילה ביטוי שנמצא בשימוש יומיומי, אך כפי שתראו מבחינת חיפושי הגולשים הוא מייצר מגמה ברורה.

כלי ניתוח המגמות
"בדקנו בכלי ניתוח המגמות את הביטוי "מתנות לחגים

בדוגמה שצירפתי, בדקנו בכלי חקר המגמות את הביטוי "מתנות לחגים". שימו לב שזהו ביטוי שנמצא בשאילתות החיפוש של גוגל בכל השנה אך יש עליה מובהקת בחיפושים של הביטוי בסביבות ראש השנה ובסביבות פסח. בתקופות אלו נוצרת מגמה.

אז איך מייצרים מגמה ?

על מנת להסביר לכם איך מייצרים מגמה ועוד מביטוי שלא קיים בשאילתות החיפוש של גוגל, אתן לכם כדוגמה קמפיין בשם "אילתים אוהבים לארח". התהליך החל כאשר באילת החליטו לצאת בקמפיין לקידום עסקי התיירות והאירוח בעיר בחודשים פחות תחרותיים.

כעת, צריך היה לבחור ביטוי מפתח שעמו יריצו את הקמפיין.

בדקו את הביטוי "אילת" וגילו שמדובר במעל ל 8 מיליון תוצאות! כשהראשונות הן ויקיפדיה ועיריית אילת. המילה גנרית מדי ולא מתאימה לקמפיין.

אז בדקו את הביטוי "אירוח באילת", נכון, נפחי התוצאות הצטמצמו לכדי 420,000 אך התחרות בדף הייתה בלתי אפשרית וכל החלק הראשון של הדף עמוס במודעות קידום ממומן. המסקנה – הדף רווי ומוצף תחת הביטוי והוא לא יתאים לקמפיין.

 ביטוי מפתח שעמו יריצו את הקמפיין
ביטוי מפתח שעמו יריצו את הקמפיין

אז בואו נייצר ביטוי חדש לגמרי, כזה שאף אחד לא חשב לחפש עד היום וכדי שיתחילו לחפש אותו, נייצר לו מגמה.

נבחר הביטוי "אילתים אוהבים לארח".

שימו לב בכלי ניתוח המגמות של גוגל, כיצד החלה המגמה מאפס, לפני כן לא היו כלל חיפושים.

כלי ניתוח המגמות
בכלי ניתוח המגמות של גוגל, המגמה החלה מאפס

על מנת לייצר את המגמה, ניצלו מנהלי הקמפיין את העובדה שאף אחד לא יודע עליה ואף אחד לא כותב עליה והחלו לייצר זירה אינטרנטית רחבה ככל שניתן תחת הביטוי הנבחר.

דף התוצאות של גוגל, מראה מגוון תוצאות ממגוון זירות תחת אותו ביטוי.

כך למשל, אם נעבוד נכון, תחת שם העסק שלנו, או המגמה שיצרנו, יופיעו דף הבית, כרטיסיית גוגל העסק שלי, סרטונים שיצרנו, הערך שהקמנו בויקיפדיה, הדף העסקי שלנו בפייסבוק, מאמרים שכתבנו ועוד.

מכאן, הדרך לכבוש את כל הדף הראשון בגוגל היתה קצרה.

הדרך לכבוש את כל הדף הראשון בגוגל
הדרך לכבוש את כל הדף הראשון בגוגל

שאילתת QDF

בהקשר של מגמות יש יתרון נוסף והוא מדד שמפעילה גוגל בתהליך הסריקה שלה. המדד נקרא QDF(Query Deserves Freshness) – שאילתה שראויה לרענון והרעיון שעומד מאחוריה הוא חיפוש דפים שאונדקסו אשר מטפלים באופן מקצועי במגמות שנוצרו. זו גם הסיבה שכל הזירות שטיפלו בקמפיין האילתי, ענו על מדדי QDF ועלו בדף התוצאות.

לסיכום

הדגמתי לכם, שלב אחר שלב כמה פשוט לקדם רעיון חדש או מגמה בגוגל. כל מה שצריך זו אסטרטגיית שיווק נכונה, הבנה של קהל היעד וכן, לצאת קמת מהקופסה.

היתרון המוחלט ביצירת מגמה בגוגל – זכות הראשונים, למעשה אף אחד לא יודע על התוכניות שלנו ועל הקמפיין שלנו, עד לרגע בו הוא מושק ואז, זה טיפה מאוחר מדי עבור המתחרים.

החיסרון – זכרו, יצרתם מגמה, לעיתים מביטוי שהוא עונתי, מוצר חדש, מיקום חדש וכד. לא מחפשים את הביטוי הזה באופן שוטף ויש צורך לרענן את המגמה מחדש בכל קמפיין .

היי, לא לדאוג.....


עמית צוק עורכת מגזין קידום אתרים

נשמע כמו ג'יבריש ? יש שאלות נוספות, תרצו לקבל הסבר מקיף על נושא המאמר ? לקבל ייעוץ אישי, הדרכה ואפילו ליווי עסקי ? שמי עמית צוק ואני עורכת מגזין קידום אתרים, בעלת מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח אתרים, קידום וניהול קמפיינים באינטרנט ובניית אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות באינטרנט.

צרו עימי קשר (מבטיחה לא לשלוח ספאם).....

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page