עדכון אלגוריתם חדש של גוגל לביקורות מוצרים

גוגל השיקה בפעם השלישית את עדכון האלגוריתם סקירת המוצרים של מרץ 2022, העדכון מתבסס על עדכונים שהוצגו בשנה שעברה ומוסיפה קריטריונים חדשים לעדכונים.


העדכון הראשון של אלגוריתם סקירת המוצר, נועד לתגמל תוכן עם ביקורות של מקור ראשון והוא יצא לאוויר באפריל 2021. עדכון שני של סקירת מוצרים הגיע לאחר מכן בדצמבר.


העדכון של מרץ 22, ממשיך את המאמצים של גוגל להעלות ביקורות על מוצרים באיכות גבוהה יותר בתוצאות החיפוש.

“Today, we’re launching another update that builds on that work to enhance our ability to identify high quality product reviews. This will make it easier for us to get sound purchasing advice in front of users, and to reward creators who are earnest in being helpful.”

גוגל טוענת כי העדכון ייקח מספר שבועות לפרסום והוא עשוי להשפיע על דירוג סקירות המוצרים באנגלית באתרים "רבים".


הנחיות חדשות מגוגל לכתיבת ביקורות על מוצרים


עם השקת עדכון אלגוריתם המוצר של מרץ 2022, גוגל מפרסמת הנחיות חדשות לכתיבת ביקורות כדי להבטיח שהן עומדות ברף האיכות של מנוע החיפוש.


גוגל ממליצה לעמוד בקריטריונים הבאים בעת יצירת ביקורות על מוצרים:

  • ודאו שהגולש כולל פרטים מעמיקים מועילים, כמו היתרונות או החסרונות של פריט מסוים, פרטים על ביצועי המוצר או כיצד המוצר שונה מגרסאות קודמות.

  • ודאו שהביקורות מגיעות מאנשים שבאמת השתמשו במוצרים, והראו איך המוצר פיזית או איך משתמשים בו.

  • ודאו שהגולש כולל מידע ייחודי מעבר למה שהיצרן מספק - כמו ויזואליה, אודיו או קישורים לתוכן אחר המפרט את החוויה של המבקר.

  • ודאו שמכסים מוצרים דומים, או מסבירים מה מייחד מוצר מהמתחרים שלו.

הדרכה של גוגל לביקורות עם מוצרים מרובים


מאז השקת העדכון הראשון של האלגוריתם לא תמיד היה ברור אם הוא חל על ביקורות על מוצרים יחידים, או ביקורות המכילות רשימות של מוצרים מרובים.


גוגל מאשרת שעדכוני סקירת המוצרים אכן חלים על רשימות מדורגות וביקורות השוואה.

“Yes. Product review updates apply to all forms of review content. The best practices we’ve shared also apply. However, due to the shorter nature of ranked lists, you may want to demonstrate expertise and reinforce authenticity in a more concise way. Citing pertinent results and including original images from tests you performed with the product can be good ways to do this.”

אם הגולשים כותבים סקירה של מספר מוצרים מתוך כוונה להמליץ על המוצר "הטוב ביותר" , לגוגל יש הנחיות נוספות.


כאשר אתם ממליצים על מוצר כטוב ביותר הכולל, או הטוב ביותר למטרה מסוימת, הקפידו שהגולש כולל את המידע הבא בסקירה שלו:

  • מה מייחד את המוצר מאחרים בשוק?

  • מדוע המוצר מתאים במיוחד לייעודו ?

  • ראיות ממקור ראשון לתמיכה בטענותיו.

לבסוף, גוגל מוסיפה שזה בסדר גמור ליצור ביקורות על מוצרים בנפרד, גם אם הם גם נסקרו ברשימה מדורגת.


אם הגולש בוחר ליצור מספר ביקורות, וודאו שהוא מספק מספיק תוכן שימושי כדי שכל אחת מהן תעמוד בפני עצמה. ולא חוזר על אותן נקודות שכבר העלה.


היי, לא לדאוג.....


נשמע כמו ג'יבריש ? יש שאלות נוספות, תרצו לקבל הסבר מקיף על נושא המאמר ? לקבל ייעוץ אישי, הדרכה ואפילו ליווי עסקי ?

שמי עמית צוק ואני עורכת מגזין קידום אתרים, בעלת מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח אתרים, קידום וניהול קמפיינים באינטרנט ובניית אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות באינטרנט. צרו עימי קשר (מבטיחה לא לשלוח ספאם). ועוד משהו קטן...





31 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול