top of page

עדכון BERT – העדכון הלוהט של גוגל

עודכן: 8 באוק׳ 2020

הבנת החיפושים טוב יותר מאי פעם


יכולות החזרת תוצאת חיפוש מדויקת לשאילתת הגולש חיפוש טמונות במיוחד בהבנת השפה. גוגל מפעילה הרבה מאמצים בלמידת מכונה – שיפור משמעותי של הבנת השאלות, שיפור מדדים, כלים וטכנולוגיות על מנת להבין מצד אחד מה הגולש מחפש ומצד שני איזה דף מביא את הערך הגבוה ביותר למחפש, כולל איות מילים, שילוב מילים משלימות, מגמות וכד.

גוגל משקיעה מאמצים רבים ברמות הדיוק השפתי אך גם היא נמצאת במרדף מתמיד אחר התפתחות הטכנולוגיה והשינויים בהרגלי הגלישה והחיפוש כמו למשל שאילתות מורכבות, הקשרים בין מילים וביטויים בשפה.

זו אחת הסיבות לכך שאנשים משתמשים לעתים קרובות ב- "מילות מפתח", תוך שהם מקלידים מחרוזות של מילים שלדעתם מנוע החיפוש יבין, אך אלו לא ממש שואלות את השאלה באופן טבעי אלא מאולץ.


החלת עדכון האלגוריתם BERT

ראשית נציין פרט מעניין, bert הוא פרויקט קוד פתוח ומאחר וכך, הוא זמין לכל מערכת שמבוססת על הבנת שפה.

מודלים של BERT יכולים לשקול את ההקשר המלא של מילה על ידי התבוננות במילים שבאות לפניה ואחריה – ולכם יכולים ממש כמו בני אדם להבין את הכוונה המסתתרת אחרי שאילתות חיפוש.

מאחר ומדובר בעולם חדש ומורכב הרבה יותר בדרישות החומרה שלו, עשתה גוגל לראשונה שימוש

ב TPU Clouds העדכניים ביותר כדי להציג תוצאות חיפוש ולקבל מידע רלוונטי יותר במהירות גבוהה הרבה יותר.


אז מה אומר העדכון לגבינו ?

בגוגל מדברים על השפעה מיידית של 10% מהחיפושים כרגע באנגלית בלבד ותוך זמן קצר השינוי יחול על שפות רבות נוספות. ב Featured Snippets להבדיל, השינוי הוא מידי בכל השפות.

במיוחד בשאילתות זנב ארוך, או חיפושים שבהם מילות-מפתח כמו "עבור" ו- "עד" חשובות במיוחד למשמעות, אז יוכל מנגנון החיפוש להבין את ההקשר של המילים בשאילתה.

בואו נבחן דוגמאות

קחו לדוגמה את שאילתת החיפוש " 2019 brazil traveler to usa need a visa" המילה "אל" (to) והקשר שלה למילים האחרות בשאילתה חשובות במיוחד להבנת המשמעות.

מדובר על ברזילאי שנוסע לארה"ב, ולא להפך. בעבר האלגוריתמים של גוגל לא היו מבינים את החשיבות של הקשר זה, והיו מחזירים תוצאות לגבי אזרחים אמריקאים שנוסעים לברזיל. העדכון של BERT, אפשר למנוע החיפוש להבין את ההקשר ולדעת שהמילה הנפוצה "אל" אכן חשובה כאן מאוד ולכן גוגל מספקת תוצאה רלוונטית בהרבה לשאילתה זו.

עדכון אלגוריתם
בעבר האלגוריתמים של גוגל לא היו מבינים את החשיבות של ההקשר

דוגמה נוספת לשאילתת חיפוש: " do estheticians stand a lot at work" בעבר האלגוריתמים של גוגל נקטו בגישה המאמצת מילות מפתח שהן ביטויים, המונח "עומד" (stand) הושלם באופן אוטומטי בתוצאה עם המונח "עצמאי" (stand-alone) בשאילתה. אך כאן זה אינו ההקשר הנכון. כעת BERT מבין שהמונח "stand" קשור למושג הדרישות הפיזיות של העבודה ומציגה תשובה מדויקת יותר.

עדכון אלגוריתם
בעבר האלגוריתמים של גוגל נקטו בגישה המאמצת מילות מפתח שהן ביטויים

הנה מספר דוגמאות נוספות להבנת הדקויות וההקשרים בשפה בזכות שינוי האלגוריתם


עדכון אלגוריתם
בעבר גוגל לא הבינה את המשמעות, והחזירה תוצאות כלליות

בעזרת BERT, יכול מנוע החיפוש להבין טוב יותר ש"עבור מישהו "הוא חלק חשוב בשאילתה זו, ואילו בעבר גוגל לא הבינה את המשמעות, והחזירה תוצאות כלליות לגבי מילוי מרשמים.

עדכון אלגוריתם
בעבר גוגל לא הבינה את המשמעות, והחזירה תוצאות כלליות

שאילתה כזו בעבר, היתה "מבלבלת" את מנוע החיפוש - גוגל היתה מתמקדת במילה "מדרכות" ולא מקשרת למילה "לא".


בחיפוש: שימו לב שבעבר החזיר מנוע החיפוש ספר בקטגוריה, BERT יכולה להבין טוב יותר כי "מבוגר" לא מתאים להקשר, ולבחור תוצאה מועילה יותר.

היי, לא לדאוג.....


נשמע כמו ג'יבריש ? יש שאלות נוספות, תרצו לקבל הסבר מקיף על נושא המאמר ? לקבל ייעוץ אישי, הדרכה ואפילו ליווי עסקי ? שמי עמית צוק ואני עורכת מגזין קידום אתרים, בעלת מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח אתרים, קידום וניהול קמפיינים באינטרנט ובניית אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות באינטרנט.

צרו עימי קשר (מבטיחה לא לשלוח ספאם).....

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page