ניהול אירועים באמצעות הפיקסל של פייסבוק

אנו משקיעים הרבה מאוד משאבים על מנת להביא את הגולש לאתר או לדף הנחיתה שלנו, בין אם בקמפיין אורגאני או ממומן, מייצרים אופטימיזצייה על מנת להניע אותו להזמין את המוצר ולהוסיפו לעגלת הקניות אבל אז משהו קורה, התהליך לא מסתיים.

האם איבדנו את הגולש ? האם ניתן "לצבוע אותו" ולחזור אליו שוב ? זהו השלב הראשון בתהליך שאנו מכנים "שיווק רודף לקוח" או Remarketing, תהליך בו אנו ננסה להשלים את תהליך הרכישה של הגולש.


מה זה רימרקטינג ?

אנו מכנים זאת שיווק רודף לקוח.

זוכרים שפעם הייתם מגיעים לחנות חשמל, מקבלים הצעת מחיר למכונת כביסה וכאשר יצאתם מהחנות לחנות השכנה לקבל הצעת מחיר נוספת, המוכר רדף אחריכם החוצה עם מחיר מפתה יותר ? כעת זה הרבה יותר פשוט. אנו יכולים לסמן את הקהלים, לדעת מה אהבו, מתי נטשו ולחזור אליהם עם הצעות מפתות.

האם קרה לכם שחיפשתם חופשה חלומית באתר אינטרנט מסוים, ובמהלך השבועיים שלאחר מכן, כל מה שראיתם באינטרט אלו מבצעים על חופשות בדיוק ביעדים שחיפשתם ?

מדוע לעשות את התהליך עם פייסבוק ?

ראשית אתחיל ואומר שאת התהליך אנו עושים גם בגוגל ועליו אכתוב לכם במאמר נפרד.

פייסבוק היא מדיה חברתית שכוחה בצביעת מאפיינים ייחודיים ובכך תהליך בניית הקהלים שלנו ידידותי מאוד.

יצירת פיקסל של פייסבוק

הפיקסל של פייסבוק הוא כלי עוצמתי שנוסיף לאתר שלנו והוא יאפשר לנו לעקוב אחר פעולות שאנשים עושים באתר שלנו. כמו ביקור בעמוד מסוים לבין פעולות מסובכות יותר כמו לחיצה על כפתור, או אפילו מכירות והמרות.

לצורך תהליך הרימרקטינג יהיה עלינו לעקוב אחר פעולות בסיסיות בלבד. התהליך פשוט מאוד.

במנהל המודעות (Ads Manager) תהיה לכם אפשרות ליצור פיקסל לאתר שלכם.

כיום ניתן לבחור בתהליכים אוטומטיים לחלוטין ללא כתיבת שורת קוד אחת, באמצעות תוספים לאתר או באופן ידני על מנת שנוכל להוסיף אירועים לפיקסל שלנו. במדריך זה אנסה לשלב הין השניים.

הפיקסל של פייסבוק
הפיקסל של פייסבוק הוא כלי עוצמתי

ניתן לחבר בקלות את הפיקסל באמצעות מנהל האירועים של פייסבוק לאתר שלכם. לחצו על חיבור מקור נתונים

מנהל האירועים של פייסבוק
מנהל האירועים של פייסבוק

תוכלו לבחור מספר מקורות מידע לחיבור הפיקסל שלכם, אנו נבחר לצורך דוגמה זו באינטרנט.

מקורות מידע לחיבור הפיקסל
מקורות מידע לחיבור הפיקסל

כעת נגדיר את אירוע האינטרנט המבוקש - הפיקסל של פייסבוק

אירוע האינטרנט המבוקש
אירוע האינטרנט המבוקש

נגדיר את פרטי הפיקסל שלנו

פרטי הפיקסל שלנו
פרטי הפיקסל שלנו

חיבור הפיקסל לאתר

אני אדגים כיצד מבצעים את החיבור באמצעות תוסף לאתר וורדפרס, כמובן שתוכלו להמשיך באופן ידני עד לשלב הטמעת הקוד.

הורידו את התוסף של פייסבוק לוורדפרס

חיבור באמצעות תוסף לאתר וורדפרס
חיבור באמצעות תוסף לאתר וורדפרס

יצירת החיבור בין האתר לפייסבוק

על מנת לייצר חיבור נידרש לפתוח חשבון Business Manager לאתר שלנו.

גשו לגדרות בתפריט האתר ובחרו - Facebook. התחילו בהטמעת החיבור.

יצירת החיבור בין האתר לפייסבוק
יצירת החיבור בין האתר לפייסבוק

בחרו את חשבון המודעות שלכם ליצירת חיבור. אם עדיין אין לכם חשבון מודעות, תוכלו לייצר חשבון מודעות חדש באמצעות תהליך זה.

יצירת החיבור בין האתר לפייסבוק
יצירת החיבור בין האתר לפייסבוק

בחרו את הפיקסל של פייסבוק שלכם, תוכלו לייצר פיקסל חדש באמצעות תהליך זה.

יצירת החיבור בין האתר לפייסבוק
יצירת החיבור בין האתר לפייסבוק

חיבור הפיקסל באופן ידני

לאחר שתיצרו את הפיקסל, תקבלו אפשרות להתקנת הקוד שלו באמצעות קוד להטמעה באתר על מנת שפייסבוק תוכל להתחיל לעקוב אחריו.

חזרו למנהל האירועים

יצירת החיבור בין האתר לפייסבוק
יצירת החיבור בין האתר לפייסבוק

התקינו את הקוד של פיקסל באמצעות שני שלבים:

  1. העתקת הקוד (ע"י לחיצה על הכפתור)

  2. הטמעת הקוד באזור ה Head של האתר. תוכלו לעשות זאת באמצעות התוסף Header and Footer של וורדפרס.

יצירת החיבור בין האתר לפייסבוק
יצירת החיבור בין האתר לפייסבוק

בשלב הבא תתבקשו לבחור על אילו נתוני לקוח אתם מעוניינים לעקוב באמצעות הפיקסל של פייסבוק.

כעת תוכלו לחזור אל מנהל האירועים ותחת לשונית בדיקת אירועים, לבדוק האם הפיקסל שהטמעתם עובד כשורה.

אילו נתוני לקוח אתם מעוניינים לעקוב באמצעות הפיקסל של פייסבוק
אילו נתוני לקוח אתם מעוניינים לעקוב באמצעות הפיקסל של פייסבוק

מעקב אחר אירועים עם הפיקסל של פייסבוק


הפיקסל יתחיל לעקוב ברגע שתגידו לו לעשות זאת. הפיקסל של פייסבוק יכול לעקוב אחר אירועים סטנדרטיים ומותאמים אישית. כברירת מחדל הוא יעקוב אחר צפיות בדף, עם האירוע הסטנדרטי "צפייה בדף".

הוספת אירועים באמצעות כלי הגדרת האירועים


ניתן להשתמש בכלי הגדרת האירועים על מנת להוסיף אירועים ופרמטרים סטנדרטיים ללא צורך בקידוד. זוהי האפשרות הקלה ביותר להתקנת אירועי פיקסל. איך זה עובד?

בעזרת כלי הגדרת האירועים, בחרו את המקום באתר שלכם שבו ברצונכם להוסיף אירועים.

בלחיצה אחת פשוטה, האירוע שלכם מתווסף לאתר שלכם ללא צורך להשתמש בקוד.

הוספת אירועים באמצעות כלי הגדרת האירועים
הוספת אירועים באמצעות כלי הגדרת האירועים

לחיצה על פתיחת כלי הגדרת האירוע תוביל אותנו למסך בו נתבקש לבחור את האתר שלנו.

לחיצה על האתר תפתח אותו במצב עריכת הגדרות:

הוספת אירועים באמצעות כלי הגדרת האירועים
הוספת אירועים באמצעות כלי הגדרת האירועים

כעת נגדיר אחר מה ברצוננו לעקוב:


הוספת אירועים באמצעות כלי הגדרת האירועים

בואו נעקוב אחר לחיצות על כפתור לקביעת פגישה.

נבחר בלחצן חדש

פייסבוק תציג בפנינו את כל הלחצנים הזמינים בדף

הוספת אירועים באמצעות כלי הגדרת האירועים

לאחר שבחרנו את הכפתור הרצוי נתבקש לבחור אירוע

הוספת אירועים באמצעות כלי הגדרת האירועים

ניתן להשתמש בנתוני המחיר והמטבע כדי למדוד ולשפר את החזר ההוצאה על המודעה. ואפילו לעקוב אחר עגלת הקניות בדף והסכום בה.

הוספת אירועים באמצעות כלי הגדרת האירועים

לחצו על סיום הגדרה.

כעת תוכלו לחזור למנהל האירועים ולבדוק את האירוע שהגדרתם.


כיצד תעקבו אחר נטישת עגלת קניות באמצעות מודעות פייסבוק

מדוע נטישת עגלה מתרחשת?

שיעורי נטישת עגלות הקניות עומדות היום על סביבות ה 50%. לנטישת עגלת קניות יש סיבות רבות וחשוב שננתח אותן בתהליך ניהול הקמפיין כדי שנשפר את הנדרש בדף הנחיתה שלנו. הנה כמה:

הגולש מחפש קופונים

הגולש מחפש מבצעים טובים יותר

הגולש מחפש ביקורות

ישנן הסחות דעת בדף הנחיתה עצמו

יש בעיה עם ההנעה לפעולה בדף הנחיתה


כדי ליצור קמפיין רימרקטינג כדי לעקוב אחר נטישת עגלת הקניות, יהיה עליכם לעקוב אחר שני אירועים סטנדרטיים נוספים.


ביקורי עמוד הוספה לעגלה


הראשון הוא כאשר קונה מבקר בדף ההוספה שלכם לעגלה. הפעולה הפשוטה של ביקור בדף זה פירושה שהוא מעוניין במה שיש לאתר או לדף המוצר להציע.

על מנת לעקוב אחר אירוע זה יהיה עליכם להוסיף פעולה זו לסקריפט הפיקסלים:

<script>

fbq(‘track’, ‘AddToCart’);

</script>

לחיצה על לחצן הוספה לעגלה


כמו כן, תרצו לעקוב אחר מתי קונה לוחץ על כפתור ההוספה לעגלה. לאחר התקנת הפיקסל נוכל לקשור אירועים לרכיבי HTML כגון כפתורים. לדוגמה:

<button onClick="fbq('track', 'Purchase');">Button Text</button>


במקרים מסויימים ניתן ליצור פונקציה שדוחפת את האירוע. היתרון הוא שאם יש לכם מספר רכיבי HTML, תוכלו לפנות לפונקציה אחת כאשר מישהו לוחץ על אחד מהם ולא להגדיר אלמנט onClick בודד.


<script>

function onClick() {

fbq('track', 'Purchase');

};

</script>

ביקורי עמוד רכישה / תודה


כחלק מתהליך הרימרקטינג יהיה עליכם לעקוב אחר הקונים שביקרו בדף הרכישה / תודה שלכם לאחר השלמת הרכישה מאחר ואלו קונים שביצעו המרה ולכן אין טעם לכלול אותם בקהל אליו מטרגטים מחדש. אנו רוצים להציג מודעות אלה רק לאנשים שהגיעו רק לדף ההוספה לעגלה ולא השלימו את הרכישה.


תוכלו לשנות כמובן את הערך הכספי מהרכישות שלכם, זו פעולה יעילה מאוד לחישוב החזר ה- ROI (החזר השקעה) של המודעות שלך.

תוכלו להיעזר בפייסבוק להוספת עוד אירועים רבים למדידת המרות באזור המפתחים של פייסבוק.


כעת כשיש לכם פיקסל שיודע לסמן אירועים, יהיה עליכם ליצור קהל מותאם אישית לטרגוט באמצעות המודעות המותאמות אישית שלכם.


במנהל המודעות או בעורך הכוח צרו קהל מותאם אישית.


עברו לכרטיסייה 'קהל' במנהל המודעות לחצו על כלים ואז בחר קהלים.

ליצור קהל מותאם אישית
ליצור קהל מותאם אישית

הגדירו את הפרמטרים שלך לתנועה העומדת בתנאים הבאים:

  • במקטע כלול, בחרו באירוע הוסף לעגלה

  • במקטע אי הכללה, בחרו באירוע הרכישה

  • תנו לקהל המותאם אישית שם ולחצו על צור קהל


צרו מודעות בהתאמה אישית

יצירת מודעות בהתאמה אישית תאפשר לכם לייצר את המודעה המנצחת עבורכם שתוביל למקסימום המרות והחזר השקעה.

צעדים להפחתת שיעור נטישת העגלה:

  • הקפידו לשמור על תהליך תשלום פשוט במינימום צעדים

  • צמצמו או הסירו הסחות דעת

  • השתמש ב- Google Analytics כדי לקבוע לאן אנשים עוברים כאשר הם נוטשים את העגלה או את תהליך התשלום שלהם. אם הם עוברים לדף אחר באתר שלכם מכיוון שהם לוחצים על קישור לפריט מומלץ לדוגמה, נסו להסיר קישור

היי, לא לדאוג.....

נשמע כמו ג'יבריש ? יש שאלות נוספות, תרצו לקבל הסבר מקיף על נושא המאמר ? לקבל ייעוץ אישי, הדרכה ואפילו ליווי עסקי ?

שמי עמית צוק ואני עורכת מגזין קידום אתרים, בעלת מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח אתרים, קידום וניהול קמפיינים באינטרנט ובניית אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות באינטרנט. צרו עימי קשר (מבטיחה לא לשלוח ספאם).


ועוד משהו קטן....


41 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול