איך מסוף החיפוש של גוגל עוקב אחר נתוני ביצועים של 'אנשים גם שואלים'


גוגל מבהירה כיצד היא עוקבת ומדרגת אחר ביצועים בדף תוצאות החיפוש בקטע 'אנשים גם שואלים' (People Also Ask) וכיצד אלה נמדדים ב-Search Console - כגון קליקים, הופעות ומיקומים.

ג'ון מולר מגוגל, עונה על השאלה על ידי הסבר כיצד ה Search Console עוקב אחר נתוני הביצועים של דף כאשר כתובת URL מוצגת ב'אנשים גם שואלים' ולמעשה מה קורה אם האתר שלכם נמצא מדורג במקטע זה ואיך ניתן לעקוב אחר נתוני הביצועים בדוחות Search Console שלכם.


מדידת נתוני ביצועים של 'אנשים גם שואלים' ב-Search Console


מולר מתחיל את תגובתו בכך שההופעות נספרות עבור כל כתובות האתרים המוצגות בחיפוש Google, כולל קטעי 'אנשים גם שואלים'.

כאשר מחפש לוחץ על הצעה של 'אנשים גם שואלים', וקישור לדף אינטרנט מופיע למטה, הופעה זו נספרת עבור אותו דף:

“The short answer is whenever there is a URL shown in the search results we do try to show that in Search Console. So with the ‘people also ask’ sections, I think it is that if you expand it then it shows a link to your site with that question and the snippet there. That means whenever someone expands that ‘people also ask’ section and sees the URL for your site, then that is counted as an impression. And it doesn’t matter if you’re kind of the first one in the ‘people also ask,’ or if people clicked like 15 different ones and suddenly yours shows up. That would be counted as an impression.”

מולר ממשיך ואומר כי קליקים נספרים כאשר לוחצים על קישור לדף.


כאשר מדובר במדידת מיקום הדירוג, Search Console עוקב אחר היכן מופיע הקטע 'אנשים גם שואלים' בקבוצה מסוימת של תוצאות חיפוש.

אם הוא מוצג במיקום השני, למשל, אז כל כתובות האתרים המוצגות בתיבה 'אנשים גם שואלים' נספרות כדירוג במיקום שני:

“Also, when a click happens, that gets counted as a click. I think the ranking, the position, is based on the overall position of that group of elements. At least, as far as I know, it doesn’t count like within the ‘people also ask’ section what position you are.”

האם כתובות אתרים יכולות להופיע פעמיים באותו SERP ?

אם כך שאל מולר, האם דפי אינטרנט יכולים להופיע גם בקבוצה הרגילה של תוצאות החיפוש האורגניות וגם ב'אנשים גם שואלים'.

מולר עונה שדירוג בשני המקומות באותו SERP אפשרי.


כאשר זה קורה, Search Console סופר את מיקום הדירוג העליון ביותר.

“Sure. The only thing to watch out for — the Search Console performance report shows the ranking of the topmost items. So if different URLs are listed multiple times in a search results page, it tracks the position of the first one.”

צפו בשיחה המלאה בנושא עם ג'ון מולר



היי, לא לדאוג.....


תתי לכם מקורות מידע רבים שיעזרו לכם לקדם את האתר שלכם ושל הלקוחות שלכם. עדיין נשמע כמו ג'יבריש ? יש שאלות נוספות, תרצו לקבל הסבר מקיף על נושא המאמר ? לקבל ייעוץ אישי, הדרכה ואפילו ליווי עסקי ?


שמי עמית צוק ואני עורכת מגזין קידום אתרים, בעלת מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח אתרים, קידום וניהול קמפיינים באינטרנט ובניית אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות באינטרנט. צרו עימי קשר (מבטיחה לא לשלוח ספאם). ועוד משהו קטן...



26 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול