ביצוע בקרה על מצב האתר שלכם היא משימה לא פשוטה ותהליך מורכב ומתמשך הכולל עשרות מחסומים ודורש ידע בסיסי ולעתים מתקדם בנושא קידום אתרים. פרויקט הפיכת אתר לנכס אינטרנטי שנסרק באופן מיטבי ומוביל בדפי התוצאות יכול להיות קשה מאוד אפילו למקדמים מנוסים ועוד לא דיברנו על הפיכת האתר לכזה שמייצר המרות.
מעל ל 20 שנים אני בתחום ומעולם לא נתקלתי באתרים מושלמים ללא שום מקום לשיפור. מאות ואפילו אלפי נושאים עשויים להופיע באתר, באילו נושאים באמת צריך להתמקד קודם?
ב semrush ערכו מחקר על התדירות שבה מופיעות טעויות SEO באתרי אינטרנט.
הם אספו נתונים אנונימיים בכ- 100,000 אתרי אינטרנט ו -450 מיליון עמודים בכדי לקבוע מהן הטעויות והבעיות הטכניות הנפוצות ביותר באתר.
המחקר חילק את הבעיות הנפוצות ל 3 קבוצות מרכזיות שמכילות נתונים סטטיסטיים:
בעיות סריקה (Crawlability)
בעיות טכניות (Technical SEO)
בעיות בפעולות הקידום בתוך באתר (On-page SEO)
בדומה ל woorank (אתר שמשמש לביצוע בדיקות), גם במחקר זה השתמשו במתודולוגיה של ממד חדש - רמת החומרה של הבעיות.
לכל נושא הוקצתה דרגת חומרה בין 1 ל -5, כאשר 5 היא הגבוהה ביותר. רמת החומרה של הבעיה משקפת לא רק את ההשפעה של טעויות מסוימות על הדירוגים, אלא גם את ההשפעה שלהם על הביצועים הכוללים של האתר ועל ידידותיות למשתמש.
בעיות בסריקת האתר
לינקים והפניות:
בעיות בלינקים ובהפניות הן בדרך כלל מורכבות. לעתים הן יוצרות נזק של ממש לאתר ולעתים הן לא באמת טעות.
במחקר שנעשה גילו שלכל אתר רביעי יש בעיה עם לינקים והפניות, מרבית הבעיות הן דפי 404 ודפי הפניה זמנית 302.
מפת אתר
למפת האתר חשיבות רבה שכן היא אחת מהקבצים הראשונים שנסרקים ותפקידה להראות לבוטים ולסורקים את כל הנתיבים באתר שלנו.
המחקר מראה כי בכ 80% מהמקרים קובץ ה sitemap.xml היה תקין.
קובץ robots ומבנה הנתיב
תקלות בקובץ robots.txt יכולות לייצר בעיות באינדוקס דפי האתר ואף ליצור מצב בו תקציב הזחילה של האתר מבוזבז.
ככלל נרצה להשתמש בכתובות URL ידידותיות למנועי החיפוש.
שימוש בנתיבים דינאמיים הם בעייתיים ביותר.
כתובת אתר דינמית היא הכתובת - או( Locator Resource Locator - URL) - של דף אינטרנט עם תוכן התלוי בפרמטרים משתנים המסופקים לשרת שמעביר אותו. הפרמטרים עשויים להיות קיימים כבר בכתובת האתר עצמה או שהם עשויים להיות תוצאה של קלט משתמש. לעתים קרובות ניתן לזהות כתובת URL דינמית על ידי נוכחותם של תווים או מיתרי תווים מסוימים המופיעים בכתובת האתר.
בעיות בקידום האתר On Page
תוכן
את המשפט "התוכן הוא המלך" שמעתי פעמים רבות. זה נכון וזו עובדה.
התוכן הוא אחד מהפרמטרים החשובים ביותר שיכולים לרמוז למנוע החיפוש כי מדובר באתר מומחה.
השקיעו בתוכן איכותי ומקורי.
דאגו לא לשכפל תכנים ולא לייצר מצב בו יחס הקוד לתוכן נוטה לכיוון הקוד.
גוגל בודקת מה אתם יודעים לעשות ולא כיצד אתם יודעים לתכנת.
תגי התיאור – Meta Tag Description
מאז החל המירוץ לקידום אתרים במנועי החיפוש, החל גם משחק של חתול ועכבר בין מקדמי האתרים לבין מנועי החיפוש.
מדי פעם מצאו מקדמי האתרים פירצה וגוגל סגרה אותה בשינוי אלגוריתם שביצעה.
אחד מהם היה תגי התיאור. בעלי אתרים ומקדמים פשוט השתמשו לרעה בתגים, כתבו תכן לא רלוונטי לדף ושכפלו אותם לכל הדפים לרוב מתוך עצלנות.
גוגל הפסיקה לתת להם חשיבות רבה אך עדיין הן מופיעות באזור ה head בדף וגוגל נתקלת בהן בשלב מוקדם של הסריקה. היא גם משתמשת בהן לייצר את פסקת התיאור שלה Snippet בדף ה SERP.
אם לא תייצרו תגי תיאור, גוגל תבנה עבורכם את תיאור הדף – פחות מומלץ.
תגית הכותרת title
לתגית הכותרת חשיבות רבה בקידום הדף.
היא מופיעה מיד עם תחילת הסריקה של הדף, ממתגת אותו גם בעיני הגולש וגם עבור גוגל.
היא תופיע בראש פסקת התיאור בדף ה SERP ואם תכתב נכון – תעלה את ה CTR של הדף בוודאות.
זו הסיבה שאנו מקפידים לתת לכל דף תגית כותרת ייחודית קרובה ככל שניתן לתוכן הדף ולשאילתת החיפוש.
כותרות דפים ותמונות
כותרות דפים – תגיות ה H
שמתם לב פעם איך אתם קוראים כתבה בעיתון? ראשית אנו קוראים את הכותרת הגדולה, בד"כ ממנה מבינים על מה מדברת הכתבה ומתקדמים לכתבה הבאה, חלקנו ממשיכים לכותרת המשנה או לפסקה הראשונה.
כך בדיוק חושב מנוע החיפוש.
מבחינתו יש חשיבות רבה להיררכיית התוכן בדף.
תגיות אלו נעות בין 1 ל 6 כאשר H1 היא הגדולה שבהן.
הקפידו שתהיה אחת כזו בלבד בכל דף. תמונות
כולנו מכירים את המשפט "תמונה שווה אלף מילים". הוא נכון. תמונה מייצרת נוכחות ובהחלט עוזרת ליחס ההמרה. צריך רק לבצע אופטימיזציה לתמונה ולהשתמש בה נכון.
הקפידו לכווץ את נפח התמונות לפני העלאתן (עדיף בתוכנות מקצועיות כמו פוטושופ).
יש נטייה לא לבדוק את הלינק אליו מובילה התמונה, לינק שבור מתמונה ייצר את אותו 404 בעייתי.
בעיות טכניות בקידום האתר
מהירות טעינה של האתר
זוכרים את שעון החול שהציגו לנו האתרים לפני עשים שנים ?
אז נכון, שעון החול איננו – אנחנו בטכנולוגיות פס רחב, אך יחד עם רוחב הפס גם המידע הולך וגדל.
אתר שנטען באטיות הוא מכת מוות מבחינת הגולש ומבחינת מנוע החיפוש.
הקפידו לבדוק את מהירות טעינת האתר גם עבור האתר הנייח וגם עבור האתר הנייד. שימו לב, גוגל מפעילה אינדקס לאתרים ניידים בנפרד. הקפידו לעשות שימוש בדפי (AMP - Accelerate Mobile Page) שמקלים על מהירות הטעינה בנייד.
טכנולוגיות ישנות
גוגל משנה את האלגוריתם שלה לפי קצב שינוי הטכנולוגיה. לעתים היא אף מכתיבה את השינויים.
בדיוק כמו שבפיתוח אתרים התחלנו ממסגרות (Frames), עברנו לטבלאות (Tables) וכעת אנו משתמשים במכלים (Div) , ובגרפיקה נפרדנו לשלום מסרטוני הפלאש הכבדים.
היי, לא לדאוג.....
נשמע כמו ג'יבריש ? יש שאלות נוספות, תרצו לקבל הסבר מקיף על נושא המאמר ? לקבל ייעוץ אישי, הדרכה ואפילו ליווי עסקי ? שמי עמית צוק ואני עורכת מגזין קידום אתרים, בעלת מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח אתרים, קידום וניהול קמפיינים באינטרנט ובניית אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות באינטרנט.
צרו עימי קשר (מבטיחה לא לשלוח ספאם).....
Comments