גוגל טרנדס - כלי המגמות של גוגל

אחד הכלים החזקים והמשמעותיים (והחינמיים) בארגז הכלים של כל איש שיווק ומקדם אתרים

בתהליך מחקר מילות מפתח ובניית אסטרטגיות שיווק למותג. הכח של הכלי הוא בפשטות שלו ובדרך בה הוא מנתח את פופולאריות החיפושים בגוגל וביוטיוב ומציג את התוצאות (המגמות) שנבדקות באמצעות גרפים.

כלי המגמות של גוגל החל דרכו בשנת 2006 והגרסה האחרונה שוחררה ב 2018 (קצת מאחור בכל מה שקשור לעדכונים שגוגל מקפידה לעשות בכליה לעיתים הרבה יותר תכופות).

בגדול תוכלו לבדוק בכלי המגמות של גוגל:

  • ניתוח נתונים

  • החיפושים הבולטים כעת

  • זיהוי נושאים פופולריים או נושאי משנה בתוך ענף או נושא כללי.

  • גילוי מגמות חיפוש גיאוגרפית לפי מיקום

ניתוח נתונים - השוואה בין מונחי חיפוש


הכלי האהוב עלי בתהליך חקר מילות מפתח.

מי שהריץ פעם כבר מחקר שכזה ועוסק בקידום אתרים, יודע בוודאי שלא ניתן לקדם מספר בלתי מוגבל של ביטויי חיפוש ושהביטויים שנבחרים צריכים להיות רלוונטיים ככל שניתן לתחום המומחיות של בעל העסק.

בואו ניקח לדוגמה שאנו מקדמים בתקופת הקורנה איך לא, פסיכולוג שמטפל בחרדות.

אני אבדוק את הביטויים "טיפול בחרדות" ו "טיפול פסיכולוגי".

גוגל טרנדס תחזיר גרף של הפופולריות של מונחי החיפוש בשנה האחרונה. ניתן לשנות את מסגרת הזמן על ידי הרחבת טווח התאריכים.

גרף של הפופולריות של מונחי החיפוש בשנה האחרונה

התבוננות בשנתיים-שלוש האחרונות של נתונים, לעומת השנה האחרונה בלבד, יכולה לעזור לכם להבחין בין אופנות למגמות אמיתיות.

שימו לב! המדדים אינם מספר החיפושים בפועל של המונח אלא רמת הפופולאריות שהמונח הגיע אליה כשהשיא הוא 100.

אם הגרף מצביע על 0 סימן שלא היו לגוגל טרנדס מספיק נתונים לקבוע מגמה.

השוואת התפלגות נתונים לפי אזורים


אחרי שבדקנו את המגמה של מונחי החיפוש נרצה לקבל מגוגל טרנדס חיווי מפורט אפילו יותר של האזורים השונים בארץ והתפלגות המגמות בהן.

כלי המגמות ינתח בפנינו מונח חיפוש אחד בכל פעם (ניתן לעבור בין מונח למונח).

שאילתות קשורות


חלק חשוב ביותר בניתוח הנתונים שלנו הוא לקבל שאילתות חיפוש של ביטויים קשורים כאלה שלעיתים כלל לא חשבנו עליהם ולהוסיף אותם לרשימת הביטויים שנבדוק גם בכלי מתכנן מילות המפתח.

אלא שבנוסף להצגת השאילתות הקשורות, google trends נותנת לנו ניתוח נפלא נוסף והוא מדד השאילתות המובילות ובנוסך מדד לא פחות חשוב שאילתות שהן במגמת עליה.


חלק חשוב ביותר בניתוח הנתונים שלנו הוא לקבל שאילתות חיפוש של ביטויים קשורים

עשו שימוש באפשרויות חיפוש ספציפיות


שימוש ב"שאילתות קשורות" ואפשרויות חיפוש ספציפיות אחרות יכול לעזור לכם למצוא רעיונות חדשים למילות מפתח.

תבחינו בחמש אפשרויות - שרבות מהן אפילו משתמשי Google Trend מיומנים לא כולם מכירים:

  • חיפוש באינטרנט (ברירת מחדל).

  • חיפוש תמונה.

  • חיפוש חדשות.

  • קניות בגוגל.

  • חיפוש ב- YouTube.

שימוש באפשרויות חיפוש ספציפיות

כל קליק בודד יניב תוצאות בהתבסס על פלחים שונים של השווקים הפוטנציאליים שלכם.

תוכלו גם להבחין כאן באפשרויות רבות יותר למיון נושאים ושאילתות פופולריות.

הערה חשובה:

שימו לב שאתם עובדים על גוגל טרנדס בישראל.

עם זאת ולמרות זאת, לצערי יכולות הניתוח של גוגל טרנדס, בטח ברזולוציות כמו שאילתות קשורות או מונחים במגמות עליה, ניתוחי וידאו או תמונות, עדיין מוגבלות מאוד וזאת מאחר ומאות בודדות של חיפושים מבחינתנו הם עולם שלם, מבחינת גוגל טרנדס הם מספרים נמוכים לקביעת מגמות.


היי, לא לדאוג.....

נשמע כמו ג'יבריש ?

יש שאלות נוספות, תרצו לקבל הסבר מקיף על נושא המאמר ?

לקבל ייעוץ אישי, הדרכה ואפילו ליווי עסקי ?

שמי עמית צוק ואני עורכת מגזין קידום אתרים, בעלת מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח אתרים, קידום וניהול קמפיינים באינטרנט ובניית אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות באינטרנט.

צרו עימי קשר (מבטיחה לא לשלוח ספאם).....

  • מגזין קידום אתרים בפייסבוק