top of page

כך תשפרו את ההמרות שלכם

המילה שהכי מזוהה עם כל מקדם אתרים היא המרה – Conversion. האם הקמפיין האורגאני או הממומן הצליחו לעמוד ביעדים שהצבנו לקמפיין . היעדים לא תמיד יהיו מכירה של מוצר או שרות, הם בהחלט יכולים להיות הורדת מדריך, שיחת טלפון, רישום למועדון לקוחות, עדיין כל אחת מהפעולות הללו היא המרה יקרה.

מה הקשר בין המרות ל CTR ?

כל המרה......מתחילה בקליק יקר שמבצע הגולש.

שלא תטעו, זה קצת הביצה והתרנגולת. אנחנו רוצים שהדף ייצר המרות אבל תלויים במיקום הדף בתוצאות גוגל. שכן, דף שממוקם במקום נמוך ייצר מן הסתם פחות המרות.

את הנתון הזה אנו יכולים לראות ולהבין מחישוב ה CTR של ביטוי מסוים, קרי מספר ההקלקות לחלק למספר החשיפות כפול 100.

אם הדף שלנו מופיע במיקום נמוך יחסית בדף התוצאות, רוב הסיכויים שמספר החשיפות שלו יחסית למספר ההקלקות יהיה גבוה ואז ה CTR שלו יהיה נמוך.

המטרה שלנו היא לזהות חיפושים של גולשים שמייצרים חשיפה של הדפים הללו ולהבין מה אנו יכולים לעשות כדי לשפר מיקום לאותו דף או לשפר המרה לאותו דף.

אנו תמיד לוקחים בחשבון שהסיכוי לקבל המרה מהגולש יגדל משמעותית אם הגולש ימצא את שאילתת החיפוש שלו בדף שלנו במיקומים גבוהים ככל שניתן.

ישנם הרבה מאוד כלים שיודעים לעקוב אחרי המרות (בהנחה שהגדרנו להם מהי המרה). כרגיל הכלים הטובים והאמינים ביותר הם הכלים של גוגל והיום אני רוצה להציג לכם איך אני נעזרת ב Search Console או בשמו העברי מסוף החיפוש של גוגל כדי לקבל רעיונות ולהבין מה לא עובד בדף מסוים או מה ניתן לשפר על מנת לייצר CTR גבוה יותר ומכאן להגדיל את הסיכוי ליצירת המרות.

ניתוח הנתונים באמצעות מסוף החיפוש של גוגל


שלב 1 – סריקת שאילתות שמייצרות חשיפות באתר שלנו

  • אני בוחרת את התקופה שעבורה ארצה לנתח את התוצאות.

  • אני בוחרת לצפות בשאילתות החיפוש שיצרו חשיפות והקלקות.

  • אני ממיינת את תוצאות השאילתות ממספר החשיפות הגבוה ביותר.

  • אני מחפשת ביטויים שמביאים יחסית הרבה חשיפות אך מעט הקלקות.

סריקת שאילתות שמייצרות חשיפות באתר שלנו
סריקת שאילתות שמייצרות חשיפות באתר שלנו

שלב 2 - בדיקת ביטוי שה CTR שלו נמוך

  • אני מקליקה על הביטוי ועוברת למצב הניתוח שלו. אני רואה את ה CTR שלו וגם את המיקום שלו. כבר בשלב הזה אני יכולה להבין שהמיקום שלו הוא הסיבה העיקרית ל CTR הנמוך שלו.

  • אני עוברת בטבלה משאילתות לדפים על מנת לראות איזה דף נחשף כשמחפשים את הביטוי. כעת אני רואה את ה URL של הדף ויכולה בלחיצת כפתור לעבור לדף.

בדיקת ביטוי שה CTR שלו נמוך
בדיקת ביטוי שה CTR שלו נמוך

ניתוח התוצאות לשיפור ביצועי השאילתה


אם הדף שלנו ממוקם במיקום נמוך, סביר להניח שזו הסיבה ל CTR הנמוך שכן הדף מוצג בתוצאות החיפוש אך הגולש אינו מגיע אליו ולכן לא מקליק על תוצאת החיפוש.

במקרה כזה נפנה מאמצי קידום לדף מדפים דומים אחרים בקטגוריה שלו בעלי Link Juice גבוה, נייצר עבורו Backlinks מתאימים ונדאג למקם את הביטוי במיקומים גבוהים יחסית בדף.

אם הדף שלנו ממוקם במיקום גבוה ועדיין מספר ההקלקות נמוך, סימן שהגולש לא נתקל בשאילתת החיפוש בדף והפתרון הוא פשוט למדי – הבליטו ככל שניתן את שאילתת החיפוש אפילו בכותרת משנית, כתבו פסקה קצרה שקשורה לכותרת זו והבליטו פתרונות לשאילתה.

שימו לב,

מסוף החיפוש מייצר עוד ועוד ביטויי חיפוש גם של דפים פחות חשובים באתר שלכם או כאלה שלא אמורים לייצר לכם הקלקות כמו מודעות שרות וכד. דפים אלה תמיד יהיו בעלי CTR נמוך במיוחד אם הצפתם אותם בדף הבית.

אנחנו מחפשים ביטויים בעלי משמעות שמספר הקלקות נמוך משמעו פחות המרות עבורנו.

דפדפו בשאילתות וחפשו את הביטויים הללו במיוחד אם מדובר בדפים מרכזיים ובתחומי המומחיות של העסק.



עמית צוק

היי, לא לדאוג.....

נשמע כמו ג'יבריש ?

יש שאלות נוספות, תרצו לקבל הסבר מקיף על נושא המאמר ?

לקבל ייעוץ אישי, הדרכה ואפילו ליווי עסקי ?

שמי עמית צוק ואני עורכת מגזין קידום אתרים, בעלת מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח אתרים, קידום וניהול קמפיינים באינטרנט ובניית אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות באינטרנט.

צרו עימי קשר (מבטיחה לא לשלוח ספאם).....

57 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page