top of page

עדכון הליבה של מאי 2020

עודכן: 8 באוק׳ 2020

זהו השם הרשמי שגוגל נתנה לעדכון לאחר שאישרה אותו באופן רשמי.

גוגל כנראה ויתרה הפעם על השמות הציוריים שהיתה נוהגת לתת לעדכונים שלה ונראה אם זהו דפוס חדש לשמות עדכונים בגוגל.

זהו העדכון השני המאושר של גוגל בשנת 2020 עד כה, כאשר הראשון הושק בינואר.

עדכון הליבה של מאי 2020
עדכון הליבה של מאי 2020

אחרי ששאלנו עצמנו האם גוגל תשהה את עדכוני הליבה שלה בעקבות המגיפה העולמית, קיבלנו תשובה מוחצת ואכן עדכון הליבה הנוכחי מטפל בין היתר במגמות חיפוש שנוצרו עקב נגיף הקורונה.

כמו תמיד, וחלק ממטרת עדכוני הליבה של גוגל לבצע שינויים בדירוג החיפוש בדרך כלל ובכך לשקף את הרלוונטיות לתוכן.

כאשר מדובר בעדכון ליבה - הדירוגים יכולים לנוע לא מעט.

מכיוון שזהו העדכון הראשון מאז המגיפה, לעדכון הליבה של מאי 2020 יש פוטנציאל להיות תנודתי במיוחד.

לעדכון הליבה של מאי 2020 יש פוטנציאל להיות תנודתי במיוחד
לעדכון הליבה של מאי 2020 יש פוטנציאל להיות תנודתי במיוחד

עדכון ליבה ראשון מאז COVID-19

עדכון הליבה האחרון הושק בשבוע השני של ינואר 2020.

באותה תקופה, נגיף הקורונה ו- COVID-19 כמעט ולא היו ברדאר של אף אחד. כעת זו המילה שנאמרה וכנראה כיכבה בשאילתת החיפוש הכי הרבה פעמים.

ברגע שהעולם הכריז על הקורונה כמגיפה, נוצרו עם שינויים משמעותיים בהתנהגות החיפוש של המשתמשים.

מוקדם יותר היום אמרה גוגל שמעולם לא נערכו כל כך הרבה חיפושים אחר נושא בודד כמו שקרה ב- COVID-19.

מעולם לא נערכו כל כך הרבה חיפושים אחר נושא בודד
מעולם לא נערכו כל כך הרבה חיפושים אחר נושא בודד

הנגיף COVID-19v שינה את מה שאנשים מחפשים בגוגל

בין אם הגולש מחפש מידע על הנגיף עצמו, או על מקומות המציעים שירותים העומדים בתקני משרד הבריאות, או היכן לקנות מוצרים נחוצים.

חשבו על חשיבות הביטוי "התו הסגול" כחלק מביטוי מקודם באתר.

למעשה הכוונת התוכן לתוכן רלוונטי מזכירה את התקופה בה גוגל החלה להתאים עצמה ללוקאליות של התוצאות.

מגמות החיפוש השתנו לחלוטין וכך גם נפחי החיפוש ובעקבותיהם התעבורה לאתרים וקטגוריות שכעת פחות רלוונטיים כמו לדוגמה חיפושים הקשורים לנסיעות, תיירות, בידור חי ואירועים אישיים.

זה הזמן לקדם את האתר שלכם

גוגל משנה את פני החיפוש שלה על פני מגמות

כתבתי כבר במאמר איך כובשים את כל הדף הראשון בגוגל על שאילתות QDF - מנגנון שאחראי על איתור מגמות ודפים העוסקים במגמה.

כך היה כשגוגל הבינה שתוספת "קרוב אלי" לביטוי הופכת להיות קריטית והחלה לתת לנו בראש הדף תוצאות מקומיות, כך היה כשגוגל הבינה שהגולש לא מחפש יותר אלא שואל שאלות והחלה לתת קדימות לתוצאות חיפוש שהחלו במילות שאלה, כך גם כעת גוגל תבין מהר מאוד מי הדפים שעומדים במגמות החיפוש החדשות ותקדם אותם.

לדעת להתאים תוכן למגמה, לדעת לאתר את הביטויים המתאימים ולייצר את פרופילי הקישורים הנכונים – זו עבודה למקדמי אתרים ונראה לי שבתקופה הקרובה, במיוחד לאור הכוכב הזוהר "עבודה מהבית" וסניפי אונליין שפותח כל עסק - זו שעתם של מקדמי האתרים.



עמית צוק

היי, לא לדאוג.....


נשמע כמו ג'יבריש ? יש שאלות נוספות, תרצו לקבל הסבר מקיף על נושא המאמר ? לקבל ייעוץ אישי, הדרכה ואפילו ליווי עסקי ? שמי עמית צוק ואני עורכת מגזין קידום אתרים, בעלת מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח אתרים, קידום וניהול קמפיינים באינטרנט ובניית אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות באינטרנט.

צרו עימי קשר (מבטיחה לא לשלוח ספאם).....

153 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page