top of page

איך קידום העסק במפת גוגל עוזר לעסק?

עודכן: 9 בינו׳ 2021

דף התוצאות בגוגל (SERP) היום רחוק מאוד מדף התוצאות הפשוט של לפני מספר ששנים, זה שהכיל שורות של תוצאות טקסטואליות שאלמלא הכותרות, היו נראות כמו עיתון משעמם. מאז ועד היום הוסיפה גוגל עשרות סוגי תוצאות ומודעות שנתנו לדף ממשק ויזואלי נעים, כזה שמחזיר אליו שוב ושוב את הגולשים.

מעבר לזה, אנחנו כבר יודעים שזירת החיפוש התרחבה מאוד וכיום גוגל משקיעה הרבה מאוד משאבים ב מנוע חיפוש תמונות שלה, חיפוש חדשות ו...חיפוש מפות. את ההיכרות הראשונה שלי עם "גוגל העסק שלי" - (GMB (Google My Business, עשיתי דווקא בארה"ב בעיקר בתחום השירותים ( SERVICES ) ואני יכול לבשר לכם כי בעיקר בשנה האחרונה, הנושא צובר תאוצה יותר ויותר בארה"ב וגם בישראל.

מדוע זה קורה ?

  • תוצאות המפה נמצאות במקום אורגני גבוה בתוצאות ה SERP מעל האתרים ומתחת לתוצאות עשירות כמו מוצרים ו/או ( בארה"ב ) – עסקים שנמצאים בתכנית (LOCAL ADS ( Google Guarantee.

  • החיפוש במובייל מבוסס מיקום והיכולת למצוא עסק קרוב אליך משמעותית מביא "תנועה" לעסק בדמות כניסה לאתר או אפילו התקשרות להזמנות.

  • היכולת לחבר את המיקום ב GMB לקמפיין ממומן בגוגל ולהימצא בראש התוצאות במפה.

  • הקשר עם הלקוחות ושביעות רצונם ע"י מתן ביקורות ( כוכבים ) ומלל קצר.

  • כל הנושאים לעיל, מחזקים את מעמדו של GMB בקרב הלקוחות שלי בארה"ב ומשם התפתח לו עיסוק חדש קידום מפות בגוגל או קידום GMB.

קידום מפות בגוגל באמצעות גוגל לעסק שלי
קידום מפות בגוגל באמצעות גוגל לעסק שלי

אז איך עושים את זה ? ראשית, הרישום ל GMB הינו רישום חינמי לחלוטין וברובו ידידותי למשתמש הפשוט, תהליך שיש להקפיד לבצעו בצורה מדויקת ככל האפשר:

  • שם העסק (עדיף שיכלול גם שם האזור ו/או שם העיר).

  • כתובת מדויקת ( על מנת שתקבלו מכתב עם קוד האימות – פעמים מעטות גוגל שולח קוד אימות בטלפון או אימייל ), כתובת זו חייבת להימצא בכל אחד מהחתימות שלנו כעסק ( אתר תדמיתי, נוכחות של העסק בדפים עסקיים ברשתות חברתיות ) בדיוק באותה תצורה שדרות ירושלים לדוגמא או שד' ירושלים יש לבחור תצורה אחת ולדבוק בה בכל החתימות שלנו כעסק ברחבי הרשת.

  • תצורת הטלפון חייבת להיות אחידה בכל אחת מהפלטפורמות ( 050-111-1111 או 0501111111 ) זהו פרט מהותי שמגדיר בצורה ברורה את ה NAP ( שם, כתובת וטלפון ) בכל המדיות.

לאחר הרישום, יש להמתין בסבלנות ולא לגעת ב ב GMB עד לאימות (קבלת קוד בדואר והכנסתו במיקום). לאחר האימות, יש להגדיר בצורה ברורה את מאפייני העסק בלשונית מידע ( INFO ): החל משעות הפעילות, אזור השירות, קטגוריות עיסוקים, כתובת האתר, כתובת האתר לתיאום פגישות ( יש אפשרות בלשונית אתר לבנות אתר פשוט בתוך הממשק הזה – אני ממליץ כחתימה נוספת ברשת בנוסף לאתר ולא במקום), אילו שירותים או מוצרים העסק שלכם מציע לקהל הרחב ( אפשר לכלול גם טווחי מחירים ועוד ) וכמובן תיאור קצר של שתי פסקאות של בית העסק.

השלב הבא והחשוב, הינו הוספת תכנים אקטיבית שלנו כבעל עסק בלשונית פוסטים או לשונית תמונות, הוספה תדירה של פוסטים ( המלצה היא לפוסט ביום ) בשלל סוגים ש GMB מאפשר, מגדילה את החשיפה של גוגל לאותו מיקום, בשל עדכניות המידע שנמצא בו. כמו-גם, הוספת תמונות למאגר של GMB עם תיוג גאוגרפי ( Geo-Tag) בהתאמה לכתובת שנרשמנו תורמת לנו לעדכניות החומר וגם לשימוש קל בפוסטים. חשוב להדגיש כי עקביות בנושא הפוסטים עם התמונות המתויגות גאוגרפית ברמת היומית ישפר משמעותית את קידום המפה בתוצאות החיפוש.

שביעות רצון של הלקוחות, אחד מהמנגנונים החשובים בקידום המפה. שגם עליו יש להקפיד בצורה תדירה ורציפה, הוא לשונית הביקורות. מאחר ונרשמנו עם שם העסק, כל לקוח שלנו יכול למצוא את העסק בצורה פשוטה על ידי חיפוש שם העסק, ומשם הוא יכול לצפות בכל הפוסטים, ביקורות עבר, תמונות, וצפייה והוספת ביקורת על השירות שקיבל מבית העסק. ככל שיהיו יותר ביקורות בצורה תדירה ועדכנית ישפיע הדבר על הדירוג. הדגש הוא על עדכניות הביקורות ולאו דווקא על כמותם ( אם כי יש לזה משמעות אבל יחסית שולית ), יש לא מעט מקרים שבתי עסק עם מעט ביקורות מממוקמים גבוה בזכות עדכניות הביקורות ולאו דווקא הכמות, הכמות היא פקטור כאשר עדכניות הביקורות זהה.

שרות לקוחות בדף ניתן להוריד לנייד אפליקציה שכל ייעודה מתן מענה ללקוחות בתוך הממשק לאנרואיד ולאייפונים. שוב, ככל שמהירות התגובה שלנו כעסק להודעות ולביקורות למעלה, בין אם הן טובות או פחות טובות, משפר את רמת עדכניות המיקום בעיני גוגל ובכך מעלה את הדירוג ביחס למתחרים שלנו.

היכולת של משתמשים לשתף את המיקום בכל מיני רמות של הרשאה החל מבעלים, מנהל וכו', עוזרת לבעל העסק שעליו מוטלת האחריות לפתח את הדף ב GMB ולקדמו בצורה אקטיבית בממשק זה.

קידום מחוץ לממשק מאחר וזו פלטפורמה של גוגל ניתן לחזק את המיקום על ידי שימוש באותם נתונים ( NAP ) בצורה מדויקת בתוך האתר ( ב FOOTER ) ו/או במיקומים שונים באתר ( דף צור קשר וכו ). בנוסף, ניתן להוסיף פלאגין של גוגל העסק שלי לתוך האתר ולראות את הביקורות ( יש גרסה חינמית וגרסה בתשלום ) מתוך הממשק הזה. קידום URL של המפה ברשתות החברתיות השונות כלינק או ציון שם העסק ישפר את הנראות של המפה והכניסות אליה.

לשונית התובנות לשונית בה אנחנו יכולים לראות ניתוח תוצאות הקידום שלנו, ברמת הכניסות לאתר, טלפונים, צפיות בפרופיל שלנו ועוד, ככל שנקדם את ה GMB בצורה טובה, המיקום של המפה יהיה גבוה משמעותית וכך גם הפעולות בתוך הפרופיל שלנו ( כניסות לאתר, צפיות, טלפונים ) יגדלו. שימו לב לגרפים ולנתונים שמרמזים בצורה הטובה ביותר על יעילות הקידום.

לסיכום קידום מפה הינו נדבך חדש בעולם העסקי שהפך להיות חלק אינטגראלי מתוך קידום האתר ( SEO ), אם כי, ישנם לא מעט עסקים שיעדיפו קידום מפה בצורה עצמאית. קידום המפה בישראל עדיין לא נמצא בתודעה וברמת העניין בדומה לארה"ב, אבל אני מאמין שזה הדבר הבא שעלינו להביא לתודעה ולפתח על מנת למנף ולייצר בידול לקהל לקוחותינו העסקיים בישראל. קצת על הכותב:


יוסי אסייג

יוסי אסייג, עצמאי ופרילנסר בתחום קידום האתרים וניהול קמפיינים ברשתות החברתיות. מרצה בג’ון ברייס מדיאטק חיפה בתחומים אלו. עיקר עיסוקי בתחום בשוק העסקים בארה״ב. היי, לא לדאוג.....


נשמע כמו ג'יבריש ? יש שאלות נוספות, תרצו לקבל הסבר מקיף על נושא המאמר ? לקבל ייעוץ אישי, הדרכה ואפילו ליווי עסקי ? שמי עמית צוק ואני עורכת מגזין קידום אתרים, בעלת מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח אתרים, קידום וניהול קמפיינים באינטרנט ובניית אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות באינטרנט.

צרו עימי קשר (מבטיחה לא לשלוח ספאם).....

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page