top of page

כיצד עסקים קטנים יכולים לנצח מותגים גדולים בתוצאות החיפוש של גוגל ?

עודכן: 8 באוק׳ 2020

הרבה מאוד פעמים אני שומעת על עסקים קטנים שמוותרים מראש על קידום העסק שלהם באינטרנט כי התחרות קשה, כי המתחרים הן חברות גדולות וכי השוק מוצף. אז קבלו המלצות על כלים למציאת פערים שיווקיים, יתרונות שיווקיים שיש לעסקים קטנים, אסטרטגיות חיפוש מקומיות, וביטויי מפתח שמותגים קטנים שיכולים לעשות עבור עסקים קטנים מה שמותגים גדולים אינם יכולים.

אילו יתרונות יש לעסקים קטנים שהם אפילו לא מודעים אליהם ?

  • היתרון הראשון הוא שהם....קטנים. יתרון זה מקנה להם גמישות לבצע שינויים מהירים בקמפיין שלהם ובאסטרטגיית השיווק שלהם - באופן מקוון וגם לא מקוון, ממוקד מאוד במוצר ובשירות.

  • אינטימיות. עסק קטן יכול להכיר כל אחד מלקוחותיו ולרתום אותם לקמפיין שלו – מעין שגרירים של העסק. הם יכולים להגיב לביקורות, לדרג דפים ומוצרים, לשתף ולפרגן במדיות החברתיות.

  • רלוונטיות מקומית. עסקים קטנים ומקומיים נוטים יותר להופיע בחיפושים מסוג 'קרוב אלי' או 'עיר'. הם גם יכולים להשתמש בנכסים נוספים מקומיים להגברת המודעות - חסויות, חדשות מקומיות, מפה לאוזן של הלקוח המקומי.

  • מעורבות ישירה מול הלקוחות הפוטנציאליים וקהל היעד שלהם, תוך הומניזציה של המותג שלהם. הם יכולים לייצר A/B Testing לכל קמפיין, לבדוק רעיונות ולראות מה עובד / לא. למותגים גדולים וארגונים יש קושי רב לשנות קמפיינים ואסטרטגיות תוך כדי תנועה.

איזה כלים ותוספים יעזרו בחיפוש מקומי מתקדם?

  • בראש ובראשונה צרו "גוגל לעסק שלי" והתייחסו אליו כאל אתר לכל דבר – זהו כרטיס הביקור הווירטואלי שלכם מטעם גוגל. מלאו שם שאלות ותשובות, הכניסו תמונות, מפות, שעות פתיחה ודאגו שלקוחות ישיבו לביקורות וידרגו.

  • ביקורות ודירוגים! בכל מקום גם במדיות החברתיות, בדף העסק שלכם בפייסבוק, חשוב מאוד לאותת לגוגל שהעסק מתקתק. בקשו מלקוחות נאמנים לפרגן לכם. ביקורות ודירוגים יעלו מאוד את נוכחות האתר בגוגל.

  • סיפורי הצלחה ועדויות. אף לקוח לא אוהב שעסק מתגלח עליו. אספו כמה שיותר עדויות של אנשים מוכרים מהקהילה המקומית שלכם וסיפורי הצלחה ופרסמו אותם בכל הזירה האינטרנטית שלכם.

  • השתמשו בקמפיין סרטונים. זכרו, חלק מתוצאות החיפוש הם סרטונים, אלו יכולים לעשות עבודה מצוינת במיוחד אם סביבת הצילום תהיה מקומית ומוכרת.

  • זירה אינטרנטית מקומית. בנו אסטרטגיה לשיווק באינטרנט, עבו את הקמפיין שלכם באתרים מקומיים נוספים של קהלי היעד שלכם נמצאים. (אתרים של תחנות רדיו מקומיות, ערוצי חדשות מקומיים, עיתונות מקומית, פורומים ובלוגים מקומיים ועוד).

  • אופטימיזציה של מיקום לעמודים באתר. אירועים, מכירות ומבצעים ממוקדים באופן מקומי. גוגל העסק שלי. ביקורות מקומיות. הפיקו תוכן מקומי – תכנים וכתבות שמחברים בין בית העסק למיקומו.


אילו ביטויי מפתח נטרגט שחברות גדולות בדרך כלל לא חושבות עליהם ?

  • מיקום, מיקום ושוב מיקום. מקדו את הכותרות והתכנים שלכם לשכונות ו / או חלקים מהעיר שהם חלק מהשפה המקומית, ולא שכיחים או חשובים או ידועים מבחוץ.

  • מותגים גדולים מזניחים לעתים קרובות שאילתות חיפוש עם זנב ארוך וספציפי ללקוח - היכן לקנות, איך, מה, קרוב אלי, מוצר, שירות - כאלה שמייצרים בידול מהמתחרים שלכם.

  • בתהליך החיפוש הגולש מעלה צורך או בעיה והוא מחפש פתרון – עזרו לו. קדמו מילות מפתח בעלות זנב ארוך (ביטויים ארוכים) המבוססות על בעיות של לקוחות, מותגים גדולים לרוב אינם מצליחים לתת מענה לצורכי הקהל שלהם ומתמקדים רק במכירות.

  • היו מומחים. מה יותר טוב למישהו שמחפש פתרון מלמצוא מומחה ועוד מקומי. צרו ספריית ידע בתחום שלכם מבוססת ביטויי מפתח מעולם התוכן שלכם ודאגו של ביטויי המפתח יהיו שם.

  • צרו מודול של שאלות ותשובות ודאגו שכל שאלה תכיל ביטוי מפתח מקומי וכל תשובה תדבר על היתרון באתם מציעים לקהל המקומי.

  • קרוב אלי. החיפושים בגוגל הופכים להיות יותר ויותר מדויקים ויותר ויותר ארוכים. שתי תוספות משמעותיות הוספנו לשאילתות החיפוש שלנו, מילות שאלה כמו איך, מה זה, מתי וכד, ואת התוספת "קרוב אלי". הקדימו את כולם ועשו בה שימוש מושכל.

עמית צוק ממליצה לכם על כלים שיעזרו לייצר חקר ביטויי מפתח

המאמר הזה מכוון לבעלי עסקים ויוצא מנקודת הנחה שאין להם את הידע והזמן הדרושים למחקר מקיף ושימוש בכלים מקצועיים.

בכל מקרה אחטא למטרה אם לא אציין לפחות אחד מתקדם ומוביל שבניהם והוא Semrush, תוכנה שמעבר לכלי חקר מילות המפתח המתקדם שלה, יודעת לייצר באופן מקצועי אינטגרציה מושלמת מול כל כלי הקידום הנוספים והקמפיינים שלכם לרבות במדיות החברתיות. התוכנה בתשלום ולצערי היא לא ממש זולה.

כלי מתקדם לניהול קמפיין באינטרנט - Semrush
כלי מתקדם לניהול קמפיין באינטרנט - Semrush

אז אילו כלים חינמיים אבל מדויקים לקידום האתר שלכם עומדים לרשותכם:

בואו נתחיל מכלי שיושב לכם ממש מתחת לאף, אתם עושים בו שימוש כל יום אך לא יודעים כמה הוא עוצמתי – שורת החיפוש של גוגל. בכל פעם שאנו מתחילים להקליד ביטוי מפתח, גוגל מייצרת עבורנו השלמות של החיפושים המובילים. בדקו אותם. בדקו איך הם באים לידי ביטוי אצל המתחרה שלכם.

כלי ההשלמות של גוגל
כלי ההשלמות של גוגל

הכלי הבא נקרא "מתכנן מילות המפתח" והוא נמצא בחבילת הכלים של Google Adwords, פתחו שם חשבון (אל דאגה, גם אם תתבקשו להזין כרטיס אשראי, הוא לא יחויב כל עוד אין קמפיין פעיל).

הזינו את ביטויי המפתח שמעניין אתכם לבדוק ואת כתובות המתחרים שלכם ותקבלו עשרות הצעות למילות מפתח.

כלי מתכנן מילות המפתח
כלי מתכנן מילות המפתח

הכלי הבא הוא כלי חינמי מדהים של Neil patel והוא מאפשר לכם לייצר חקר מילות מפתח ועוד הרבה תובנות על הקמפיין שלכם ועל המתחרים שלכם בצורה פשוטה וברורה. ממליצה בחום.

שימו לב שאתם מחפשים בישראל ובעברית.

חקר מילות מפתח Neil Patel
חקר מילות מפתח Neil Patel

היי, לא לדאוג.....


עמית צוק עורכת מגזין קידום אתרים

נשמע כמו ג'יבריש ? יש שאלות נוספות, תרצו לקבל הסבר מקיף על נושא המאמר ? לקבל ייעוץ אישי, הדרכה ואפילו ליווי עסקי ? שמי עמית צוק ואני עורכת מגזין קידום אתרים, בעלת מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח אתרים, קידום וניהול קמפיינים באינטרנט ובניית אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות באינטרנט.

צרו עימי קשר (מבטיחה לא לשלוח ספאם).....

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page