top of page

כיצד להתנער מקישורים נכנסים ?

עודכן: 8 באוק׳ 2020

קישורים נכנסים הם ללא ספק גורם הדירוג החשוב ביותר, כתבתי על כך במאמר שעוסק בבניית פרופיל קישורים בו הסברתי שהקישורים הנכנסים מהווים בעצם סוג של הצבעת אמון על האתר. באותו מאמר סיפרתי לכם גם על הדרכים של גוגל לעקוב (או שלא לעקוב) אחר לינקים אלו.

הדיון סביב האתיקה של רכישת קישורים נכנסים נראה לי תמיד מיותר מאחר ובניית פרופיל קישורים הוא תנאי הכרחי לקידום אתר ולמעשה הכלי הראשון בסל הכלים של כל מקדם אתרים.

אז כשאנחנו מביאים לינק חדש אנחנו רצים לספר לגוגל עליו אך מה עם להיפטר מהם?

מדוע להתנער מקישורים נכנסים ?

מאחר וגוגל מענישה על קישורים "לא טבעיים", היא מדווחת לנו עליהם בכלי מנהל האתרים. זו סיבה מספיק טובה לדעתי לעקוב אחר הנושא אך לעתים, במיוחד באתרים ותיקים, פרופיל הקישורים הטבעי מייצר לנו לינקים שאין לנו שליטה עליהם ולעתים יכולים להיות הצבעות אמון מזיקות אותן נרצה להסיר.

מה מהווה פרופיל קישורים נכנסים בריאים?

מהו קישור רע?

גוגל מאמינה בבניית פרופיל קישורים טבעי, כזה שנבנה לאורך תקופה, ממגוון רחב ככל שניתן של קישורים, כלומר טקסט עוגן, תמונות, סרטונים, אזכורים וכד.

פרופיל קישורים שכזה יחזק מאוד את המוניטין של האתר בעיני גוגל.

"קישורים נכנסים רעים" לעומת זאת כמעט ואינם אורגניים (אם כי ישנם יוצאים מן הכלל כפי שציינתי). שניים מסוגי הקישורים הרעים ביותר הם קישורים אותם ניתן לרכוש בהמוניהם מאתרי SEO מפוקפקים ומתכניות קישורים חוזרים (PBN).

אלו ההנחיות של גוגל בנושא "תוכניות קישורים".

בתוכנות מתקדמות כמו Semrush או Hrefs נראה את הלינקים האלה כ "לינקים רעילים" (Toxic links).

מתי לבטל קישורים?

היות וגוגל מצפה מאיתנו שפרופיל הקישורים שלנו, בדומה לכנים באתר, יגדלו באופן קבוע ובקצב אורגאני, כך היא מצפה שביטול הצבעות אמון יהיה בקצב אורגאני.

ביטול גורף של 100 הצבעות אמון לאתר יכול להיות הרסני עבור האתר ולהשפיע גם על דירוגו.

זו הסיבה שגוגל מציגה לא פחות מ 3 מסכי אזהרה לפני שהיא מאשרת שקיבלה מאיתנו הנחיה להתנער מקישור.

גוגל אינה מחויבת לכבד את הבקשה לביטול קישורים והיא מדגישה זאת במהלך התהליך ובתיעוד שלה שהגשת קובץ ההסרה היא "הצעה".

כיצד לבטל קישורים ב Search Console של גוגל ?

לכל מי שיש לו תג מעקב של Google Analytics באתר שלו יש גישה גם לכלי Search Console של גוגל, שמכיל מידע על מבנה הקישורים של האתר.


גוגל מציגה לא פחות מ 3 מסכי אזהרה לפני שהיא מאשרת
גוגל מציגה לא פחות מ 3 מסכי אזהרה לפני שהיא מאשרת

גשו למסך קישורים ולחצו על כפתור "ייצוא קישורים חיצוניים" הגדול בפינה השמאלית העליונה של המסך . בחרו "קישורים נוספים לדוגמה ". ייצאו אותו למחשב.

לאחר שתקבעו אילו קישורים תרצו לבטל, רשמו אותם בקובץ טקסט (txt) שיוגש לכלי ה Disavow של גוגל שתנחה אותנו בתהליך די פשוט:

  • כל כתובת צריכה להיות בשורה נפרדת

  • כל כתובת צריכה להתחיל ב"תחום: "(ללא המירכאות)

  • שם הקובץ אינו חשוב

בהתאם לכללים אלה, הנה כמה רשומות דוגמה שתוכלו למצוא ברשימה טיפוסית:

  • תחום: domain.co.il

  • תחום: sub.domain.co.il

  • תחום: somain.co.il/folder

גוגל לא מתחייבת לקחת בחשבון את ההתנערות מהקישור ומציינת שהתהליך יכול לקחת עד 90 ימים. מניסיון שלי, תוך מספר ימים, הצבעת האמון הלא רצויה נעלמת.

היי, לא לדאוג.....


נשמע כמו ג'יבריש ? יש שאלות נוספות, תרצו לקבל הסבר מקיף על נושא המאמר ? לקבל ייעוץ אישי, הדרכה ואפילו ליווי עסקי ? שמי עמית צוק ואני עורכת מגזין קידום אתרים, בעלת מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח אתרים, קידום וניהול קמפיינים באינטרנט ובניית אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות באינטרנט.


צרו עימי קשר (מבטיחה לא לשלוח ספאם).....

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page