top of page

האם גוגל משכתבת את תגי הכותרת שלה ?

עודכן: 31 באוג׳ 2021

לאחרונה נראה כי גוגל עורכת ניסוי בו היא מנסה להחליף את תגי הכותרת ב- SERP בטקסט רלוונטי אחר מדף אינטרנט. כרגע מדובר בניסוי לכן כמות השינויים היא קטנה ומוגבלת יחסית אך כולנו זוכרים איך הסתיים הניסוי הקודם של תגית ה Meta description.

שימוש נכון בתגי ה title ואופן כתיבתם היה מאז ומתמיד סוג של באנקר ושיחק חלק מרכזי בקידום האתר. כבר הרבה מאוד זמן אנו יודעים שגוגל עושה התאמות משלה לכותרות על ידי ביצוע שינויים קטנים, כמו הוספת שם עסק או מיקום, אך כעת גוגל מתחילה לשנות לחלוטין את הכותרות.


האם תגית ה H1 תחליף את תגית ה title ?


החל מה 16.8.21 התחילו מקדמי אתרים לדווח על שכתוב "מסיבי" של כותרות בגוגל. היקף שכתוב הכותרות אינו ידוע בשלב זה, אך הוא מספיק נרחב בכדי שמספר לא קטן של אתרים מרכזיים ומקדמים יתקלו בו כבר.

עדויות מצביעות על כך שגוגל שואבת טקסט מתגי H1 עבור רוב השכתובים הללו. עם זאת, נצפו מקרים בהם נראה שגוגל מחליפה את כותרת הדף בטקסט עוגן מקישור פנימי.

אם הדבר נכון, נראה שגוגל עשויה לבחור כל טקסט רלוונטי מהדף ולהציג אותו ככותרת ב- SERP. כבר היינו בסרט הזה עם תיאורי המטא, אז גוגל ביצעה שינוי שנועד להתאים את התיאור באופן דינמי בקטע קטעי הטקסט (Snippets) כך שיתאים יותר לשאילתת המשתמש.


מה זה אומר לגבי קידום אתרים ?


שוב, מדובר כרגע בניסוי. ידוע שגוגל מבצעת בדיקות A/B בתוצאות חיפוש חי, ויתכן שמה שאנו רואים היום יחזור לשגרה בעתיד הקרוב.

מצד שני כפי שציינתי גוגל כבר ביצעה שינויים רבים בנראות דף התוצאות שלה על ידי משיכת תוכן דינמי ואנו עשויים לראות את השלבים הראשוניים של שינוי קבוע.

המטרה לכאורה של החלפת כותרות היא לשפר את הרלוונטיות של התוצאות עבור המחפשים. אם זה המקרה, כותרת רלוונטית יותר יכולה להיות משכנעת יותר עבור הגולש להבין שהגיע לדף שחיפש ולבצע המרה.


מה אני ממליצה לעשות ?


כרגיל מי שמקדם את האתר שלו באופן אורגאני ונכון, ומשתמש נכון גם בכותרות, יהנה מהשינוי מאחר ולגוגל יהיה קל להבין את ההיררכיה של הכותרות באתר ומשכך היא תמשוך בקלות את הכותרת הרלוונטית והחשובה ביותר מבחינתנו ומבחינת הגולש.


זה הזמן לבדוק את האתר שלכם, לוודא שכל דף מכיל כותרת H1 אחת בלבד, שתיים או שלוש כותרות H2 (תלוי במספר הפסקאות) וכן הלא. עשו שימוש בטקסט עוגן (anchor text) עבור פרופיל הקישורים הפנימי שלכם תוך חזרה על הכותרת הראשית בטקסט העוגן והשתדלו שתוכן הדף יהיה רלוונטי ככל הניתן לכותרת הראשית של הדף.

עשו שימוש המסוף החיפוש של גוגל (Search Console)


מסוף החיפוש של גוגל יכול להיות בעל ערך רב עבורכם בקידום האתר בכלל ובניהול הכותרות שלכם בפרט. תחת לשונית ביצועים, שימו לב לעמודת השאילתות, תוכלו לראות שם את השאילתות המובילות, כלומר את השאילתות שהביאו לחשיפה של הדף שלכם.

נסו לזהות שאילתות מובילות ורלוונטיות לתוכן הדף שהביאו למספר חשיפות רב אך לא למספר הקלקות גבוה, כלומר ל CTR נמוך ובדקו אפשרות לשכתב את הכותרות באותו עמוד לכותרות אלו או להשתמש בהן כטקסט עוגן לבניית פרופיל קישורים פנימי.


היי, לא לדאוג.....


נשמע כמו ג'יבריש ? יש שאלות נוספות, תרצו לקבל הסבר מקיף על נושא המאמר ? לקבל ייעוץ אישי, הדרכה ואפילו ליווי עסקי ?

שמי עמית צוק ואני עורכת מגזין קידום אתרים, בעלת מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח אתרים, קידום וניהול קמפיינים באינטרנט ובניית אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות באינטרנט. צרו עימי קשר (מבטיחה לא לשלוח ספאם). ועוד משהו קטן....



פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page