top of page

גוגל משנה את ניתוח אופי הקישורים באתר

עודכן: 8 באוק׳ 2020

לפני כמעט 15 שנה, התכונה nofollow הוצגה כאמצעי לסייע במאבק בספאם בדפים באתר, בתגובות. השימוש בתגית הפך במהרה לאחת מהשיטות המומלצות של גוגל לסמן קישורים הקשורים לפרסום או קמפיינים ממומנים ושלנו המקדמים כדי שלמור על כוחו של הדף ולא לתת לגוגל לתרגם כל לינק יוצא שלנו כהצבעת אמון שלנו על האתר המקבל את הלינק. יכולנו לתת לינק כשרות לגולש בלבד מבלי לחשוש שגוגל תעקוב אחריו בעקבות הגולש. אלא שהאינטרנט שמאז 2005 השנה בה הוצגה תכונת nofollow, השתנה האינטרנט ובגוגל חושבים שהגיע הזמן שגם nofollow תחדד משמעות. בגוגל הכריזו על שתי תכונות קישור חדשות לתגית המספקות למנהלי אתרים דרכים נוספות לזהות בסריקה של מנוע החיפוש את טיבם של קישורים מסוימים. מתי נכנסות לתוקף תכונות ושינויים אלה?

כרגע משתמשת גוגל בשינויים החדשים כאמצעי עזר בלבד לדירוג במנוע החיפוש. גוגל תחל בתחילת מרץ 2020 להשתמש בתכונות החדשות גם לצורכי סריקה ואינדוקס.

  • המאפיין "rel = "sponsored: השתמש בתכונה הממומנת כדי לזהות קישורים באתר שלך שנוצרו כחלק מפרסומות, חסויות או הסכמי פיצויים אחרים.

  • המאפיין "rel = "ugc: מאפיין זה User Generated Content, מייצג תוכן שנוצר על ידי משתמשים, ושימוש בתכונה USG מומלץ לקישורים בתוכן שנוצר על ידי משתמשים, כגון הערות ופוסטים בפורום.

  • המאפיין "rel = "nofollow: במאפיין זה נשתמש במקרים שבהם נרצה לקשר לדף חיצוני אך קישור זה יהיה רלוונטי לקורא בלבד ולא למנוע החיפוש - כך נוכל לתעל באופן חכם את הכח שנקבל ונוציא מהדף.

התגית nofollow במבנה המקורי שלה, הייתה מתעלמת מכל סוג של קישור והאלגוריתם שלה לא היה מאנדקס את הקישור ולא מבצע עליו את הבדיקות שלו כמו מהיכן הגיע, טקסט עוגן ועוד. כעת נעזרת גוגל בתכונות החדשות כדי לייצר תובנות לגבי אותם קישורים ולכן היא אינה מתעלמת מהן לחלוטין. כך נראה מבנה ה HTML שלהן:

<a href="https://seomagazine.co.il" rel="sponsored">Link Text</a>
<a href="http://example.co.il" rel="ugc">Link Text</a>
<a href="http://example.co.il" rel="nofollow">Link Text</a>

מדוע לא להתעלם לחלוטין מקישורים כאלה, כמו שקרה ב- nofollow?

זה מה שפרסמה גוגל: "הקישורים באופן כללי מכילים מידע חשוב שיכול לעזור לנו לשפר את החיפוש, למשל כיצד המילים בתוך קישורים מתארות תוכן אליו הם מצביעים - טקסט העוגן. התבוננות בכל הקישורים שאנו נתקלים בהם יכולה גם לעזור לנו להבין טוב יותר את דפוסי הקישור הלא טבעיים. על ידי מעבר למודל החדש של תגית ה nofollow, איננו מאבדים עוד מידע חשוב זה, ואנחנו עדיין מאפשרים לבעלי אתרים לציין כי אין לתת לקישורים מסוימים משקל עבור הצד שני המקבל את הצבעת האמון שלהם."

תשובות לשאלות שוודאי יעלו כעת בנושא:

  • האם גוגל תעניש על אי סימון קישורים בתשלום? כן, זו הסיבה שגוגל מאפשרת לכם להשתמש בתכונה Sponsored, על מנת שתבין שזהו קישור ממומן ולא הצבעת אמון אמיתית שלכם על דף אחר. עם זאת, אין צורך (למרות שמומלץ) לשנות כעת את כל קישורי ה nofollow שלכם, בטח אם יש לכם מערכות שמוסיפות אותם באופן אוטומטי.

  • האם אוכל להשתמש ביותר מערך יחס rel אחד בקישור? כן, תוכלו להשתמש ביותר מערך rel אחד בקישור. לדוגמה, "rel = "ugc sponsored היא תכונה תקפה לחלוטין שרומזת שהקישור הגיע מתוכן שנוצר על ידי משתמשים והוא ממומן.

  • מה קורה אם תשתמשו בתכונה הלא נכונה בקישור? אין תכונה שגויה למעט במקרה של קישורים ממומנים. אם תסמנו קישור UGC או קישור שאינו מודעה כ"ממומן", יבינו זאת מגוגל אך ההשפעה - אם בכלל - תהיה לכל היותר שגוגל לא תחשב את הקישור ותתעלם ממנו.

היי, לא לדאוג.....

עמית צוק עורכת מגזין קידום אתרים

נשמע כמו ג'יבריש ? יש שאלות נוספות, תרצו לקבל הסבר מקיף על נושא המאמר ? לקבל ייעוץ אישי, הדרכה ואפילו ליווי עסקי ? שמי עמית צוק ואני עורכת מגזין קידום אתרים, בעלת מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח אתרים, קידום וניהול קמפיינים באינטרנט ובניית אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות באינטרנט.

צרו עימי קשר (מבטיחה לא לשלוח ספאם).....



פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page