top of page

איך עושים חקר מילות מפתח?

עודכן: 8 באוק׳ 2020

חקר מילות מפתח, או יותר נכון חקר ביטויי מפתח הוא אבן הדרך החשובה ביותר עבור בית העסק.

הוא חשוב כי הוא הבסיס למבנה האתר שלנו, לתכנים שנוסיף, ללינקים שיצביעו עלינו, לשותפים שלנו לדרך ולקמפיינים נוספים שנעשה.

מחקר מילות המפתח וא השלב הראשון בקידום האתר שלנו בדרך לכבוש את עמוד התוצאות של גוגל. הוא אינו פשוט כלל ואם נעשה באופן קפדני, יארך בין ימים לשבועות.

במאמר זה, אלווה אתכם שלב אחר שלב במחקר מילות מפתח לדוגמה תוך הקפדה על שילוב של כלים חינמיים בלבד. ניקח ביטוי אחד לדוגמה, ננתח אותו, נבין מה המניעים לבחור בו או שלא לבחור בו כדי שאתם תוכלו לעשות זאת על הביטויים שמתאימים לכם.

בואו נצא לדרך...

נניח שלפנינו קייטרינג גורמה.

תשאול של בעל העסק יגלה מה תחום המומחיות של הקייטרינג. זהו תהליך חשוב מאוד שכן נרצה לייצר ביטויי מפתח ותכנים רלוונטיים ככל, בשלב זה גם נבדוק האם לבית העסק יש בידול מסוים מול מתחריו.

תיבת החיפוש של גוגל

ברור לנו שהמילה קייטרינג היא גנרית מדי ויש לייצר "ביטוי זנב ארוך" שימקד את תחום העיסוק ויהיה קרוב יותר לשאילתת החיפוש של הגולש.

בשלב זה נשתמש בהרבה מאוד כלים כדי לקבל כמה שיותר הצעות, כל ביטוי ייבדק, ויילקח בחשבון כשנקבל החלטה באילו ביטויים להשתמש. נשתמש בתחילה בתיבת החיפוש של גוגל כדי לבדוק מה הגולשים באמת מחפשים.

תיבת החיפוש של גוגל
נשתמש בתחילה בתיבת החיפוש של גוגל כדי לבדוק מה הגולשים באמת מחפשים

ככל שנמקד יותר את השאילתה, כך נפחי החיפוש ירדו, כך למשל יראו תוצאות הדפים בגוגל:

  • קייטרינג לאירועים – 3,850,000 דפי תוצאות בגוגל

  • קייטרינג לאירועים בצפון – 687,000 דפי תוצאות בגוגל

בתהליך הסריקה שלה, גוגל מחפשת "מומחים" לכל תחום. תאמינו או לא, מבחינת גוגל יהיו תוצאות אחרות למומחים בתחום "קייטרינג" לארועים" ואחרים בתחום "קייטרינג לאירועים". אני מזכירה לכם שעבודה רבה לפנינו ולכן חשוב שנבדוק את המינוח הבסיסי המדויק ביותר לפני שנצמיד לו תוספות והרחבות. לשם כך נשתמש בכלי המגמות החינמי של גוגל – Google Trends . בדיקה פשוטה והשוואה בין ביטויים, יראו לנו מה ביטוי העוגן שלו נרצה לייצר הרחבות.

ביטוי העוגן שלו נרצה לייצר הרחבות
ביטוי העוגן שלו נרצה לייצר הרחבות

כעת, נרצה לקבל רעיונות נוספים לביטויים, לשם כך נשתמש במספר כלים חינמיים מצוינים.

הראשון יהיה ה Keyword Tool . בגרסה החינמית שלו הוא ייתן לנו רעיונות לביטויי מפתח אחרים, בגרסה המלאה ייתן לנו נתונים נוספים כמו מתחרים, נפחי חיפוש וכד.

רעיונות לביטויי מפתח אחרים
רעיונות לביטויי מפתח אחרים

בשלב זה נשתמש גם בכלי החובה של גוגל לקמפיין באינטרנט, כלי מתכנן מילות המפתח. כלי הוא חלק מערכות כלים שנולדו בכלל לקמפיין ממומן בגוגל, אך גוגל עצמה הבינה את הכח שלו והוסיפה לו פיצ'רים כמו תחזיות, נפחי חיפוש וכד. אנחנו נבחר בתחילה באופציה של "רעיונות למילות מפתח" באופציה זו נקבל עוד הרבה רעיונות לביטוי שבחרנו.

כלי מתכנן מילות המפתח
כלי מתכנן מילות המפתח

בשלב הבא נבחר באופציה "מילות מפתח" ובתפריט העליון נבחר ב "ערכים היסטוריים". כעת נוכל להשוות בין מספר ביטויים ולקבל הערכה משוערת של נפחי החיפוש שלהם.

שימו לב! נפחי החיפוש משוערים בלבד ולבסוף נקבל החלטה שהיא תוצר של מספר נתונים. לא תמיד נקבל את הערכים שרצינו בנפחי החיפוש וזה תקין לחלוטין. רוב החיפושים בעולם הופכים להיות יותר ויותר חיפושים מקומיים וחיפושים קוליים אל לצערנו עדיין מעט אתרים הרימו את הכפפה, כך שצירוף הביטוי המתבקש "קרוב אלי" עדיין כמעט ולא נמצא בשימוש ויחזיר נפחי חיפוש אפסיים. במקרה הזה החיסרון יהפוך ליתרון.

חיפוש מילות מפתח נוספות
חיפוש מילות מפתח נוספות

גוגל מאפשרת לנו לראות גם פוטנציאל חשיפות לפי מיקומים גאוגרפים. אני מזכירה לכם שהכלי מיועד בראש ובראשונה לקמפיין ממומן ולכן חשוב לנו לבדוק את פוטנציאל החשיפות של המודעה שלנו, אך זהו גם נתון מעניין מאוד לגבי פוטנציאל הקמפיין שלנו.

במסך מיקומים גיאוגרפיים, לחצו על סימן הפלוס (+) כדי להוסיף מיקום חדש והתחילו להקליד את המיקום שתרצו לבדוק.

מיקומים גאוגרפים לקמפיין
מיקומים גאוגרפים לקמפיין

בדיקת תחרות לביטוי הנבחר

בשלב זה יש לנו ביטוי שאנו בודקים, יש לנו נפחי חיפוש והרבה מאוד רעיונות נוספים. כעת נבדוק את המתחרים שלנו ואת רמת התחרות של הבדיקות. שתיהן בדיקות שונות במהותן.

ברמת העיקרון אנו נבדוק שווקים מוצפים, דפי תוצאות רוויים באתרים ממשלתיים ופורטלים ועוד – כל אלו ירמזו לנו שהביטוי תחרותי מדי.

בדיקת מתחרים:

נזין את הביטוי הנבחר בשאילתת החיפוש של גוגל. נקבל את דף התוצאות שמחולק בחלקו העליון לתוצאות ממומנות (קמפיינים ממומנים של גוגל) ומתחת התוצאות האורגאניות (הטבעיות ) של גוגל. האזור התחתון הוא זה שמעניין אותן.

בדיקת מתחרים בגוגל
בדיקת מתחרים בגוגל

שימו לב שגם בתוך התוצאות האורגאניות, לא נתייחס לפורטלים, אתרים ממשלתיים, בנקים, חברות ביטוח וכד, תוצאות אלו מצביעות על ביטוי תחרותי שיהיה קשה מאוד לקדם.

אנו נבחר בביטוי שרוב התוצאות בדף החיפוש יחזירו עסקים פרטיים ממש כמו של בית העסק שנקדם.

בכלי של Neil Patel נוכל לבדוק בין היתר את המתחרים שלנו. נזין את המתחרה הראשון (הרלוונטי) שעלה בדף התוצאות תחת הביטוי הנבדק.

בדיקת מתחרים לקמפיין
בדיקת מתחרים לקמפיין

בכלי נפלא זה נוכל לקבל רשימה של המתחרים שלנו, ביצועים של ביטויי מפתח, דפים מובילים, ביצועים אורגאניים ועוד שלל כלים שיעזרו לנו ללמוד את המתחרה שלנו.

זכרו – זהו המתחרה המוביל. חשוב מאוד ללמוד אותו. להבין מה הוא עושה כדי להיות ממוקם בראש העמוד ולשפר את ביצועיו.

בדיקת תחרות:

כמו שכבר ציינתי, התחרות היא פועל יוצא של הרבה משתנים כמו שוק מוצף, רווי, אתרים חזקים ועוד, אך יש בדיקה מצוינת שחשוב לבצע.

כמות הדפים שמופיעים בגוגל בתגית הכותרת של הדף.

כמות הדפים שמופיעים בגוגל בתגית הכותרת
כמות הדפים שמופיעים בגוגל בתגית הכותרת

זוכרים כמה תוצאות היו לביטוי "קייטרינג לאירועים עסקיים" ? – 687,000.

הבדיקה הזו החזירה 325. מה היא אומרת ?

היא אומרת שכרגע קיימים במסד הנתונים של גוגל 325 דפים סרוקים, שבעל האתר שלהם נתן להם את הכותרת עם הביטוי "קייטרינג לאירועים עסקיים". בד"כ אנו נותנים תגיות כותרת לאתרים שאנו מקדמים, כלומר רוב הסיכויים שאלו דפים מתחרים.

למזלנו, 325 אינו מספר מאיים במיוחד וניתן להתגבר עליו. 5000 ומעלה כבר ירמזו על ביטוי קשה ותחרותי.

כעת נבדוק את מה מיקום האתר שלנו בגוגל תחת הביטוי שנבדק. את הבדיקה הזו ניתן לעשות בכלי חינמי מעולה נוסף שנקרא "כליום", גם לו בדיקות מצוינות נוספות.

מיקום האתר שלנו בגוגל
מיקום האתר שלנו בגוגל

נסכם נתונים ?

ב 20 השנים שבן אני מנהלת קמפיינים, תמיד סיכמתי את הנתונים בטבלה:

סיכום הנתונים בטבלה
סיכום הנתונים בטבלה

שימו לב! את ממוצא החיפושים, מיקום האתר שלכם בגוגל תחת הביטוי, והתחרות, כבר יש לכם מכל הכלים שהראיתי לכם, כעת אנו עוברים לשלב התובנות.

ראשית נקבע את מידת הרלוונטיות של הביטוי שנבחר. האם הוא מתאים בדיוק לתחום המומחיות של בית העסק. זכרו – זהו הביטוי שבמידה וייבחר, נכוון אליו את מלוא משאבי הקמפיין.

לאחר שבחרנו רלוונטיות, נסכם את כל הנתונים וניתן סדרי עדיפויות. מי שעמד בהצלחה במרבית הבדיקות, יקבל עדיפות גבוהה יותר.

הערות לגבי כל עמודה בטבלה:

ממוצע חיפושים

כמובן שנפח החיפושים הוא חשוב ונרצה שיהיה גבוה ככל שניתן. יש לקחת בחשבון ביטויים הקשורים למגמות חדשות.

מיקום האתר בגוגל

אם הביטוי ממוקם בדירוג גבוה, יהיה לנו קשה לקדמו מאחר והמתחרים שמעליו חזקים מאוד.

אם הביטוי ממוקם בדירוג נמוך מאוד (דפים אחוריים) או לא קיים בכלל, גם כאן יהיה קשה יותר מאחר ויש להפעיל את מלוא הקמפיין על ביטוי שגוגל לא מכירה כלל באתר שלנו.

גם ביטויים שהם קשים לקידום לכאורה, ניתן לקדם באמצעות עבודה נכונה וסבלנות.

תחרות

כמו שציינתי במאמר, ישנם הרבה פרמטרים לתחרות. מבחינת כותרות חפשו ערכים קטנים מ 3000.

היי, לא לדאוג.....


עמית צוק עורכת מגזין קידום אתרים

נשמע כמו ג'יבריש ? יש שאלות נוספות, תרצו לקבל הסבר מקיף על נושא המאמר ? לקבל ייעוץ אישי, הדרכה ואפילו ליווי עסקי ? שמי עמית צוק ואני עורכת מגזין קידום אתרים, בעלת מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח אתרים, קידום וניהול קמפיינים באינטרנט ובניית אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות באינטרנט.

צרו עימי קשר (מבטיחה לא לשלוח ספאם).....

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page