top of page

איך עושים אופטימיזציה לתמונות בגוגל?

מרבית האנשים היום הם וויזואלים וזה מוכח מחקרית, זוהי גם הסיבה לכך שיותר אנשים מתחברים לתמונות וסרטונים ופחות לטקסטים כתובים ולעתים אף להאזנה של תוכן מסוים. האינטרנט היום מפוצץ בתכנים מסוגים שונים: סרטונים, תמונות, טקסטים ותכנים אחרים. לא סתם אומרים שתמונה אחת שווה אלף מילים – זה באמת כך. בכל מה שקשור לקידום אתרים, תחזוקת אתרים ושיווק באמצעות האינטרנט בכלל – אתם כמובן תכללו תמונות באתר העסק שלכם, בדף העסקי שלכם בפייסבוק, בפרופילים שלכם ברשתות חברתיות אחרות ועוד. אופטימיזציה של תמונות בגוגל היא בעצם התאמה של התמונות ככל האפשר למנועי החיפוש ומתן עזרה לגוגל להבין במה התמונה שלנו עוסקת. נרחיב על כך בפסקה הבאה.

מדוע אם כן חשוב לבצע אופטימיזציה לתמונות בגוגל?

בשנת 2018 פורסם שהחיפוש בגוגל תמונות מהווה בערך כחמישית מכמות החיפושים בגוגל. מדובר באחוז גבוה במיוחד ואסור לזלזל בו. תחשבו ש 20% מהחיפושים המבוצעים בגוגל מתבצעים בגוגל תמונות. זה קורה כיוון שלאנשים יותר קל ונוח בדרך כלל למצוא תמונות בעת חיפוש תכנים מסוימים וכן כי חיפוש תמונה כלשהי בנושא מסוים, רקעים או כל דבר אחר הרבה יותר נוח באמצעות תמונות. התאמה של התמונות באתר שלכם למנועי החיפוש לא רק יעזרו לזחלנים של גוגל, הסורקים את התמונות הללו, להבין טוב יותר במה עוסקת התמונה אלא גם מאפשרים לנו למקסם את כמות התנועה שנוכל להביא אל האתר שלנו מגוגל.

חיפוש תמונות בגוגל
החיפוש בגוגל תמונות מהווה בערך כחמישית מכמות החיפושים בגוגל

היכן יהיו תמונות באתר שלנו?

  • תמונת נושא למאמר – כמעט בכל אתר יש בלוג או פינה למאמרים המשתפים ידע בעל ערך עם הגולשים של אותו העסק (אם אין לכם בלוג באתר שלכם אז כדאי להקים אחד כזה במהירות ולרכז בו את מאמרי התוכן שאתם מעלים עבור הגולשים שלכם). לכל פוסט (מאמר) בבלוג יש תמונת נושא בדרך כלל.

  • תמונה בתוך מאמר/אינפוגרפיקה – גם בתוך הפוסטים עצמם, בין פסקאות התוכן, נהוג לשלם תמונות רגילות או עיצובי אינפוגרפיקה על מנת לשדרג את התוכן ולהפוך אותו ליותר אטרקטיבי. בדרך כלל נפוץ במאמרים ארוכים יותר.

  • באנר פרסומי/הנעה לפעולה.

  • תמונות של מוצרים – בהנחה שיש לכם חנות וירטואלית ואתם משווקים מוצרים אתם תצטרכו להציג את תמונות המוצרים שלכם.

כיצד הקטנה של משקל התמונה תעזור לנו לקידום האתר בגוגל?

למהירות הגלישה באתר וחוויית המשתמש של הגולשים שלכם יש חשיבות מכרעת לקידום האתר בגוגל. בגוגל אוהבים להציג לגולשים שלהם אתרים בעלי חוויית משתמש גבוהה ואחד הפרמטרים החשובים הוא מהירות הטעינה של האתר. אתר או עמוד מלא בתמונות עשוי להכביד על מהירות הטעינה של האתר. זה לא אומר שאתם לא צריכים להשתמש בתמונות או להפחית את הכמות שלהן, אלא פשוט להשתדל לכווץ את התמונות לגודל הרצוי (תמונות קטנות יותר שוקלות פחות) כמו כן לשמור את התמונה בפורמט JPEG שהוא שוקל פחות מ PNG ומרבית הפורמטים האחרים' אלא אם כן אתם צריכים את מימד השקיפות. תוכלו לעשות שימוש בתכנה חינמית לכיווץ תמונות כמו TINYPNG למשל לפני העלאת התמונה לאתר שלכם או להשתמש במעבדת התמונות הדיגיטלית המתקדמת של פוטושופ.

מעבדת התמונות הדיגיטלית המתקדמת של פוטושופ
מעבדת התמונות הדיגיטלית המתקדמת של פוטושופ

פעולות חשובות נוספות לקידום התמונה בגוגל:

פעולות נוספות אחרות שתוכלו לעשות כמו לשפר את האופטימיזציה של התמונה שלכם בגוגל הן:

  • שימו לב שהרזולוציה של התמונה לא גבוהה מ 72DPI, בד"כ תמונות המיועדות לדפוס יהיו 300. אם אתם עובדים עם פוטושופ, שימו לב שאתם שומרים תחת הפקודה Save For Web ולאחר מכן עובדים בתצוגה של 4 כרטיסיות.

  • הוסיפו ALT TAG לתמונה שלכם, מדובר למעשה בשם/תיאור שאתם נותנים לתמונה שלכם בתגית המיועדת לאותה תמונה ועל כן אתם עוזרים לגוגל להבין מהי התמונה ובמה היא עוסקת. כמו כן זה גם מחזק את הקידום הכללי של העמוד שלכם לאותו ביטוי או ביטוי קרוב ורלוונטי.

  • ודאו שהתמונות שלכן באתר מופיעות במפת הXML וכי אין משהו שחוסם את גוגל מלסרוק את התמונות באתר שלכם (לדוגמה על ידי תוסף או מגבלה שאתם יצרתם).

קצת על הכותב:

תומר לוינסקי - קבוצת לאוס

תומר לוינסקי מייסד ומנכ"ל משותף בקבוצת לאוס מדיה ואינטראקטיב, חברה לבנייה וקידום אתרי אינטרנט במנועי חיפוש ורשתות חברתיות.

היי, לא לדאוג.....


נשמע כמו ג'יבריש ? יש שאלות נוספות, תרצו לקבל הסבר מקיף על נושא המאמר ? לקבל ייעוץ אישי, הדרכה ואפילו ליווי עסקי ? שמי עמית צוק ואני עורכת מגזין קידום אתרים, בעלת מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח אתרים, קידום וניהול קמפיינים באינטרנט ובניית אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות באינטרנט.

צרו עימי קשר (מבטיחה לא לשלוח ספאם).....

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page