קידום אתרים למשרדי עורך דין

נותני שירות בכלל ומשרדי עורכי דין בפרט צריכים לנקוט בגישה אסטרטגית ויצירתית כדי למשוך יותר לקוחות. בשנים האחרונות הבינו בלשכת עורכי הדין כי לא ניתן לעצור את הקידמה וכי רוב הגולשים מחפשים את עורכי הדין באינטרנט וזו הסיבה שאתר ידידותי לקידום אתרים הוא חלק בלתי נפרד מאסטרטגיית השיווק של המשרד.

בשל האופי הרגיש לעיתים קרובות בתחומי עיסוק מסוימים (כמו למשל משפט פלילי), יהיו שלבים בהם קידום האתר יהיה רגיש ומדויק יותר כמו למשל במחקר ביטויי המפתח וטרגוט קהלי היעד של המשרד לצד חשיפת עדויות, סיפורי הצלחה וכד.

החדשות הטובות הן כי היסודות של אתר ידידותי ל- SEO של עורכי דין, דומים מאוד לכל קידום אתר באשר הוא.

אתר ידידותי למשתמש מכוון למונחי החיפוש הנכונים. הוא מספק תוכן בעל ערך ללקוחות פוטנציאליים ואם עמדתם בשני התנאים האלו, הרי שאתם כבר באמצע הדרך להיות ידידותיים לאלגוריתמים של מנועי החיפוש.

במדריך זה לקידום אתרים של משרד עורכי דין, אני עוסקת ביסודות האופטימיזציה של אתר משרד עורכי דין כדי ליצור יותר תעבורה, לידים ובסופו של דבר, לקוחות – אנחנו קוראים לזה בעולם קידום האתרים משפך שיווקי שמוביל להמרות.


החשיבות של קידום אתרים לאתרי משרד עורכי דין


כאמור, מנועי חיפוש הם אחד האמצעים העיקריים שבאמצעותם אנשים מחפשים עורכי דין, בדרך כלל החיפוש יהיה לוקאלי כלומר עורכי דין באזור הגיאוגרפי שלהם. מסיבה זו, משרדי עורכי דין שאין להם אסטרטגיית SEO ברורה ומכוונת מטרה יתקשו למצוא לקוחות פוטנציאליים ברשת.

הגולשים מחפשים מגוון ביטויי חיפוש כדי למצוא תשובות לשאלות המשפטיות שלהם, להשוות בין משרדי עורכי דין, ובסופו של דבר למצוא מידע ליצירת קשר למשרד אותו יבחרו.

השקעה בקידום אתרים תאפשר למשרד עורכי הדין להיות מאונדקסים באופן אופטימאלי בגוגל ולהיות מדורגים גבוה ככל שניתן בשאילתות החיפוש של הגולש, ולהגדיל בכך את ה CTR שלהם, כלומר מספר חשיפות גבוה לצד מספר הקלקות גבוה.


המרכיבים העיקריים בקידום משרד עורכי דין


כעת, בואו נחקור את המרכיבים המדויקים שאתר משרד עורכי דין זקוק כדי להגיע לראש תוצאות החיפוש האורגניות.


מחקר ביטויי מפתח


מחקר ביטויי מפתח הוא מרכיב חשוב בכל אסטרטגיית SEO, אך חשוב במיוחד לנישה המשפטית התחרותית.

המטרה שלנו היא למצוא נפח חיפושים גבוה, מילות מפתח בעלות תחרות בינונית עד נמוכה שיגדילו את הסיכויים לדירוג גבוה.

אחת התלונות הנפוצות ביותר של לקוחות שעשו להם קידום אתרים היא שהטלפון לא מפסיק לצלצל אבל השיחות לא רלוונטיות מאחר והן מגיעות מאנשים שחיפשו בכלל משהו אחר, לא נמצאים באזור נותן השירות, לא יכולים להרשות לעצמם את השירות.


מקדם האתרים של משרד עורכי הדין צריך למקד לביטויי חיפוש רלוונטיים וממוקדים לאחר שעשה מחקר מילות מפתח מקיף ובנה היררכייה של ביטויי מפתח לאתר.

צריך למקד לביטויי חיפוש רלוונטיים וממוקדים
צריך למקד לביטויי חיפוש רלוונטיים וממוקדים

מיקוד מילות המפתח "עורך דין ב- [מיקום]" יהיה בסופו של דבר רחב מדי, בעוד שהמיקוד ל"עורך דין [תחום עיסוק] ב [מיקום] "הוא ספציפי יותר – אנו קוראים לביטיים אלו – ביטויי זנב ארוך.

תוכלו להשתמש בכלי מחקר למילות מפתח כמו ahrefs.com או SEMrush.com, או אפילו ZEFO הישראלית כדי למצוא מילות מפתח ממוקדות מאוד, אך ניתן לבצע מחקר מילות מפתח איכותי ביותר וחינמי לחלוטין גם באמצעות כלי התובנות של גוגל ובראשם כלי מתכנן מילות המפתח. לאחר מכן, מגיע השלב המכריע בשילוב אסטרטגי של מילות מפתח אלה בתוכן האתר של משרד עורכי הדין.


אופטימיזציית המבנה של אתר עורכי דין


מבנה האתר, נוחות ממשק המשתמש ואופן הצפת התכנים ממלאים תפקיד מרכזי בכל הנוגע לקידום אתרים. אתרים של עורכי דין נוטים להיות מומחים בכל תחומי המשפט ובכך לשדר למנועי החיפוש שהם לא מספיק מומחים בשום תחום.

אם אתם רוצים להיות מדורגים גבוה בתחום משפט התעבורה לדוגמה, גוגל תעדיף לסרוק אתר שמומחה בעיקר בתחום וכל תכניו והצפת המידע שלו הם סביב התחום הזה.

אתר שנטען במהירות הוא אינטואיטיבי ומקל על המבקרים למצוא את המידע שהם מחפשים פירוש הדבר סריקה קלה יותר (עבור מנועי חיפוש) ויותר לקוחות (עבור המשרד).


המלצות לאופטימיזציית מבנה של אתר עורכי דין


יצירת מנגנוני קידום והצפת תכנים כמו למשל ספריות מידע, תקדימים משפטיים, עדויות וסיפורי הצלחה וכדומה.

מיד לאחר מחקר ביטויי המפתח צרו היררכיית ביטויים באמצעותה "תזריקו" את הביטויים לאתר במיקומים הנכונים.

  • שימוש בכותרות ראשיות וכותרות משנה (H).

  • שימוש בגופנים פשוטים ובתמונות ברורות הניתנות לצפייה מהירה על ידי משתמשי האתר.

  • פריסת תוכן האתר שלך בצורה אינטואיטיבית כך שגולשים יוכלו למצוא מידע בקלות.

  • הוספת לחצני קריאה לפעולה ברורים כדי שהמשתמשים יבינו בזמן הקצר ביותר כיצד ליצור עם המשרד קשר.

  • שימוש בגרפיקה מקצועית וצילום מותאם אישית ולא בתמונות גנריות.

  • בניית פרופיל קישורים כולל קישורים פנימיים לדפים ופוסטים אחרים באתר כדי שמשתמשים יוכלו למצוא משאבי מידע נוספים בקלות וכדי שגוגל תסרוק לעומק את האתר.

  • בודקים שכל טפסי יצירת הקשר והקישורים הניתנים ללחיצה עובדים ולא מובילים לדף 404 ומובילים לדפי תודה על מנת שניתן יהיה לספור המרות.

  • התאמת האתר לתקני נגישות לאינטרנט.


יצירת מיתוג וסמכותיות לאתר עורכי דין


אחד המרכיבים החשובים באתר משרד עורכי דין ידידותי לקידום אתרים הוא המיתוג.

בתוך ים של מתחרים מקוונים, משרד עורכי הדין זקוק למיתוג חזק ושונה כדי להתבלט. המשמעות היא השקעה בצילום איכותי, תמונות צוות, מגזין מקצועי ובאתר אטרקטיבי ואינטראקטיבי הכולל תנועה שלא מכבידה על נפח האתר.

מיתוג ויזואלי מתקדם יעזרו לאתר לבדל את משרד עורכי הדין מהמתחרים המקוונים שלו. זכרו שזה הסניף האינטרנטי של המשרד וכמו שברוב משרדי עורכי הדין משקיעים לא מעט כסף על ריהוט ואבזור, כך גם באתר נדרשת השקעה במיתוג.

חשבו על זה כעל יחסי ציבור למשרד. משרד אינטרנטי ניתן לשתף בקלות במדיות חברתיות ובניידים.


אופטימיזציית קוד לאתר עורכי דין


אופטימיזציית קוד מתייחסת לכלל הפעולות הפנימיות הטכניות באתר האינטרנט, השומרות על האתר מבחינת סריקת הקוד, תרגומו על ידי הדפדפן וזמינותו לסריקה על ידי מנועי החיפוש.

כמה מהפעולות המומלצות הטכניות לביצוע אופטימיזציית קוד:

  • הקפידו על שימוש ב CSS גלובלי כדי להקל על כמות הקוד באתר

  • בצעו אופטימיזציה של מהירות הטעינה של האתר, כך שדפי אינטרנט יטענו במהירות (פחות משלוש שניות).

  • צרו מבנה כתובות אתרים אינטואיטיבי (כלומר, שימוש בכתובות אתרים lawfirm.co.il/divorce .

  • תקנו עמודי של 404 והפנייתם (redirect 301).

  • צרו קובץ robots.txt והגישו מפת אתר למסוף החיפוש של גוגל.

  • הפעילו פרוטוקול SSL (https לעומת http) כדי שהאתר יסרק כמאובטח.

  • וודאו שהאתר שלך מותאם לניידים במספר מכשירים.

  • הגדירו חשבונות ב Google Search Console ו- Google Analytics למעקב אחר התנועה לאתר.


קידום אתר עורכי הדין מחוץ לאתר (Off Page)


קידום אתרים מחוץ לדף, כלומר מחוץ לאתר (כמשמעות המונח) הוא כל פעולה שנעשה עבור קמפיין הקידום שלנו באינטרנט מחוץ לאתר.

עבור משרדי עורכי דין זה ניתן דגש על:

  • מבחינת אופטימיזציה מקומית, משרדי עורכי דין יכולים להגדיל את דירוגם בחיפוש מקומי על ידי השלמת פרופיל גוגל לעסק שלי (GMB) ויצירת ביקורות. ביקורות לקוחות חיוביות הן בעלות ערך רב עבור משרדי עורכי דין מכיוון שדירוג של 5 כוכבים יכול להיות הגורם המכריע שמשכנע לקוח פוטנציאלי לעבוד עם המשרד מול משרד.

  • בניית פרופיל קישורים באתרים ברי סמכא כמו למשל פורטל עורכי דין. קבלת קישורים מאתרים ברי סמכא יכולה להצביע בפני גוגל כי ניתן לסמוך על האתר שלך כמקור מידע אמין למשתמשים, קישורים אלו נקראים הצבעות אמון. ניתן לבנות פרופיל קישורים באמצעות פרסום בפורטלים מומחים בתחום שלכם, בלוגים ופורומים בהם נמצא קהל היעד שלכם.

  • הפעלת דפים עסקיים במדיות חברתיות. המדיות החברתיות מפעילות פלטפורמות עסקיות מתקדמות כמו פייסבוק עסקי ואינסטגרם עסקי. פלטפורמות אלו נסרקות גם הן על ידי גוגל ומשמשות כמעגל תומך לקמפיין. שתפו את הפוסטים שלכם ואת המאמרים בבלוג במדיות אלו.

  • יצירת ערוץ יוטיוב ייחודי והעלאת סרטוני קד"מ. בסוף שנת 2013 החליטה ועדת האתיקה של עורכי הדין החלטה תקדימית כי עורכי דין יכולים לקדם עצמם באמצעות סרטוני וידאו. המלצה שלי, נצלו את המדיה הזו כדי למצב עצמכם כמומחים בתחום.


בצעו אופטימיזציה מכוונת המרות


כשמדובר ב- SEO, המטרה הסופית היא לעיתים נדירות תנועה, כמעט תמיד נכוון ליצירת לידים או הכנסות. בנו את האתר שלכם כך שיכוון לאופטימיזציית המרות (CRO) כך תגדילו את הסיכויים להפוך את התנועה ללקוחות בפועל.

  • צרו חווית גלישה באתר.

  • האם הגולשים מצליחים למצוא את המידע שהם מחפשים?

  • כמה פשוט ליצור עמכם קשר?

  • האם הם יכולים למצוא סיפורי הצלחה או עדויות של לקוחות ?

  • השתמש בניווט ובתפריטים פשוטים.

  • הוסיפו לחצני קריאה לפעולה ברורים ותמציתיים.

  • קשרו לכל הדפים החשובים בתפריט הראשי.

  • צרו טפסים ליצירת קשר בכל דף באתר.

  • צרו קישורים פנימיים מדפים חדשים לדפים רלוונטיים באתר שלך (כולל פוסטים בבלוג).

  • הציגו המלצות וביקורות של לקוחות.

  • צרו כלי ערך מוסף שייצר תעבורה נוספת לאתר שלכם כמו מחשבונים, צ'אט לייעוץ אונליין וכד.


מתגו עצמכם כמומחים


גוגל כמו הגולש מחפשת אתרים מומחים בתחום. מקדו את תחום הפעילות שלכם והציפו תוכן שיסביר לגולש ולגוגל מעל לכל ספק כי אתם מומחים בתחום.

צרו מנגנונים שיציפו תקדימים, חדשות בתחום, סיפורי הצלחה – תוך התמקדות בתחום המומחיות שלכם בלבד.

אל תתפתו להתפזר. אף אחד לא מחפש מישהו שמומחה בהכל – פשוט כי אין כזה וגם גוגל יודעת זאת.


היי, לא לדאוג.....

נשמע כמו ג'יבריש ? יש שאלות נוספות, תרצו לקבל הסבר מקיף על נושא המאמר ? לקבל ייעוץ אישי, הדרכה ואפילו ליווי עסקי ?

שמי עמית צוק ואני עורכת מגזין קידום אתרים, בעלת מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח אתרים, קידום וניהול קמפיינים באינטרנט ובניית אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות באינטרנט. צרו עימי קשר (מבטיחה לא לשלוח ספאם).

ועוד משהו קטן....




פוסטים אחרונים

הצג הכול