מנוע החיפוש של גוגל מעבד כ-99,000 חיפושים בשנייה, המסתכמים ב-8.5 מיליארד חיפושים ביום.
עם התפתחות האינטרנט, אין זה מפתיע ש-Google חייבת להתפתח ולהתאים את עצמה באופן תמידי על מנת להבטיח שהיא מספקת את התוצאות המועילות והאמינות ביותר למשתמשים. הדבר נעשה באמצעות עדכונים קטנים ועדכונים מרכזיים המיועדים לשפר את האלגוריתמים ומערכות החיפוש שלה.
במהלך העשורים האחרונים, שיעור משקי הבית עם גישה לאינטרנט גדל משמעותית ובמקביל אופן החיפוש השתנה כך שגוגל הייתה חייבת להשתפר מהפורמט הישן של מדריכים כדי שתוכל לענות על השאלות המרובות של המשתמשים.
סרגיי ברין ולארי פייג', יוצרי Google, שאפו להפוך את האינטרנט למקום נגיש יותר, אך תהליך זה לא קרה בין לילה. במאמר זה, נחשוף את אבני הדרך המרכזיות שהביאו אותנו לנקודה בה אנו נמצאים היום.
גוגל משפרת את האלגוריתמים והמערכות שלה באמצעות מאות עדכונים בשנה!
כדי להסתגל לעולם החיפוש המשתנה, מעריכים כי Google מבצעת מאות עדכונים לפלטפורמה שלה מדי שנה, כולל עדכונים מרכזיים וגדולים. עם זאת, רובם אינם מורגשים ולעיתים אינם מאושרים באופן רשמי על ידי Google.
שלא כמו העדכונים הקטנים, עדכונים מרכזיים הם משמעותיים ורבים מהאתרים חווים תנודות בדירוגים ובתנועה בעקבות העדכון. יחד עם זאת, העדכונים אינם נועדו להעניש אתרים. מטרת השיפור באלגוריתמים היא להבטיח שתוכן איכותי ורלוונטי לשאילתת המשתמש יופיע בתוצאות החיפוש.
כיצד עובד אלגוריתם החיפוש של Google?
האלגוריתם של Google מורכב ביותר, והפרטים המדויקים אינם נחשפים לציבור. עם זאת, Google מספקת המלצות לבעלי אתרים, כולל הקפדה על הנחיות מנהלי האתרים של Google והתמקדות בתוכן המיועד קודם כל לאנשים. הקפדה על המלצות אלו והתעדכנות בשינויים עתידיים או עדכונים מרכזיים עשויים לסייע בביצוע הערכות שגרתיות ושיפור התוכן, מה שמדגיש בפני Google שהאתר שלך ראוי לדירוג גבוה במערכות החיפוש שלה.
עדכוני אלגוריתם משמעותיים ב-2024
עדכון הליבה של אוגוסט 2024
עדכון הליבה של אוגוסט היה העדכון המרכזי השני של 2024. הוא הושק ב-15 באוגוסט ונועד לשפר את איכות תוצאות החיפוש באמצעות עדיפות לתוכן שימושי ואותנטי על פני תוכן שנוצר רק כדי להתקדם במנועי החיפוש. העדכון הסתיים ב-3 בספטמבר.
בהכרזה הרשמית בבלוג של Google, נאמר כי העדכון התבסס על משוב מיוצרים מאז העדכון המרכזי הקודם במרץ ועל עדכון התוכן השימושי מספטמבר 2023.
בארה"ב נרשמו תנודות משמעותיות בדירוגי החיפוש במהלך תקופת הגלגול של העדכון, במיוחד בתחומים כמו יופי וכושר, בעוד שפחות תנודתיות נרשמה בתחומים כמו בריאות, מדע, משפטים וממשל. בשאר העולם התנודות היו מתונות יותר.
לאחר השקת תצוגות ה-AI של Google, אושר כי עדכוני ליבה משפיעים גם עליהם, כולל שינויים במקורות והאופן שבו מוצג המידע בסיכומי ה-AI.
יחד עם העדכון, Google עדכנה את ההנחיות להתאוששות, והדגישה כי יש להמתין שבוע שלם לפני ביצוע שינויים לצורך ניתוח יסודי של ההשפעות. כמו כן, הומלץ לפעול רק במקרים של ירידות משמעותיות בדירוג ולהתמקד בשיפורים שמיועדים ליצירת חוויית משתמש טובה יותר, תוך הימנעות מ"תיקונים מהירים".
עדכון הספאם של מרץ
עדכון הספאם, שהתחיל ב-5 במרץ, חפף לעדכון הליבה של מרץ, ונמשך כשבועיים עד שהושלם במלואו. מטרתו הייתה להתמודד עם תוכן שנוצר על ידי AI ושימוש לרעה בסמכותיות האתר.
במקביל, Google הציגה 3 מדיניות ספאם חדשות:
ניצול תוכן בקנה מידה רחב.
ניצול דומיינים שפג תוקפם.
ניצול מוניטין של אתרים.
שתי המדיניות הראשונות נכנסו לתוקף מיידי, בעוד שהשלישית הושקה במאי.
עדכון הליבה של מרץ 2024
עדכון הליבה של מרץ היה העדכון המרכזי הראשון לשנת 2024. הוא החל ב-5 במרץ ונמשך 45 ימים עד שהסתיים ב-26 באפריל. העדכון כוון במיוחד לתוכן באיכות נמוכה, כולל תוכן שנוצר על ידי AI, והבטיח הפחתה של 45% בתוכן לא מקורי ולא איכותי בתוצאות החיפוש.
בעדכון זה, שילבה Google את מערכת התוכן השימושי שלה כחלק מהאלגוריתם המרכזי, במטרה להעריך את הערך המוסף האמיתי של אתר, תוך התחשבות בשילוב של מערכות עובדות במקביל.
בעקבות העדכון, אתרים רבים בענפים שונים חוו ירידות בדירוג, במיוחד אלו שהשתמשו בטקטיקות מניפולטיביות, כולל הסרה מוחלטת מאינדקס החיפוש של Google.
מחקר שנערך על ידי Orginality.ai מצא כי:
100% מהאתרים שנפגעו השתמשו בחלק מהפוסטים בתוכן שנוצר על ידי AI וכללו 90%-100% מהפוסטים כתוכן שנוצר על ידי AI.
Comentarios