השפעת גוגל לעסק שלי על החיפוש מקומי

ג'ון מולר מגוגל מציע תובנות לגבי הדירוג של שאילתות חיפוש מקומיות בגוגל ומסביר כיצד שימוש בגוגל לעסק שלי, יכול לשפר משמעותית את הנראות והדירוג בדף התוצאות.

בראיון מסביר מולר את ההבדל ב SEO בין שאילתת חיפוש מידע לשאילתת שירות מקומי. ומסביר מה עסק צריך לעשות כדי לשפר את הנראות בשאילתות חיפוש מקומיות, תוך שהוא מדגיש את החשיבות של גוגל לעסק שלי (GMB).

במאמר זה נדון במספר שאלות בנושא:

מה ההבדל בין שאילתות חיפוש מקומיות ואינפורמטיביות?


"שאילתת חיפוש מקומית" היא שאלת חיפוש שמישהו מקליד במנוע החיפוש כאשר הוא מחפש שירות או חנות הנמצאת באזור הגיאוגרפי שלו.

דוגמאות לעסקי חיפוש מקומיים יכולים להיות שרברב, מסעדה, חנות או עורך דין.

שאילתת חיפוש מידע היא שאילתה בה הגולש מבקש לשלוף מידע, כמו למשל איך מקדמים אתר ? סקירות של מוצרים, מידע לגבי תרופה מסוימת וכד.


האם קידום דפי מידע שונה מקידום דפים מקומיים ?


המחשבה היא שאנו מייצרים עולמות תוכן שונים עבור כל נושא אותו אנו רוצים לקדם באתר שלנו ולכן סביר להניח שאם יש הבדל בין קידום אינפורמטיבי לקידום מקומי, שגם ההכוונה לסוגי השאילתה תהיה שונה. או במילים אחרת מתי נדע אם הגולש מחפש שרות או פתרון ?

קידום האתרים למטרה מקומית ומידעית זהה בעיקרו


מולר ענה כי מבחינת הדפים עצמם אותם שיקולי קידום אתרים חלים גם אם הדף נועד לשירות מקומי או לדף מידע.

“It’s essentially the same. I don’t think we do anything different with regard to these different kinds of pages. But rather we try to find the content on the page, understand how it’s relevant and treat that appropriately.”

למעשה הפרמטרים שנבדקים על ידי גוגל והשיקולים השונים שלה בתהליך קידום האתר כמו תג הכותרת, מטא תיאור, שימוש בכותרת, תוכן הדף ואולי אפילו הנתונים המובנים, זהים בין דף אינטרנט המותאם לשאילתת חיפוש מקומית לבין דף מותאם לשאילתת חיפוש מידע.


כיצד לקדם שירות מקומי בגוגל ?


מולר דן בהמשך בהבדל באופן קידום דף מקומי.

“The one thing… to kind of mention here as well is it sounds like what you’re looking at is a local service or local business, essentially. And for that I would make sure that you really have a really strong Google My Business entry set up. Because that’s something that can be shown a little bit easier in the search results for queries like this. And in particular, queries that include something like “near me,” it’s not that you need to rank for “near me” because near me is essentially, like… global. It’s not something specific on your website. But rather what you need to do t here is just make sure that you have your location very clearly defined on your pages, so that we can recognize this location is associated with your website or with this page and the user is in that location. Therefore any query that includes “near me” we can apply, kind of, this geographic distance algorithm to figure out like these are actually results that are near them and they match what they were looking for. So that’s something to keep in mind there.”

מולר מדגיש את הצורך ב GMB חזק ומשמעותי ולו רק מאחר וזו תוצאה שקל להציג. ה במיוחד עבור ביטויים המסתיימים לדוגמה ב "קרוב אלי". שימו לב שתוכן הדף מדגיש באופן ברור את מיקום העסק על מנת שגוגל תסרוק בקלות ותבצע את ההקשר שבין "קרוב אלי" (מיקום הגולש) לבין מיקום העסק.


גוגל לעסק שלי (GMB) הוא חיוני לעסקים מקומיים

גוגל לעסק שלי כבר מזמן אינו כרטיס ביקור וירטואלי ונאפשר למעשה לבנות מיני אתר בתוך דף התוצאות של גוגל. למעשה מנוע החיפוש מתייחס אליו כל כך ברצינות שכיום ניתן לנתח את ביצועי גוגל לעסק שלי באזור דוחות ותובנות שגוגל יצרה לשם כך.


מולר הדגיש לאחר מכן את החשיבות להקמת פרופיל גוגל לעסק שלי.

“With Google My Business set up, you automatically have a location specified anyway. So it’s a little bit easier there. But having all of that combined makes it a lot easier for us to actually understand this is a local result, and the user is local and they’re looking for something local, therefore we should highlight this better in search.”

ברגע שאתם מקימים גוגל לעסק שלי, אתם למעשה מקבעים את מיקומו בתודעה של גוגל ומקלים עליה להציג את התוצאה בהתאם לשאילתת החיפוש של הגולש בדף התוצאות.

מכאן אנו מבינים שגוגל לעסק שלי יועיל בדירוג רק במידה והעסק הוא אכן לוקאלי, כלומר יש לו מיקום פיזי. זה לא אומר שעסק גלובלי או עסק שמספק מידע לא צריך GMB, אך מן הסתם שבתחרות הביטויים המקומיים, זה פחות ישפיע עליו.

צפו בסרטון בו ג'ון מולר מדבר על השפעת ה GMB על הקידום הלוקאלי:

היי, לא לדאוג.....


נשמע כמו ג'יבריש ? יש שאלות נוספות, תרצו לקבל הסבר מקיף על נושא המאמר ? לקבל ייעוץ אישי, הדרכה ואפילו ליווי עסקי ?

שמי עמית צוק ואני עורכת מגזין קידום אתרים, בעלת מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח אתרים, קידום וניהול קמפיינים באינטרנט ובניית אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות באינטרנט. צרו עימי קשר (מבטיחה לא לשלוח ספאם). ועוד משהו קטן....




39 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול