דגשים לבניית פרופיל קישורים מנצח

אחד מנושאי השיח העיקריים בעולם קידום האתרים הוא השפעת בניית פרופיל קישורים איכותי על קידום האתר. במאמר זה ננתח כיצד ניתן למקסם את השפעת פרופיל הקישורים כך שיהיה אפקטיבי ויעיל ויראה תוצאות איכותיות בקמפיין.

אחרי הרבה מאוד שנים בתחום בניית פרופיל הקישורים לאתרים גדולים מאוד לצד אתרים תדמיתיים קטנים, אני יכולה להגיד בבטחה שבניית פרופיל קישורים איכותית תעלה בוודאות את תוצאות האתר בדף החיפוש, בוא נראה כיצד ניתן למקסם את ביצועי פרופיל הקישורים.


התאמת כוונת החיפוש


בדיוק כפי שאנו עושים בחקר ביטויי מפתח כך נעשה גם בבניית פרופיל קישורים, ננסה להתאים את שאילתת החיפוש של הגולש לביטוי העוגן ממנו מגיע הלינק. זה אומר התאמת היררכיית התוכן בדף כולו החל מכותרת הדף ותוכנו.

ננסה להתאים את שאילתת החיפוש של הגולש לביטוי העוגן ממנו מגיע הלינק
ננסה להתאים את שאילתת החיפוש של הגולש לביטוי העוגן ממנו מגיע הלינק

אם תבצעו קישור לדף שאינו נשוא תוכן טקסט העוגן, גוגל תראה זו כמניפולציה ותו לא.

בדקו את דירוג הדומיין וסמכותיות האתר המצביע ודאגו שלאתר המקשר ולאתר המקבל יש קהל יעד משותף, כך תבטיחו שהנושאים יהיו משיקים מבחינת גוגל.


אופטימיזציה של תוכן

תוכן איכותי של דף היעד הוא תנאי סף לבניית פרופיל קישורים איכותי. הדבר חשוב גם לגולש שמגיע לדף לאחר שביצע שאילתת חיפוש וגם למנוע החיפוש שמגיע לדף אחרי שביקר בטקסט עוגן שמכיל ביטוי חיפוש.

תוכן איכותי של דף היעד הוא תנאי סף לבניית פרופיל קישורים איכותי
תוכן איכותי של דף היעד הוא תנאי סף לבניית פרופיל קישורים איכותי

עשו שימוש במילים נרדפות וקשר נושאי בין תכנים ומילות מפתח באתר.

אם ניקח דוגמא מעשית יותר, אתר העוסק בנושא הריון יכלול בתוכו באופן טבעי מילים כמו תינוק, חדר לידה, דולות וכדומה.


כתיבת תוכן שיווקי איכותי היא מומחיות בפני עצמה. אם אינכם מסוגלים לייצר תוכן שכזה, גם אם אתם מגיעים מהתחום ומומחים בו, תנו לכותב תכנים מקצועי לעשות זאת עבורכם.

הדגישו בפניו את נושא המאמר, ביטויים שתרצו שיופיעו בו, היררכיית הביטויים, מאיפה יצאו קישורים ועוד.

הקפידו שהמאמר יהיה לפחות 350 מילים על מנת שייתפס בעיני גוגל והגולש כמאמר איכותי ומומחה בתחום.


התמקדות בקישורים איכותיים


כן, יש כזה דבר קישורים רעים. הם בד"כ קישורים מאולצים, קישורים שמגיעים ממכונות המייצרות קישורים ללא כל קשר לנושא או לתחום מומחיות, קישורים שמגיעים מאתרים המפיצים ספאם ותחומים אפורים עמו הימורים, פורנו וכד.

כל קישור שמגיע מאתר עשיר בתוכן הוא יקר ביותר במונחים של איכות, הוא מביא עימו Link Juice איכותי וגבוה יותר. כמובן שהתוכן צריך להיות קשור לנושא של הדף / האתר המקודם, כל אתר אינטרנט שמפעיל את אותו קהל היעד הוא מאוד יקר. לדוגמה, אם מקדמים חברת קידום האתרים, שמקבלת קישורים מאתרים

הקשורים ל SEO , דירוג הקישור יהיה גבוה.

התמקדות בקישורים איכותיים
התמקדות בקישורים איכותיים

בואו נגדיר מהו קישור איכותי:

  • קישור מאתר איכותי – ברי סמכא

  • קישור מאתרים שונים שיושבים על שרתים מגוונים

  • קישור מדף שמוציא קישורים לדף היעד בלבד

  • קישור מדף איכותי ככל הניתן באתר המקשר

  • קישור מאזור גבוהה ככל הניתן בדף המקשר

  • קישור שאינו מכיל הנחיות כמו NoFollow


זכרו כי גם אם נביא 100 קישורים מאתרים זניחים, הם יהיו שווי ערך נמוך יותר מקישורים בודדים מאתרים סמכותיים גדולים.



בנו פרופיל קישורים מגוון ככל שניתן


מאט כץ מגוגל אמר:

"המטרה היא לא לגרום לקישורים שלכם להיראות טבעיים,
המטרה היא שהקישורים שלכם יהיו טבעיים."

הדרך היעילה ביותר לבניית קישור איכותי לטווח ארוך היא להציע תוכן שיספק ערך אמיתי לקהל היעד של האתר. באופן זה ייוצרו קישורים טבעיים לאתר - גולשים מרוצים שמבצעים הפניות לאתר.

סוגי קישורים שנרצה שיובילו לאתר:

  • חתימות בפורומים

  • קישורים ממוקדים מפורומים

  • קישורים מתוך מאמרים בבלוגים וערוצי תוכן משניים

  • קישורים מתוך מאמרים באתרי חדשות או אתרים בתחומכם

  • קישורים כקרדיט מסופם של מאמרים

  • אינדקסים חינמיים (להימנע מאינדקסים בתשלום)

  • קישורים מיוטיוב (אם יש לכם ערוץ רשמי מה טוב)

  • קישורים מפייסבוק

  • קישורים מטוויטר

  • קישורים מקהילות חברתיות הממוקדות בתחומכם

  • קישורים ללא טקסט עוגן מתוך תגובות בבלוגים

  • קישורים מתגובות בבלוגים אשר תחת שמכם ולא תחת מילת מפתח

בנו פרופיל קישורים מגוון ככל שניתן
בנו פרופיל קישורים מגוון ככל שניתן

תוך כמה זמן בניית קישורים תשפר את דירוג האתר?

משך הזמן יכול להשתנות משמעותית ותלוי במספר גורמים:

  • התחרותיות בתחום בו אתם פועלים באופן כללי.

  • מידת התחרותיות של מילות המפתח שהצבתם כמטרה.

  • רמת הפעילות של המתחרים שלכם – כלומר, האם גם הם בונים קישורים באופן פעיל.

  • סוגי הקישורים שאתם בונים.

  • ההיסטוריה והעוצמה של הדומיין שלכם.

  • אופן פיזור הקישורים בשרתים שונים (c – class )

היי, לא לדאוג.....

עמית צוק

נשמע כמו ג'יבריש ?

יש שאלות נוספות, תרצו לקבל הסבר מקיף על נושא המאמר ?

לקבל ייעוץ אישי, הדרכה ואפילו ליווי עסקי ?

שמי עמית צוק ואני עורכת מגזין קידום אתרים, בעלת מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח אתרים, קידום וניהול קמפיינים באינטרנט ובניית אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות באינטרנט.

צרו עימי קשר (מבטיחה לא לשלוח ספאם).....

פוסטים אחרונים

הצג הכול